Volkswagen Transporter – tai ypač universali komercinė transporto priemonė, kuri nuo seno vertinama dėl savo pritaikomumo, tvirtumo ir modernių technologijų. Šis modelis pasižymi daugybe versijų: galite rinktis skirtingus ratų bazės ilgius, tris skirtingus stogo aukščius, o taip pat – Startline, Trendline, Highline ir Sportline komplektacijas. Toks gausus pasirinkimas leidžia kiekvienam rasti sau tinkamiausią Transporter variantą.
Modelių įvairovė ir išskirtinumai
Priklausomai nuo poreikių, Transporter galima įsigyti kaip viengubos ar dvigubos kabinos važiuoklę, krovininį mikroautobusą, keleivinį modelį ar net vadinamąjį kemperį – pastarasis itin mėgstamas keliautojų. Taip pat siūlomos 4Motion visų varančiųjų ratų modifikacijos, kurios labiau pritaikytos sudėtingoms eismo ar oro sąlygoms.
Transporter šeima gaminame skirtingų kartų – nuo T1 iki T6. Dažnai pasitaiko ir žymėjimų T26, T28, T30 ar T32, kurie žymi leidžiamą bendrąją masę. 2019 metais pasirodė atnaujintas T6.1 modelis, tačiau ankstesnioji T6 versija vis dar labai populiari naudotų automobilių rinkoje.
Variklių ir pavarų dėžių galimybės
Transporter modeliams montuojamas 2,0 litro darbinio tūrio dyzelinis keturių cilindrų variklis. Galima rinktis skirtingą galią: 83 AG, 102 AG ir 150 AG (viengubas turbokompresorius) bei 201 AG (dvigubas turbokompresorius). Taip pat siūlomas ir 2,0 litro benzininis variklis – ypač mėgstamas tiems, kurie automobilį naudoja kaip kemperį arba rečiau važinėja. Benzininiai variantai gali pasiūlyti 150 AG arba net 204 AG.
Didžioji dalis dyzelinių versijų turi šešių laipsnių mechaninę pavarų dėžę, tačiau mažesnės galios dyzeliai komplektuojami su penkių laipsnių dėže. Norintiems daugiau komforto siūloma ir moderni septynių laipsnių DSG automatinė transmisija – ši laikoma viena geriausių vidutinės klasės furgonų segmente, tačiau reikėtų įvertinti ir didesnius automatinės dėžės remonto kaštus.
Vairavimo komfortas ir praktiškumas
Vienas iš Transporter privalumų – stabilus ir komfortiškas važiavimas tiek miesto ribose, tiek užmiestyje. Gamintojas daug dėmesio skyrė jų triukšmo izoliacijai, todėl kelionės tapo tylesnės. Važiuoklė ypač patikimai dirba su pusiau pakrautu kroviniu, o minkštą važiavimą papildo sumaniai sureguliuotas vairavimas. Vis dėlto, vairavimo pojūtis yra labiau nukreiptas į komfortą nei į tiesioginį kontaktą su kelio danga.
Krovininės erdvės išmatavimai išlaikyti tokie patys kaip ankstesnioje T5 kartoje – tai praverčia perkeliant lentynas ar kitus priedus. Priklausomai nuo modelio, aukštis gali siekti nuo 1410 mm (standartinis stogas) iki 1940 mm (aukštas stogas), o ilgis – nuo 2572 mm (trumpa bazė) iki 2975 mm (ilga bazė). Krovinių tūris svyruoja tarp 5,8 ir 9,3 m³, o maksimalus leistinas svoris – nuo 685 iki 1217 kg.
Salono sprendimai ir įranga
Interjeras sukurtas vadovaujantis funkcionalumo principu, tačiau čia netrūksta ir estetinių detalių: dviejų atspalvių prietaisų skydelis, dekoratyvinės chromo detalės bei skirtingos plastiko kokybės paviršiai. Sėdynės visiškai reguliuojamos, tačiau pagrindas gana tvirtas – ilgesnės kelionės gali pareikalauti papildomo komforto. Priklausomai nuo komplektacijos, automobilyje rasite elektrinius langus, šildomus ir elektra valdomus veidrodėlius, šildomą priekinį stiklą, automatinę šviesų ir lietaus jutiklių sistemą bei odiniu apvilktą vairą.
Salone gausu atvirų stalčių ir dėtuvių, tačiau gali trūkti uždaromų daiktadėžių. Virtuvėlėms įrengti skirtų sprendimų ieškant pravers galimos papildomai montuojamos lubinės spintelės ar kitos nišos. Standartinis gamyklinis multimedijos ekranas ir išmaniesiems telefonams pritaikyta jungtis leidžia lengvai naudotis Apple CarPlay ar Android Auto sistemomis.
Saugumo įranga
Transporter gamoje įdiegta moderni saugumo įranga – čia rasite avarinio stabdymo miesto režime, automatinio stabdymo po susidūrimo ir vairuotojo nuovargio įspėjimo sistemas. Taip pat standartiškai montuojama ir stabdžių pagalba bei papildomos stabdžių jėgos paskirstymo sistemos.
Eksploataciniai kaštai ir patikimumas
Nors Transporter – tai vienas brangesnių komercinių mikroautobusų, jo likutinė vertė išlieka itin aukšta net ir po kelerių naudojimo metų. Tam įtakos turi nuolat didelė šio modelio paklausa.
Renkantis vidutinės ar aukštesnės komplektacijos modelį, kaip pavyzdžiui Trendline ar Highline, ne tik gausite daugiau komforto ir saugumo priedų, bet ir mažesnius nusidėvėjimo kaštus. Kaip standartas montuojamos BlueMotion technologijos – ekonomiškas „Start-Stop“, padangos su mažesniu pasipriešinimu riedėjimui, regeneracinis stabdymas. Norint išgauti optimalų 5,9 l/100 km (atitinka buvusius 47,9 mpg) kuro sąnaudų rezultatą, verta rinktis BlueMotion versiją su pažangesne aerodinamika ir pakaba.
Kaina naudotų rinkoje
Norint įsigyti 2016 metų Transporter T6 modelį iš patikimo pardavėjo, reikėtų skirti apie 14 040 eurų. Už šiek tiek naujesnę ar geriau sukomplektuotą Transporter versiją 2016–2017 metų gamybos laikotarpiu kainos svyruoja nuo 15 210 iki 17 550 eurų. Didesnės talpos ar keleiviniai (Kombi Highline) modeliai kainuos daugiau nei 23 400 eurų, o kemperiais perdaryti mikroautobusai gali siekti ir 35 100 eurų bei daugiau.
Alternatyvos ir konkurentai
Pagrindiniai Transporter konkurentai – Ford Transit Custom, Mercedes-Benz Vito ir Opel/Vauxhall Vivaro modeliai. Transit Custom išsiskiria itin moderniu interjeru, puikiu komfortu ir vairavimo savybėmis. Mercedes-Benz Vito – prestižo ir kokybės etalonas, tačiau išsiskiria aukštesne kaina. Vivaro – racionalus pasirinkimas dėl patikimų variklių ir praktiškumo, nors kiek nuvilia vidaus apdaila ir garso izoliacija.
Taršos mokestis ir eksploatavimas Lietuvoje
Renkantis naudotą Volkswagen Transporter, reikėtų nepamiršti ir Lietuvoje taikomo automobilio taršos mokesčio. Mokestis priklauso nuo faktinės CO₂ emisijos, degalų rūšies bei pirmos registracijos metų. Dyzeliniai, ypač ankstesnių metų, automobiliai paprastai pasižymi didesniu taršos mokesčiu nei benzininiai ar naujesni modeliai, tad šis aspektas turi reikšmės tiek eksploatacijos kaštams, tiek ilgalaikiam automobilio išlaikymui.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.
