Volkswagen Tiguan – tai automobilis, kuris galbūt nėra pats garsiausias rinkoje, tačiau užima reikšmingą vietą Volkswagen istorijoje – tai pirmasis šio gamintojo kompaktiškas visureigis, atvėręs vartus konkurenciniame SUV segmente. Tiguan gaminamas ant tuo metu naujausios Golf platformos, todėl čia dera ir praktiškumas, ir vokiškas kokybės pojūtis, būdingas visiems VW.
Pagrindiniai privalumai ir silpnybės
- Stilingas, komfortiškas salonas
- Efektyvūs, taupūs varikliai
- Erdvi kabina – patogu ir vairuotojui, ir keleiviams
- Kietoka pakaba lėtesniuose greičiuose
- Nėra geriausias pasirinkimas bekelėje
- Kainuoja daugiau nei kai kurie konkurentai
Konstrukcija ir variklių gama
Pirmasis Tiguan debiutavo dar 2007 m., po ketverių metų sulaukė atnaujinimo, ir vėliau pasirodė skirtingų komplektacijų variantai (S, SE, sportiškas R-line bei nuotykiams skirtas Escape, kurio pakelta važiuoklė gerina pravažumą). Dauguma modelių gali būti komplektuojami su visais varomaisiais ratais, išskyrus bazinį dyzelinį variklį.
Benzininiai varikliai apima nuo 1,4 l (158 AG) iki 2,0 l (177 AG), o didžiausią galią (207 AG) siūlo GTI turbinis agregatas. Visgi Lietuvoje daugiausia parduodama dyzelinių Tiguans – tai 2,0 l variklis, siūlomas trimis versijomis: 108 AG (bazinei S komplektacijai), 138 AG (visoms komplektacijoms) ir 174 AG (tik SE ir R-line). Escape versijos variklis – 138 AG dyzelis.
Salonas ir komfortas
Kėbule, leidžiančiame patogiai keliauti iki penkių žmonių, galinės sėdynės slankioja pirmyn-atgal – galimas pasirinkimas tarp erdvesnės bagažinės arba didesnio kojų atstumo. Bagažinė siekia 505 litrus – pakanka kasdieniams poreikiams. Vairavimo pozicija žema, valdymas primena hečbeką, o vidaus surinkimo kokybė išlaiko Volkswagen reputaciją. Ergonomišku prietaisų skydeliu naudotis intuityvu.
Saugumo įranga nesukelia abejonių: visi modeliai turi stabilumo sistemą, šonines ir užuolaidines oro pagalves, Isofix tvirtinimo taškus vaikų kėdutėms.
Važiuoklės savybės ir vairavimo įspūdžiai
Visi Tiguan varikliai pasižymi sklandžiu darbu – benzininiai dirba tyliai, nors dinamiškumo nėra per daug. Daugiausia vertinami dyzeliai dėl mažesnių eksploatacijos išlaidų ir ekonomiško degalų suvartojimo: nuo 5,3 iki 7,2 l/100 km. 138 AG dyzelis dažnai laikomas aukso viduriu – pakankamai galingas, bet vis dar taupus. Visi modeliai standartinėje komplektacijoje turi šešių pavarų mechaninę dėžę, tačiau galima rinktis ir DSG automatinę, nors ši mieste gali pasirodyti kiek vangi ir nelygi.
Kietoka važiuoklė miesto gatvėse jaučiama, tačiau didesniu greičiu Tiguan tampa komfortišku kelionės draugu. Vairavimas tikslus, tačiau nėra toks įtraukiantis kaip kai kurių sportiškesnių konkurentų.
Eksploatacinės savybės ir išlaidos
Pirkimo galimybės ir kainos
Lietuvoje naudoto automobilio kaina priklauso nuo komplektacijos, ridos ir bendrai automobilio būklės. Vieni seniausių, su didele rida, kainuoja apie 4 700 – 5 900 eurų. Už 7 000 – 9 400 eurų įmanoma surasti 2008–2009 metų modelį su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija. 10 500 – 12 900 eurų užtenka įsigyti atnaujintą 2011 ar 2012 metų Tiguan iš nepriklausomo pardavėjo.
Degalų sąnaudos ir kitos išlaidos
Pagal ekonomiškumą Tiguan nenusileidžia konkurentams (Ford Kuga, Toyota RAV4, Nissan Qashqai) ir lenkia tokius modelius kaip Land Rover Freelander. Ekonomiškiausias Bluemotion dyzelis vidutiniškai suvartoja apie 5,3 l/100 km, galingiausi benzininiai modeliai – apie 8,6 l/100 km.
Lietuvoje eksploatacinis mokestis (taršos mokestis) priklauso nuo anglies dvideginio emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų: dyzeliniai modeliai išmeta nuo 139 iki 189 g/km CO₂, benzininiai – iki 199 g/km. Dėl to mokesčio dydis irgi gali svyruoti – svarbu į tai atsižvelgti renkantis modelį.
Draudimo įmokos priklauso nuo variklio, tačiau mažesnės apimties benzininiai modeliai rečiau papuola į aukštesnes rizikos grupes. Didesni dyzeliniai ir visais ratais varomi variantai – brangesni draudimo atžvilgiu. Oficialaus serviso paslaugos nėra pigios, tačiau reguliarūs aptarnavimai padeda išlaikyti automobilio vertę.
Kokį Tiguan rinktis?
Jeigu prioritetas – ekonomiškumas, verta rinktis 2.0 TDI Bluemotion 138 AG variantą. Šis automobilis pasižymi optimalia dinamika ir degalų sąnaudomis. Atkreipkite dėmesį: nors Tiguan primena visureigį, bekelės nuotykiams jis nėra tinkamiausias, tačiau 4Motion visų ratų pavara gali praversti prastomis oro sąlygomis. Renkantis įrangos lygį, SE komplektacija atrodo patraukliausiai dėl papildomų komforto ir saugumo sprendimų.
Kokie yra konkurentai?
Šio segmento etalonas ilgą laiką buvo Nissan Qashqai, kuris išsiskiria patogiomis važiuoklės savybėmis, patikimomis benzininėmis ir dyzelinėmis jėgainėmis bei originaliu dizainu. Vėlesni Qashqai modeliai dar patogesni vairavimui ir komfortiškesni, nors pasitaiko pranešimų apie patikimumo problemas.
Kitas artimas konkurentas – Ford Kuga, kuris debiutavo 2008 m. ir, kaip Tiguan, pasiūlė sportiškesnį važiavimą. Nors dizainas džiugino akį, tikro praktiškumo pritrūko, o vairavimo patirties lyginant su Tiguan, pasak vairuotojų, taip pat pritrūko.
Galų gale, Volkswagen Tiguan – tai tvirtas, patikimas ir universalus miesto visureigis. Nors nėra pats pigiausias ar sportiškiausias, jį verta rinktis ieškantiems racionalaus ir laikui atsparaus automobilio.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.
