Volkswagen Touran (2003–2015 m.) apžvalga

Volkswagen Touran (2003–2015 m.) apžvalga

Volkswagen Touran – tai vienas labiausiai vertinamų šeimyninių automobilių Lietuvoje, kuris pasižymi erdvumu, universalumu ir išlaiko aukštą kokybės lygį. Jei ieškote automobilio, kuris būtų praktiškesnis už „Golf“ ir turėtų visas geriausias „Volkswagen“ savybes, Touran – puikus pasirinkimas augančiai šeimai.

Bendras vaizdas

Šis kompaktiškas, septynvietis vienatūris remiasi prailginta „Golf“ automobilio platforma. Vienas didžiausių Touran privalumų – vairavimo malonumas ir stabilus valdymas. Mieste vairas lengvas, tačiau spartėjant važiavimo tempui vairo pagalba sustiprėja, todėl vairuotojas visada gauna tinkamą pojūtį kelyje. Automobilis posūkiuose išlieka stabilus, nors ankstyvesni modeliai pasižymi kiek kietesne pakaba.

Salone Touran išlieka stebėtinai tylus, net ir pasirenkant dyzelinius variklius. Kita stiprioji pusė – lanksčia sėdynių sistema. Antroji eilė ypatingai universali – sėdynės lengvai nusilenkia, persistumia arba gali būti visai išimtos. Trečioji eilė ankstyvuose modeliuose patogesnė vaikams ar trumpoms suaugusiųjų kelionėms, tačiau vėlesnėse versijose galinė erdvė išaugo ir tapo patogesnė.

Praktiškumas ir salono ypatumai

Touran išsiskiria daugybe lanksčių sprendimų viduje. Vidurinė sėdynių eilė ne tik talpi, bet ir labai lengvai konfigūruojama, o vėlesniuose modeliuose papildomas komfortas traukia pirkėjų dėmesį. Vis dėlto, visų modelių vidus pasižymi paprasta, funkcionali, tačiau šiek tiek blankia estetika. Jei ieškote praktiško automobilio, kur svarbiausia patogiai pervežti septynių asmenų šeimą – dizainas greičiausiai nebus didelis trūkumas.

  • Patogus ir lankstus interjeras
  • Ilgaamžė konstrukcija
  • Platus variklių pasirinkimas
  • Viduje ir išorėje – santūrus dizainas
  • Galinėje eilėje – ribota erdvė ankstyvuose modeliuose
  • Mažai daiktadėžių ir dėtuvėlių

Variklių pasirinkimas ir atnaujinimai

Pirmieji Touran modeliai pasirodė 2003 m., siūlydami tris benzininius ir du dyzelinius variklius. Laikui bėgant variklių gama augo – 2006 metais automobilis buvo atnaujintas, pasikeitė išvaizda ir įdiegta išmanesnių variklių bei detalės interjerui. Svarbūs pokyčiai atėjo ir 2010 m., kai debiutavo ekonomiškas 1,2 l benzininis ir 1,6 TDI dyzelinis variklis.

Verta atkreipti dėmesį, kad kai kurie Touran dyzeliniai varikliai buvo susiję su emisijų skandalu – prieš perkant verta pasidomėti, ar norimam automobiliui atlikti būtini atnaujinimai.

Sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos

Touran išlaiko vertę ir suteikia ilgalaikio patikimumo pojūtį, todėl dažnai kainuoja kiek daugiau nei kai kurie konkurentai naudotų automobilių rinkoje. Tačiau eksploatacinės išlaidos nėra didelės – draudimo grupės vidutinės, degalų sąnaudos ypatingai geros dyzeliniuose modeliuose. Pavyzdžiui, senasis 1,9 TDI vidutiniškai sunaudoja apie 6,0 l/100 km, 2,0 TDI – tiek pat, o universaliausias 1,6 TDI leidžia pasiekti apie 4,6 l/100 km.

Naujesni benziniai varikliai, tokie kaip 1,2 TSI arba 1,4 TFSI, degina vidutiniškai 5,3–5,7 l/100 km. Serviso kaštai „Volkswagen“ tinkluose – vidutiniai, dalis – nesunkiai randamos, nes daug jų bendros su kitais šio gamintojo modeliais.

Lietuvoje įsigyjant naudotą Touran reikėtų įsivertinti ir galiojantį taršos mokestį – jis apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, degalų rūšį ir pirmos registracijos metus.

Kokį naudotą Touran verta rinktis?

Ankstyvieji modeliai (nuo 2003 m.) siūlo bazinę komplektaciją su elektra valdomais langais priekyje, oro pagalvėmis, oro kondicionieriumi, nuotoliniu centrinio užrakto valdymu ir CD grotuvu. Aukštesnės komplektacijos SE arba Sport prideda daugiau komforto priemonių – automatinį klimatą, visų langų elektrinius valdymus, lengvojo lydinio ratlankius, sportinę pakabą.

Po 2006 metų atnaujinimo modeliai gauna ir populiarų 1,4 TFSI benzininį variklį, kuris iškart tapo vienu iš geriausių pasirinkimų dėl savo dinamikos ir ekonomiškumo. 2010 m. komplektacija toliau pildoma, įskaitant SE Family bei SEL arba R-Line – šios pasižymi platesnėmis saugumo ir komforto galimybėmis.

Iš variklių verta rinktis ekonomišką ir patikimą 1,6 TDI su 85 kW (115 AG). Vėlyvi modeliai su pažangesnėmis įrangomis dažnai turi automatiškai įsijungiančius žibintus ir lietaus jutiklius, parkavimo jutiklius, o aukštesnėje įrangoje – ir navigaciją.

Pirkimo kainos

Jei norite įsigyti geresnės būklės naudotą Touran su ~129 000 km rida, reikėtų planuoti apie 2 340 eurų. 2005–2006 m. automobiliai su vidutine rida dažniausiai kainuos 2 930–3 510 eurų. Už 2008-ųjų metų modelį po atnaujinimo, su 80 000–96 000 km rida iš profesionalaus pardavėjo, reiktų skirti 3 510–5 850 eurų.

Vėlyvi, po antrojo atnaujinimo, 2011 m. modeliai su pilna aptarnavimo istorija dažniausiai kainuoja apie 11 700 eurų, o už 2013–2014 m. versijas, įsigyjamas iš autorizuotų pardavėjų, prašoma 11 700–17 550 eurų.

Alternatyvos Touran

Ieškantiems kitų universalų pasirinkimų, verta atkreipti dėmesį į Citroen Grand C4 Picasso – šis automobilis pasižymi erdvia ir šviesia salonu, puikiu matomumu bei ekonomiškais varikliais, tačiau jo važiuoklė gali būti kiek kietesnė, o galinės sėdynės valdymas – sudėtingesnis.

Kia Carens – dar vienas prieinamas variantas su septyniomis sėdimomis vietomis ir ilga gamyklos garantija. Ford S-Max išsiskiria važiavimo komfortu ir didesne erdve, tačiau naudotų rinkoje kainos ir CO₂ emisija gali būti šiek tiek didesni.

Vauxhall Zafira Tourer – patikima alternatyva su gera įranga, tačiau vidurinės eilės sėdynių valdymas nėra patogiausias, o konkurentai gali pasiūlyti taupesnę eksploataciją.

Santrauka

Volkswagen Touran išlieka racionaliu, ilgaamžiu ir šeimai pritaikytu automobiliu. Dėl lanksčių interjero sprendimų, ekonomiškų variklių ir išlaikomos vertės šis modelis populiarus naudotų automobilių pirkėjų tarpe. Ieškote patikimo, praktiško šeimos automobilio? Touran ypač verta dėmesio, jei svarbi universali komplektacija ir ekonomiška eksploatacija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *