Volkswagen Touareg yra prestižinis visureigis, kuris trečioje savo kartoje pelnė žinomumą dėl komforto, patikimumo ir universalumo. Šis automobilis puikiai tinka tiek ilgiems atstumams greitkelyje, tiek kasdienėms kelionėms mieste – patikimas šeimos kompanionas tiek išvykoms, tiek įprastiems reikalams.
Varikliai ir galios pasirinkimas
Touareg modeliai Lietuvoje dažniausiai siūlomi su trimis varikliais – du iš jų – dyzeliniai, vienas – benzininis. Visi motorai yra 3.0 litrų darbinio tūrio V6 su turbo įpurškimu. Dyzeliai – 228 AG ir 282 AG – pasižymi šiek tiek šiurkštesne veikla laisvąja eiga, tačiau važiuojant tampa tylūs ir užtikrina gerą trauką. Galingesnis variantas lenkia daugelį sportinių hečbekų ir puikiai tinka ieškantiems dinamiško važiavimo. Benzininis 335 AG variklis dar tylesnis bei greitesnis, tačiau reikalauja daugiau kuro. Tuo tarpu įkraunamas hibridinis Touareg R, išvystantis net 456 AG, leidžia iki 45 km važiuoti vien elektra – tai sumažina sąnaudas ir tinka norintiems ekonomiškesnio pasirinkimo.
Komfortas ir erdvė
Salone Touareg išsiskiria kokybiškos įrangos gausa ir erdve. Net bazinis modelis turi 19 colių ratlankius, odinį saloną, šildomas priekines sėdynes, dviejų zonų klimato kontrolę, LED žibintus ir priekinius bei galinius parkavimo daviklius. Standartas – išmanioji pagalbinė sistema – „Apple CarPlay“, „Android Auto“, laikymosi eismo juostos asistentas ir adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema.
SEL versija papildomai išsiskiria reguliuojama juosmens atrama, o jei norisi daugiau sportiškumo, galima rinktis R-Line su dar didesniais 20 colių ratais, sportine pakaba bei elektrinėmis bagažinės durelėmis. Black Edition – panoraminis stiklinis stogas, prisitaikantys prie kelio žibintai ir 360 laipsnių kamera.
Važiavimo savybės ir valdymas
Kiekvienas Touareg modelis turi visų varančiųjų ratų sistemą, tad pravažumas ir sukibimas užtikrinamas visur. Didesnį manevringumą suteikia keturių ratų vairavimo sistema – galiniai ratai truputį sukasi norint sumažinti apsisukimų lanką, kas ypač padeda parkuojantis. Automobiliuose su sportine pakaba važiavimas tampa kietesnis, tad norintiems daugiau komforto verta rinktis modelius be jos. Visuose variantuose montuojama aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė – ji veikia sklandžiai, nors kartais gali kiek pavėluoti reaguoti lėtuose manevruose.
Salono apdaila ir praktinis panaudojimas
Touareg interjeras atrodo moderniai, ypač su didesniu 15 colių lietimui jautriu ekranu bei 12 colių skaitmeniniu prietaisų skydeliu. Vis dėlto, kai kuriose vietose naudojamos kietesnės plastmasės, kurios šiek tiek mažina bendrą kokybės pojūtį. Vairuotojas ir priekyje sėdintis keleivis mėgausis plačiomis sėdynėmis, gausia vieta kojoms ir alkūnėms. Gale sėdintys keleiviai turi užtektinai vietos tiek galvai, tiek pečiams bei kojoms, sėdimas suolas nugaros atlošą galima reguliuoti arba sulankstyti lanksčiu 40/20/40 santykiu. Bagažinė talpi, su žema pakrovimo briauna, tačiau septynių vietų varianto nėra – šį pranašumą siūlo keli pagrindiniai konkurentai.
Pagrindiniai privalumai
- Puikios vilkimo savybės (iki 3500 kg)
- Erdvus salonas ir bagažinė
- Standartinė išmani pagalbinė įranga ir saugumo sistemos
Galimi trūkumai
- Neturi 7 vietų varianto
- Kai kurios interjero plastmasės atrodo paprastos
- Sportinė pakaba R-Line versijoje per kieta Lietuvos keliais
Eksploatacijos kaštai ir taršos mokestis
Nuo pasirinkto variklio priklausys ir eksploatacinės išlaidos. Ekonomiškiausias pasirinkimas – 3.0 TDI dyzeliniai varikliai, kurių vidutinės sąnaudos siekia apie 8,2 l/100 km. Benzininis variklis, gamintojo duomenimis, naudoja vidutiniškai apie 10,6 l/100 km. Hibridinis Touareg R per oficialų bandymą pasiekia net 2,5 l/100 km, tačiau tokius skaičius pavyks išgauti tik dažnai kraunant akumuliatorių ir važinėjant nedideliais atstumais elektra.
Lietuvoje visi šie modeliai yra apmokestinami pagal aplinkos taršos mokestį. Tai reiškia, kad galutinė metinė suma priklauso nuo CO₂ emisijos kiekio, automobilio kuro tipo ir pagaminimo metų. Dyzeliniai varikliai paprastai priskiriami didesnei mokesčio kategorijai, o hibridiniai – mažesnei.
Kainos ir rekomendacijos
Lietuvoje naudotas trečios kartos Touareg gali kainuoti nuo 32 760 eurų už ankstyvą 3.0 TDI modelį, o už benzininį variantą dažnai teks sumokėti daugiau nei 46 800 eurų, ypač jei ieškote geresnės komplektacijos ar mažesnės ridos automobilio.
Praktiškiausias variantas – bazinė SEL komplektacija be sportinės pakabos, kuri užtikrina komfortišką važiavimą ir turi viską, ko reikia kasdieniam naudojimui. Jei dažnai vykstate ilgus atstumus, rinkitės ekonomiškesnį 228 AG 3.0 TDI dyzelį. Benzininis variklis labiausiai tinka tiems, kurie automobilį naudoja mieste ir dažniau važinėja trumpus atstumus.
Kokios dar alternatyvos naudotam Volkswagen Touareg?
Renkantis naudotą prabangų visureigį, verta atkreipti dėmesį ir į konkurentus. Audi Q7 išsiskiria erdvumu, aukštos kokybės salonu ir patikimu valdymu – tai populiarus pasirinkimas ieškant septyniaviečio sprendimo. Jei domina dinamiškesnis charakteris, verta pasižvalgyti į ankstesnės kartos Porsche Cayenne – jis pasižymi sportiškumu, išskirtiniu komfortu ir efektyviais dyzeliniais varikliais.
Volkswagen Touareg – racionalus pasirinkimas tiems, kurie ieško universalaus, komfortiško, galingo ir praktiško visureigio, ypač jei septintos vietos nėra būtinos. Tai patikimas partneris tiek kasdienybėje, tiek šeimos nuotykiuose.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.
