Volkswagen Polo – dažnai siejamas su didesniais broliais, tokiais kaip Volkswagen Golf, tačiau šis modelis išsiskiria kompaktiškumu, ekonomiškumu ir patogumu kasdieniam naudojimui. Lyginant su pagrindiniais konkurentais, pavyzdžiui, Ford Fiesta, Hyundai i20 ar Skoda Fabia, Polo pasižymi solidžiu interjeru, komfortiška važiuokle ir turtinga komplektacija. Nepaisant to, kad jis dažnai kainuoja kiek daugiau nei varžovai, šio automobilio išskirtinumas – prabangesnis įspūdis ir patikimumas, kuris vertinamas ieškant naudoto miesto automobilio.
Bendra apžvalga
Volkswagen Polo pirkėjus traukia išvaizda, patogumu ir ekonomiškais varikliais. Šis modelis rinkoje žinomas kaip vienas komfortiškiausių savo klasėje ir siūlo nemenką variklių pasirinkimą, todėl kiekvienas vairuotojas gali rasti jam tinkamą variantą. Tiesa, Polo nebus pats smagiausias vairuoti tarp konkurentų, tačiau daugeliui tai nėra prioritetas. Labiausiai vertinama solidi surinkimo kokybė, tylus salonas ir kelionės malonumas kasdienybėje.
Varikliai ir važiavimo savybės
Volkswagen Polo siūlė nemažą gamma tiek benzinių, tiek dyzelinių variklių, pritaikytų įvairiems poreikiams. Ankstyvieji modeliai buvo komplektuojami su 1.2 l benzininiais varikliais, tačiau šie turėjo tik 44 AG, tad aktyvesnėms kelionėms jie nebuvo tinkami. Nuo 2014 m. buvo galima rinktis efektyvesnius ir tylesnius 1.0 l (44–55 AG) ir 1.2 l TSI turbobenzininius variklius. Pastarieji vertinami dėl puikios pusiausvyros tarp ekonomiškumo ir dinamikos, ypač kasdienėje miesto eksploatacijoje.
Dyzeliniai variantai, ypač „Bluemotion“ serijos, buvo skirti daug keliaujantiems – pigesniam kuro suvartojimui ir ilgesnėms kelionėms. Visa Polo modelių linija išsiskiria švelniu važiavimu, gera matomumu ir lengvu valdymu, tad tai – draugiškas pasirinkimas tiek pradedantiesiems, tiek patirties turintiems vairuotojams. Norintiems labiau sportinio charakterio, tiks GTI arba BlueGT versijos – jos aprūpintos galingesniais varikliais ir tvirtesne pakaba.
Komplektacijos ir įranga
Polo pasiūla lietuviškame naudotų automobilių rinkoje plati: galima rasti tiek bazinius „S“ modelius, tiek prabangiai įrengtus „SEL“ ar „R-Line“. Paprastesnės versijos – pagrindinės funkcijos be papildomų privalumų, tad norint oro kondicionieriaus ar nuotolinio centrinio užrakto, reikėtų rinktis ne „S“, o bent jau „SE“ ar vėlesnes specifikacijas. Rinkoje dažnai pasitaiko ir „Bluemotion“ komplektacijos – jos skirtos maksimaliai kuro ekonomijai, papildytos kruizo kontrole ir aerodinaminėmis detalėmis.
Pasirinkę „R-Line“ ar „SEL“ versijas, gausite prabangesnius elementus – odiniu apmušalu vairą ir pavarų svirtį, sportiškus ratlankius, patobulintą multimedijos sistemą. Vėliau pasirodė ir „Match“ bei „Match Edition“ komplektacijos – jos aprūpintos automatiniais apšvietimo ir lietaus jutikliais, elektriniais veidrodėliais, priekiniais ir galiniais parkavimo davikliais bei išmanesnėmis ryšio sistemomis. Tai itin patogu ieškant naudoto, tačiau techniškai pažangaus automobilio.
Salono erdvė ir praktiškumas
Naudotų Polo rinkoje galima rasti tiek trijų, tiek penkių durelių modelių. Abiejų versijų interjeras pasižymi daugiau erdvės nei kai kurie konkurentai, ypač galinių sėdynių keleiviams. Vairuotojo vieta – ergonomiška ir lengvai prisitaikoma, net bazinio komplektacijos automobiliai dažnai turi reguliuojamą vairą ir sėdynės aukštį. Bagažinė taip pat prilygsta lyderiams klasėje – patogi kasdieniams poreikiams. Tiesa, kai kuriuose Bluemotion modeliuose galinės sėdynės nėra dalinamos, taip taupant svorį kuro taupymui.
Ši Polo karta pelnė pripažinimą už saugumą, surinkdama aukščiausius įvertinimus EuroNCAP bandymuose ir pasižymėdama pažangiomis saugumo technologijomis, kurios diegtos kaip standartas visuose modeliuose.
Kainos ir išlaikymo sąnaudos
Volkswagen Polo naudotų automobilių kainos Lietuvoje kinta nuo maždaug 2340 EUR už senesnį, didelę ridą ir bazinę komplektaciją turintį modelį, iki 11 700 EUR už naujausius, gerai išlaikytus ir mažai nuvažiavusius egzempliorius. Tarpinė kaina už 2015–2016 metų gerai prižiūrėtą modelį svyruoja tarp 5850 ir 9360 EUR. Dyzeliniai ir ekonomiški „Bluemotion“ modeliai dažnai kainuoja kiek brangiau dėl jų taupumo ir ilgaamžiškumo reputacijos.
Kuro sąnaudos
- 1.2 l benzininiai varikliai (44–52 AG) – vidutinės sąnaudos apie 5,5 l/100 km.
- 1.4 l benzinas vidutiniškai sunaudoja apie 5,9 l/100 km.
- 1.0 TSI ir 1.2 TSI turbobenzininiai varikliai – apie 4,5–4,7 l/100 km.
- Bluemotion 1.0 l benzinas – apie 4,2 l/100 km (itin taupus variantas).
- GTI 1.4 TSI ir vėlesnis 1.8 TSI – apie 5,9–6,0 l/100 km.
- Dyzeliniai varikliai – nuo 3,1 l/100 km (Bluemotion) iki 4,0 l/100 km (1.6 l dyzelis).
CO₂ emisijos ir taršos mokestis
Polo variklių CO₂ emisija svyruoja nuo 94 iki 140 g/km, priklausomai nuo pasirinkto variklio ir gamybos metų. Lietuvoje galiojantis taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, degalų rūšies bei pirmosios registracijos metų. Mažiausiai mokėsite už Bluemotion dyzelines versijas – jos išmeta mažiausiai CO₂, o didesni ir galingesni benzininiai varikliai turės aukštesnę taršos mokesčio tarifą.
Eksploatacijos ir draudimo išlaidos
Polo eksploatacija paprastai nekelią daug rūpesčių, ypač jei pasirinktas modelis buvo tinkamai prižiūrėtas. Pilnas aptarnavimas rekomenduojamas kasmet arba kas 16 000 km. Remonto ir detalių kainos priklauso nuo automobilio amžiaus ir komplektacijos, tačiau bendras Volkswagen Polo patikimumo lygis Lietuvoje vertinamas aukštai. Dalis savininkų mini nedideles elektrines problemas, pavyzdžiui, su signalizacija ar akumuliatoriumi, bet didesnės bėdos – labai retos.
Draudimo grupės šiam modeliui – ganėtinai žemos, tad draudimas paprastai nekainuos brangiai. Baziniai modeliai – pigiausi, GTI ar BlueGT versijos įtrauktos į aukštesnes draudimo grupes dėl didesnio variklio galingumo.
Kurį modelį rinktis?
Polo siūlytas įvairiais varikliais – nuo paprasto 1.0 l ar 1.2 l (44 AG) iki sportiško GTI su 189 AG. Daugumai vairuotojų optimaliai tiks 1.2 TSI – jis ir ekonomiškas, ir dinamiškas, idealiai tinka tiek miestui, tiek užmiestiniam keliui. Nors 1.0 l benzininis variklis tinkamas ieškantiems mažiausių eksploatacijos sąnaudų ar pigiausio draudimo, kasdienai ekonomiškesnis ir universalesnis yra TSI variantas.
Iš komplektacijų verta ieškoti „Match“ arba „Match Edition“ – jos siūlo turtingą įrangą už prieinamą kainą, įskaitant parkavimo jutiklius, multimedijos sistemas ir automatiką, palyginti su baziniais variantais.
Pagrindiniai konkurentai
- Ford Fiesta – dažniausiai pigesnis, dinamiškesnis vairuoti, bet siūlo mažiau prabangos.
- Opel Corsa – nebrangus, patikimas ir dažnai randamas rinkoje.
- Skoda Fabia – pasižymi puikiu kainos ir kokybės santykiu.
- Mazda 2 – puikiai valdomas, itin patikimas automobilis.
- Hyundai i20 ir Kia Rio – naujesni egzemplioriai gali dar būti gamintojo garantijoje – tai papildomas saugumo faktorius renkantis naudotą automobilį.
Apibendrinant, Volkswagen Polo – tai subalansuotas pasirinkimas ieškantiems komforto, ekonomiškumo, tvirtos surinkimo kokybės ir išskirtinės komplektacijos miesto automobilyje. Dėl savo patikimumo, saugumo ir ekonomiškumo vertinamas tarp naudotų automobilių pirkėjų Lietuvoje.




