Volkswagen Up GTI (2017–2023) apžvalga

Volkswagen Up GTI (2017–2023) apžvalga

Volkswagen Up GTI – kompaktiškas hečbekas, išsiskiriantis smagiu charakteriu bei savo dydžiui netikėtai sportišku temperamentu. Nors dažnai kalbama, kad šis modelis primena ankstyvuosius legendinės „Golf GTI“ kartos automobilius, iš tiesų jis – atskiras miesto hečbekų pasaulio žaidėjas. Nedidelis, bet išraiškingas GTI bando įtikti tiems, kuriems paprasto miesto automobilio jau per mažai, o didelių sportinių hečbekų – per daug.

Bendra apžvalga

Up GTI išlieka bene viena ryškiausių „Volkswagen“ mažųjų sportinių hečbekų sėkmės istorijų. Jis traukia dėmesį dėl savo patrauklios kainos ir palyginti nedidelių eksploatacijos išlaidų, tačiau tiems, ieškantiems maksimalios sportiškos dinamikos, rinkoje galėtų būti aštresnių alternatyvų. Visgi savo klasėje Up GTI žaidžia stipriai ir išsiskiria puikiu kainos bei kokybės santykiu.

Privalumai ir trūkumai

  • Galingas trijų cilindrų variklis
  • Preciziškas vairavimas
  • Vienas pigiausių naudotų sportinių hečbekų
  • Kietoka važiuoklė lyginant su paprastu Up
  • Nėra integruotos multimedijos sistemos

Variklis ir vairavimo pojūčiai

Up GTI gyvybės suteikia 1,0 l darbinio tūrio benzininis turbovariklis, išvystantis 113 AG. Tai nėra tiek, kiek siūlo, pavyzdžiui, Abarth 595 (143 AG) arba Suzuki Swift Sport (127 AG), bet mieste ir greitkeliuose to visiškai pakanka. Variklis pasižymi žemų apsukų traukos jėga – trečia pavara galima sėkmingai kopti į įkalnes vos nuo 1000 aps./min.

Pavarų dėžė – šešių laipsnių, jos pasirinkimai išdėstyti logiškai, eiga – tiksli, o sankabos ir stabdžių veiksmas džiugina aiškumu bei jautrumu. Kelyje automobilis gerai laikosi posūkiuose, o sportinė pakaba, 15 mm žemesnė už įprasto Up, užtikrina, kad automobilis stangriai įveiktų posūkius.

Nors vairavimo malonumų entuziastams gali pritrūkti subtilių vairavimo pojūčių ar preciziškesnio vairo grįžtamojo ryšio, miesto gatvėse bei užmiestyje ši mašina išlieka smagi ir gyva. Bendrai, GTI prilygsta brangesniems konkurentams ir patikimai atlieka užduotį.

Komfortas ir salonas

Nors Up GTI važiuoklė standesnė, lyginant su įprastu Up, komforto pakanka kasdienėms kelionėms. 17 colių ratlankiai ir sportinė pakaba ne visada meistriškai sugeria staigius kelio nelygumus, tačiau automobilis neperduoda keleiviams pernelyg daug triukšmo ar vibracijos. Lyginant su Abarth 595, važiavimas yra žymiai švelnesnis – tačiau Suzuki Swift Sport pasižymi dar geresniu balansu tarp sporto ir patogumo.

Salone iš karto krenta į akis tradiciniai languoti apmušalai, primenantys istorinį Golf GTI. Priekinės sėdynės – šildomos, reguliuojamos rankiniu būdu, patogios, nors kampuose įveikiant posūkius norėtųsi geresnio šoninio prilaikymo. Sėdynės platesnės nei Swift Sport, todėl kasdieniam naudojimui jos komfortiškesnės.

Matomumas puikus, iš dalies dėl kvadratinės automobilio formos. Priekyje vietos ir galvai, ir kojoms užteks net aukštesniems vairuotojams, o galinėje dalyje vietos taip pat daugiau nei Abarth 595. Penkių durų versija užtikrina patogų įlipimą ir keleiviams gale.

Paprasčiausias prietaisų skydelis ir nedidelis mygtukų kiekis leidžia greitai perprasti valdymą. Trūksta pažangios multimedijos sistemos – vietoje jos yra telefono laikiklis, jungtys USB, „Bluetooth“ ir AUX. Mažame 5 colių ekrane rodomas radijo meniu ar galinio vaizdo kamera. Dėl tokio sprendimo dauguma naudotojų naudos savo telefone esančias programėles muzikai ir navigacijai valdyti.

Bagažo skyrius ir praktiškumas

Up GTI kompaktiškas, tačiau praktiškumo nestokoja. Bagažinė talpina tris rankinio bagažo dydžio lagaminus – šiek tiek mažiau nei Suzuki Swift Sport, kuris sugeba sutalpinti keturis. Tačiau nuleidus galines sėdynes, Up GTI bagažo erdvė padidėja iki 951 litrų – vos ne tiek pat, kiek pasiūlo didesnis Polo. Standartinis įdėklas leidžia išlyginti grindis ir patogiai krauti didesnius daiktus.

Salone apstu dėtuvėlių – gilios durų kišenės, centrinėje konsolėje įrengtas puodelių laikiklis. Tai leidžia patogiai susidėti kasdienius smulkius daiktus ir pasirūpinti tvarka salone.

Išlaikymas ir eksploatavimo kaštai

Ieškant naudoto Up GTI, kaina svyruoja nuo maždaug 12 870 eurų už ankstyvesnius modelius iki net 21 060 eurų už vėlesnius, mažai nuvažiavusius pavyzdžius. Kainai įtakos turi gamybos metai, rida ir būklė.

Degalų sąnaudų atžvilgiu, Up GTI išsiskiria efektyvumu. Mišriu režimu automobilis sunaudoja apie 6,2 l/100 km, tuo tarpu Suzuki Swift Sport – apie 6,4 l/100 km. Palyginus su konkurentais, eksploatacija džiugina ekonomiškumu ir mažomis išlaidomis degalams.

Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklausys nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Up GTI dėl nedidelio darbinio tūrio ir palyginti mažos emisijos dažniausiai bus vienas iš pigesnių variantų savo klasėje. Taip pat svarbu žinoti – 1,0 l variklio paskirstymo diržas keičiamas kas trejus metus arba nuvažiavus 48 280 km, priklausomai nuo to, kas įvyks anksčiau.

Komplektacija ir įranga

Up GTI visada turėjo solidžią įrangos bazę, įskaitant oro kondicionierių, šildomas priekines sėdynes, reguliuojamus ir šildomus veidrodėlius, interjero apšvietimą, elektrinius priekinius langus, rūko žibintus, 17 colių lengvojo lydinio ratlankius bei GTI stiliaus apdailos elementus. Automobilis išsiskiria raudonomis dizaino detalėmis, tamsintais langais ir išskirtiniais ženklais, tad yra iš karto atpažįstamas tarp kitų Up modelių.

Verti dėmesio konkurentai

  • Suzuki Swift Sport – dinamiškas ir imlus posūkiuose, pasižymi galingu turbovarikliu ir lengvu kėbulu. Puikus pasirinkimas ieškantiems smagaus, bet ekonomiško automobilio.
  • Ford Fiesta ST – tikra vairavimo entuziastų svajonė, nors daugelis naudotų modelių bus trijų durų, kas gali būti mažiau patogu šeimoms.
  • Abarth 595 – pasižymi išskirtine išvaizda ir įspūdinga dinamika, tačiau dėl labai kietos važiuoklės komforto kelionėse gali trūkti.

Vertinant praktiškumą, ekonomiškumą ir sportines savybes, Volkswagen Up GTI išlieka puikus pasirinkimas tiems, kurie nori kasdienio automobilio su karščio užtaisu – miesto dinamikai ir savaitgalio nuotykiams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *