Volkswagen Tiguan (2016–2024 m.) apžvalga

Volkswagen Tiguan (2016–2024 m.) apžvalga

Antrosios kartos „Volkswagen Tiguan“, pasirodęs 2016 m., iš pradžių sulaukė kritikos dėl savo kainos – vartotojams jis pasirodė brangesnis nei ankstesnis modelis ar kai kurie šeimyninių SUV konkurentai. Tačiau prabėgus metams, naudoto „Tiguan“ kaina tapo konkurencinga tarp to paties amžiaus SUV klasės atstovų. Prekyboje galima rasti ir visų varančiųjų ratų modelius, taip pat septynvietį „Tiguan Allspace“ variantą.

Apžvalga

„Volkswagen Tiguan“ pasižymi erdvia ir tvirta konstrukcija, todėl yra geras pasirinkimas ieškant naudoto šeimyninio visureigio. Siūlomi tiek priekiniai, tiek visų varančių ratų variantai, dalyje versijų – papildomos sėdimos vietos. Modelio variklių gama suderina ekonomiškumą su dinamiškumu, o vidus stebina komforto ir kokybės įspūdžiu. Dėl tų savybių šis automobilis populiarus tarp šeimų.

  • Salonas erdvus, gale daug vietos kojoms ir galvai
  • Važiuoklė veiksmingai sugeria duobes – komfortiška net blogesniuose keliuose
  • Patikimumo lygis aukštas, rimtų techninių bėdų pasitaiko retai
  • Naujo automobilio kaina – didesnė nei kai kurių konkurentų
  • Multimedijos sistema kartais stringa
  • Silpnesni varikliai gali kelti traukos trūkumą

Varikliai ir vairavimo savybės

Dyzelinių „Tiguan“ gama prasidėjo 2,0 l TDI 113 AG, kuris pilnai apkrautam automobiliui reikalingos dinamikos gali pritrūkti. Populiariausias – 2,0 l TDI 148 AG, suderinantis ekonomiškumą su pakankama galia. Yra ir galingesnių – 187 AG bei dviem turbokompresoriais aprūpintas 237 AG variantai – šie pasižymi didesne trauka, bet šiek tiek išaugančiomis sąnaudomis.

Benzininiai varikliai prasideda 1,4 l TSI 123 AG – pats pigiausias pasirinkimas, tačiau važiuojant įkalnėmis ar su didesne apkrova jis gali pasirodyti vangus. 1,4 TSI 148 AG versija žvalesnė, bet dyzelinio variklio traukos žemose apsukose vis tiek trūksta.

Nuo 2018 m. 1,4 TSI pakeitė modernesni 1,5 TSI EVO varikliai – 128 AG ir 148 AG. Yra ir 2,0 TSI 178 AG, kuris jaučiasi labai dinamiškas, tačiau „dyzelinė“ elastika išlieka pranašumu. Vėliau rinką papildė dar galingesni 187 AG ir 227 AG 2,0 TSI variantai.

Nuo 2019 m. modelio gama susitraukė iki 1,5 TSI (130 ir 150 AG) ir 2,0 TDI (150 ir 200 AG) versijų. Siūlomas ir „eHybrid“ – plug-in hibridas su 1,4 TSI benzininiu varikliu ir elektromotoru, elektriniu režimu važiuojantis iki 130 km/val. greičiu ir iki 50 km nuotoliu.

Važiavimas ir valdymas

Važiuoklės komfortas – viena stipriausių „Tiguan“ savybių. Šis visureigis puikiai sugeria kelio nelygumus, tačiau išlieka pakankamai standus, kad būtų artimas valdymu hachbekui. Tiesa, kai kurie konkurentai išlieka labiau orientuoti į sportiškesnį vairavimo pojūtį, tačiau „Tiguan“ pasirinkę vairuotojai retai nusivilia manevringumu.

Interjeras ir praktiškumas

Salonas nedemonstruoja ekstravagancijos, tačiau pasižymi kruopščiu surinkimu, kokybiškomis medžiagomis bei ergonomiška vairuotojo pozicija. Matomumas – geras. Net trys suaugusieji gale tilps patogiai, o vietos galvai ir kojoms netrūksta. Galinė sėdynė reguliuojama, nugarėlę galima atlenkti, todėl lengva padidinti bagažo erdvę arba patogiai įsikurti keleiviams. „Allspace“ modelis turi papildomas dvi sėdynes trečioje eilėje, tačiau tai – trumpoms kelionėms ir daugiau vaikams ar mažesnio ūgio suaugusiesiems.

Įrangos lygiai

Pradinės komplektacijos „S“ siūlo oro kondicionierių, 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, elektrinius langus ir 8 colių jutiklinį ekraną. SE versijoje – trijų zonų klimato kontrolė, parkavimo jutikliai priekyje ir gale, kruizo kontrolė. SE Nav siūlo navigacijos sistemą. SEL – skaitmeninis prietaisų skydelis, LED žibintai ir 19 colių ratlankiai. R-Line – sportiško dizaino akcentai, 20 colių ratai ir standesnė pakaba.

Nuo 2019 m. SE ir SE Nav sujungtos į „Match“ komplektaciją su 19 colių ratlankiais, galinio vaizdo kamera, „Keyless“ sistema ir parkavimo asistentu. R-Line Tech tapo aukščiausia komplektacija, buvo pridėta elektrinė bagažinės atidarymo funkcija bei apsukamoji kamerų sistema. Vėlyvesniuose modeliuose siūlomi Elegance, Life, R-Line ir bazinis „Tiguan“ lygiai.

Visose versijose standartinė automatinio stabdymo sistema avarinėje situacijoje, automobilis pasiekė aukščiausią – penkių žvaigždučių – „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą.

Nuosavybės kaštai

Kainos ir likutinė vertė

Renkantis naudotą „Tiguan“, galima rasti ankstyvų, daugiau nuvažiavusių modelių su pilna techninės priežiūros istorija už apie 12 870 eurų. Automobilių iš 2017–2018 metų, dažniausiai su mažesne rida ir netgi visų varančiųjų ratų sistema, kaina siekia apie 17 550 eurų. Už naujesnį, 2019 metų automobilį, reikės pasiruošti apie 22 230 eurų, o dar vėlesni – 2021–2022 m. – kainuoja nuo 25 740 iki 30 420 eurų. Naujausi, 2023–2024 m. pavyzdžiai prasideda nuo 30 420 eurų.

Eksploatacinės išlaidos ir ekonomiškumas

Benzininių ir dyzelinių „Tiguan“ sąnaudos vidutiniškai geros. Geriausio 1,4 TSI (148 AG) benzininio variklio sąnaudos pagal senesnių bandymų metodiką siekia apie 5,8 l/100 km. 2,0 TDI (113 AG) dyzelinio normos – apie 4,7 l/100 km. Pagal šiuolaikinius WLTP testus, 1,5 TSI (128 AG) vidutiniškai sunaudoja 6,3 l/100 km, o 148 AG – 7,0 l/100 km. 2,0 TDI (148 AG) pagal šalies bandymų standartus užfiksuotos 5,6 l/100 km sąnaudos.

CO₂ emisija ir taršos mokestis

Tarp benzininių variklių, mažiausią oficialią CO₂ emisiją turi 1,4 TSI (148 AG) – apie 130 g/km. 2,0 TSI (178 AG) su visais varančiais ratais ir automatine pavarų dėže išskiria iki 170 g/km. Dyzeliniai varikliai gali pasigirti dar mažesne tarša – 2,0 TDI (113 ir 148 AG) išmeta apie 123 g/km, tačiau pasirinkus visų varančių ratų ir automatinę versiją, rodiklis padidėja iki 147 g/km, o 237 AG Twin-Turbo versijoje – iki 167 g/km.

Lietuvoje galioja taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio pirmos registracijos metų, kuro tipo ir oficialios CO₂ emisijos – kuo didesnė tarša ar naujesnis automobilis, tuo mokestis didesnis.

Draudimas ir priežiūra

Draudimo grupės svyruoja nuo 11 (bazinių benzininių ar dyzelinių modelių) iki 27 galingiausiam 2,0 Biturbo TDI 240 AG. Reguliarios techninės priežiūros kainos išlieka vidutinės. Vyresniems nei trejų metų „Tiguan“ galima taikyti fiksuotus techninės priežiūros įkainius, kur nedidelis aptarnavimas kainuoja apie 215 eurų, o didelis – apie 415 eurų.

Patikimumas ir eksploatacija

Remiantis atsiliepimais ir patikimumo vertinimais, „Volkswagen Tiguan“ ilgainiui išlaiko gerą reputaciją. Dažniausios problemos – smulkūs elektronikos trukdžiai, ypač multimedijos ir navigacijos sistemose. Nors šios klaidos neturi įtakos pačiam važiavimui, jas šalinant dažnai tenka kreiptis į serviso centrus dėl programinės ar techninės įrangos atnaujinimo.

Savininkų atsiliepimai apie aptarnavimą skiriasi – kai kurie vertina greitą pagalbą, kiti mini ilgesnį laukimą ar sudėtingesnį detalių tiekimą. Vis dėlto, didžioji dalis vairuotojų pabrėžia, kad pagrindinės automobilio sistemos išlieka tvirtos ir ilgaamžės.

Kokį „Tiguan“ rinktis?

Tarp dyzelinių variklių išsiskiria 2,0 TDI (148 AG) dėl gerai subalansuotos galios ir sąnaudų. Visgi rekomenduojamas 1,5 TSI (150 AG) benzininis, ypač jei važinėjate mieste ar nedaugumoje ridos – jis pasižymi tylumu, sklandžiu veikimu ir protingomis eksploatacinėmis sąnaudomis.

Komplektacijų klausimu optimaliausias pasirinkimas būtų SE Nav arba nuo 2019 m. – Match; čia standartinė navigacija, didesni ratlankiai, daugiau komforto bei saugumo įrangos. Tokių automobilių Lietuvoje netrūksta, todėl tikrai rasite tinkamą variantą.

Kokius konkurentus verta vertinti?

Be „Volkswagen Tiguan“, rinkoje yra ir kitų populiarių šeimos SUV. Į akis krenta 2015–2022 m. „BMW X1“ – šis premium segmento visureigis pasižymi didele salono erdve, kokybišku interjeru, sportišku valdymu bei puikia multimedija.

Dar vienas alternatyvus pasirinkimas – „Volvo XC40“. Jis laimėjo daugybę apdovanojimų už komfortą, tvirtą ir patrauklų saloną, patikimumą. Saugos įranga ir ergonomika čia – aukščiausiame lygyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *