Ieškant universalaus naudoto automobilio, „Volkswagen Golf“ vis dar išlieka vienu labiausiai vertinamų pasirinkimų. Septintos kartos modelis, gamintas nuo 2013 iki 2020 m., sugebėjo dar labiau pagerinti tai, dėl ko ankstesnės versijos pelnė populiarumą – „Golf“ išliko patogus, komfortiškas, ekonomiškas ir nenuobodus važiuoti.
Apžvalga
Septintos kartos „Golf“ pasižymi išbaigtumu ir solidumu – net ir rinkoje pasirodžius naujosios kartos modeliams, naudotas 2013–2020 m. gamybos automobilis išlieka labai geidžiamas.
- Lygi, komfortiška važiavimo kokybė
- Mėgiamas valdymas
- Stilingas, kokybiškas salonas
- Ne pats pigiausias tarp konkurentų
- Galinė sėdynių erdvė galėtų būti didesnė
- Patikimumas – vidutinis
Varikliai ir dinamika
Pirkėjams siūloma plati variklių gama. Ekonomiški 1.0, 1.4 ir vėliau 1.5 litrų benzininiai turbomotorai stebina ne tik taupumu, bet ir žvalumu. Didesnius atstumus kasdien įveikiantiems vairuotojams rekomenduojami 1.6 arba 2.0 litrų dyzeliniai varikliai.
Norintiems dar mažesnių emisijų galima rinktis įkraunamą hibridą GTE arba visiškai elektrinį e-Golf. Ieškantiems sportiškų savybių tiks GTI ar itin greita Golf R versija. 2017 m. šis modelis buvo modernizuotas: patobulinta išvaizda, pristatyti ekonomiškesni varikliai, pridėta naujų įrangos lygių bei įdiegtas atnaujintas multimedijos ekranas. Atjaunintas modelis neoficialiai vadinamas „Golf Mk7.5“.
Važiavimas ir valdymas
Šis modelis išsiskiria ne tik komfortu, bet ir puikiu kelio pojūčiu. Standartinės versijos yra itin stabilios, o pakaba gerai sugeria kelio nelygumus. Net baziniai 1.0 TSI ir 1.6 TDI variantai, turintys kiek paprastesnę galinę pakabą, užtikrina malonią kelionę Lietuvos keliais.
Salonas ir praktiškumas
Viduje jaučiama kokybė – net bazinėse komplektacijose naudojamos geros medžiagos, ergonomiškas prietaisų išdėstymas. Vairuotojo sėdėsena lengvai reguliuojama, matomumas puikus. Priekyje vietos užtektinai net aukštesnio ūgio žmonėms, gale – kiek mažiau erdvės, tad ilgesnėse kelionėse aukštiems keleiviams gali pritrūkti patogumo. Bagažinė talpi, nors vienu metu dideliam pirkinių kiekiui ir vaikiškam vežimėliui vietos gali pritrūkti.
Multimedijos centras dažniausiai turi 8 colių lietimui jautrų ekraną, palaikantį tiek „Apple CarPlay“, tiek „Android Auto“. Priklausomai nuo modelio, galimi ir visiškai skaitmeniniai prietaisai, leidžiantys patogiai valdyti visą svarbiausią informaciją.
Komplektacijos ir įranga
Bazinėse versijose (pavyzdžiui, S) gausite kondicionierių, elektrinius langus, tačiau tokių priedų kaip lengvojo lydinio ratlankiai ar ypatingesnė apdaila teks ieškoti aukštesnėse komplektacijose – Match, SE ar SE Nav, kur jau yra automatiniai žibintai ir valytuvai, odinis vairo aptraukimas, el. valdomi veidrodėliai su šildymu ir kiti naudingi priedai.
Aukščiausios įrangos lygiai, pavyzdžiui, R-Line ar GT, siūlo dar daugiau komforto ir stiliaus, tačiau tokių modelių kaina, žinoma, didesnė.
Ekonomiškumas ir eksploatacijos išlaidos
Kuro sąnaudos
Kalbant apie ekonomiškumą, dyzeliniai „Golf“ išlieka ypač taupūs. 1.6 TDI (105 AG) pagal senesnius gamintojo rodiklius vidutiniškai vartoja apie 3,8 l/100 km. Realiose sąlygose galima tikėtis apie 4,3–4,7 l/100 km. 2.0 TDI pasiekia 4,1 l/100 km, tačiau kasdienybėje rodiklis dažniausiai sieks 4,7–5,2 l/100 km.
Benzininiai variantai taip pat maloniai stebina – 1.0 TSI ar 1.2 TSI dyzelinio ekonomiškumui nenusileidžia ir realiame gyvenime suvartoja apytiksliai 5–5,6 l/100 km, o net 2.0 GTI nepasižymi dideliu apetitu (apie 6,5–7,4 l/100 km). 1.5 TSI Evo variklis pagal naujesnius testus šimtui kilometrų naudoja kiek daugiau nei 5,7 litro degalų.
Taršos ir draudimo mokesčiai
Didžioji dauguma „Golf“ modelių pasižymi santykinai nedidele CO₂ emisija, todėl Lietuvoje šiems automobiliams taikomas ženkliai mažesnis taršos mokestis: mokama pagal variklio degalų rūšį, pirmos registracijos metus ir išmetamą CO₂ kiekį.
Draudimo įmokos dažniausiai būna prieinamos, nes automobiliui priskiriamos vidutinės rizikos grupės, nebent renkatės sportiškesnes versijas, tokias kaip GTI ar R.
Reguliarus aptarnavimas kainuoja šiek tiek daugiau nei daliai analogiškų konkurentų, bet išlaidos išlieka racionalios žvelgiant į „Golf“ kokybę.
Patikimumas
Savininkų atsiliepimai dėl patikimumo – įvairūs. Dauguma vertina gerai veikiančius variklius ir palyginti nedidelį didesnių gedimų skaičių. Visgi pasitaiko nusiskundimų dėl elektros įrangos, ypač multimedijos sistemų ar įspėjamųjų lempučių veikimo. Kai kuriems savininkams prireikė ne vieno vizito į servisą, tačiau dauguma pripažįsta, kad techninė priežiūra dažniausiai būna profesionali.
Kainos ir ką gausi už savo biudžetą
Mažiausiai už bazinį 2013–2014 m. modelį Lietuvoje paprastai reikės sumokėti apie 5 850 eurų, tačiau už tokią sumą dažniausiai gausite automobilį su didele ridą arba po rimtesnių įvykių. Praktiškiau būtų rinktis automobilį nuo 8 200 eurų – už tokią kainą rasite tvarkingą 2015–2016 m. pavyzdį su vidutine rida bei tvarkinga aptarnavimų istorija.
2017–2018 m. modeliai prasideda nuo maždaug 11 700 eurų, už atnaujintą versiją tenka sumokėti dar daugiau. Sportiškas Golf GTI, e-Golf bei GTE kainuoja nuo 17 600 eurų, o už „R“ versiją dažniausiai prašoma bent 17 600 eurų ir daugiau.
Kurį modelį rinktis?
Dėl didelės variklių ir įrangos įvairovės „Golf“ galima pritaikyti tiek ilgoms kasdienėms kelionėms, tiek trumpiems miesto maršrutams. Didelius atstumus įveikinėjantiems rekomenduojama rinktis 2.0 TDI 150 AG. Mažesnius atstumus važinėjantys vairuotojai neturėtų nusivilti ekonomiškais ir patikimais benzininių variklių modeliais. Iš senesnių variantų išskirtinai taupus ir dinamiškas 1.4 TSI 125 AG, vėlesnių – 1.5 TSI Evo 130 AG.
Vertinant įrangos ir kainos santykį geriausi yra SE, Match arba Match Edition komplektacijos, o po atnaujinimo verta žvalgytis į SE Nav. Rinktis galima iš trijų arba penkių durų kėbulų, tačiau trijų durų versijos – itin retos ir daugiausia būna GTI ar R modelių kėbule.
Alternatyvos
Tarp pagrindinių konkurentų minimi „Ford Focus“ ir „Vauxhall Astra“. „Focus“ visada buvo žinomas dėl puikių valdymo savybių, tačiau komfortu nusileidžia „Golf“, o interjeras mažiau išbaigtas. „Astra“ – puikus naudoto automobilio pasirinkimas dėl geros kainos ir erdvumo. Tarp pirkėjų populiari ir „Seat Leon“ alternatyva pasižymi aštresniu valdymu, tačiau medžiagų kokybe kiek nusileidžia „Golf“. „Skoda Octavia“ išsiskiria erdve ir dideliu bagažinės tūriu, o kainų atžvilgiu dažnai tampa viena patraukliausių alternatyvų.




