Volvo V90 (nuo 2016 m.) apžvalga

Volvo V90 (nuo 2016 m.) apžvalga

Volvo V90 universalas padarys įspūdį tiek šiuolaikišku dizainu, tiek aukšta kokybe – tai toli gražu nebe tas pats, senųjų laikų kampuotas ir praktiškas švediškas automobilis. Šis modelis sukurtas S90 sedano pagrindu, todėl yra ne tik erdvus ir solidus, bet ir išlaiko visas patogaus, prabangaus automobilio savybes. V90 galima įsigyti ir Cross Country versijos, kuri pasižymi kiek didesniu pravažumu bei keturių varomų ratų sistema, tad ją galima laikyti patraukliu pasirinkimu tiems, kurie mėgsta keliauti įvairiais keliais.

Bendra apžvalga

Tai vienas erdviausių universalo tipo modelių rinkoje, išsiskiriantis puikiu komfortu ir praktiškumu. V90 pasižymi aukštos kokybės interjeru, dideliu bagažo skyriumi ir gausia standartine įranga, tačiau turi ir keletą silpnų pusių. Pavyzdžiui, standartinė pakaba nėra tokia komfortiška kaip kai kurių konkurentų, o multimedijos sistema kartais gali blaškyti vairuotoją. Automatinė pavarų dėžė galėtų būti greičiau reaguojanti. Tačiau bendrai žvelgiant, tai labai gera universalo tipo automobilio pasirinkimo galimybė antrinėje rinkoje.

Varikliai ir dinamika

Volvo V90 siūlomas su keliais dviejų litrų darbinio tūrio dyzeliniais bei benzininiais varikliais. Nuo D4 ir D5 dyzelinių iki T4 ir T5 benzininių agregatų. Taip pat galima rasti ir galingesnę T8 hibridinę versiją su elektros varikliu. D5 variklis (232 AG) pasižymi solidžia trauka, nors pagal sportiškumą jis neprilygsta kai kuriems varžovams. D4 variklio (187 AG) galios užtenka kasdienėms reikmėms, tačiau abu šie agregatai yra šiek tiek triukšmingi, ypač didesnėmis apsukomis. Tarp benzininių versijų T5 yra pajėgesnis nei T4, kuris, ypač žemose apsukose, gali pasirodyti silpnokas.

Nuo 2020 metų V90 modeliai pradėti siūlyti ir su lengvojo hibrido technologija. Tokių variklių žymėjimas prasideda „B“ raide. Pavyzdžiui, B4P – 197 AG benzininis, B4D – tokios pat galios dyzelinis variklis, o B6P – jų galingiausias, 300 AG. Pasiūloje yra ir 340 AG galios T6 Recharge hibridas.

Važiavimas ir valdymas

Komfortas – viena svarbiausių V90 stiprybių. Automobilis itin maloniai važiuoja, o pasirinkus papildomus adaptyvius amortizatorius ir galinę oro pagalvės pakabą, jis ypač komfortiškai sugeria kelio nelygumus. Stabilumas trasoje bei mieste puikus, tad kasdienėje kelionėje kelio danga vargu ar trikdys nuotaiką.

Nors V90 valdomumas yra tikslus, akivaizdu, jog automobilis orientuotas į komfortą, o ne į sportišką vairavimą. Jei ieškote įdomesnių posūkių įveikimo galimybių, BMW 5 serijos universalas ar Jaguar XF Sportbrake bus smagesni pasirinkimai.

Salonas ir praktiškumas

V90 viduje daug erdvės ir aukščiausios kokybės medžiagos. Salonas jaučiasi solidžiai – neatsilieka nuo vokiškos prabangių konkurentų trijulės. 9 colių įstrižainės išmaniojo ekrano pagalba valdomos įvairios automobilio funkcijos, tačiau didelė meniu įvairovė kartais apsunkina naudojimąsi sistema, o kai kurie smulkūs piktogramų mygtukai sunkiau pataikomi vairuojant.

Priekyje ir gale net ir aukštesni keleiviai ras daug vietos galvai bei kojoms. Galinėje sėdynėje trims suaugusiems erdvės šiek tiek mažiau, tačiau trims vaikams vietos užteks be problemų. Bagažinė talpina iki 560 litrų – panašiai kaip BMW 5 serijos universalui, tačiau konkurentai, tokie kaip Audi A6 Avant ar Mercedes-Benz E-klasės universalas, vis dar pirmauja pagal krovininį tūrį.

Įrangos lygiai

  • Momentum: pagrindinis pasirinkimas su LED žibintais, šildomomis odinėmis sėdynėmis, navigacija, Bluetooth ir DAB radiju. Papildomai – elektra valdoma bagažinės anga, bekontaktis užvedimas ir galiniai parkavimo jutikliai.
  • Inscription: salone daugiau apšvietimo, nappa oda, didesnis 12,3 colių skaitmeninis prietaisų skydelis, didesni ratlankiai bei el. reguliuojamos priekinės sėdynės.
  • R-Design: sportinis akcentas – standesnė pakaba ir sportiškesnė išvaizda, tačiau komforto gerokai mažiau nei kituose variantuose.

Kainos ir eksploatacinės išlaidos

Pirmųjų V90 (2016 metų gamybos) kainos prasideda nuo maždaug 16 380 eurų. 2017–2018 metų modeliai dažniausiai kainuoja tarp 18 720 ir 23 400 eurų. Už naujesnius, mažai nuvažiavusius 2019 metų automobilius reikia skirti nuo 23 400 iki 26 910 eurų. 2020-ųjų ir naujesni modeliai – nuo 26 910 eurų, o už 2021–2022 automobilius prašoma apie 32 760 eurų. Na, o 2023–2024 metų V90 kainuoja maždaug nuo 40 950 eurų.

Kuro sąnaudos ir taršos mokestis

Ekonomiškiausias V90 modelis – benzininis-elektrinis T8 hibridas, kurio gamintojas deklaruoja vidutines 2,0 l/100km sąnaudas ir vos 46 g/km CO₂. Tačiau realiomis sąlygomis šias reikšmes pasiekti pavyksta retai. V90 su D4 dyzeliniu varikliu pagal gamintojo duomenis vartoja apie 4,5 l/100 km (pagal NEDC) ir 5,6 l/100 km (pagal WLTP), o CO₂ emisija siekia 119 g/km. Galingesnis D5 tenkinasi 4,9 l/100 km (NEDC) ir 6,5 l/100 km (WLTP), su 129 g/km CO₂ emisija.

Naujesni lengvojo hibrido (B4P, benzinas) modeliai gali pasigirti 5,8 l/100 km (WLTP) sąnaudomis, B4D (dyzelinas) – 5,0 l/100 km, o jų CO₂ emisija siekia atitinkamai 158 ir 149 g/km. T6 Recharge įkraunamas hibridas – ekologiškiausias, nuvažiuoja apie 2,1 l/100 km ir išmeta vos 47 g/km CO₂.

Lietuvoje taršos mokestis už automobilį priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Kuo naujesnis automobilis ir kuo mažiau teršia, tuo mokestis mažesnis – naujausi hibridiniai arba įkraunami hibridai dažnai tarifų išvengia arba jie yra ženkliai mažesni nei dyzelinių ar benzininių modelių su aukštesne emisija.

Draudimas bei priežiūros kaštai

Draudimo įmokos labai priklauso nuo variklio ir pasirinktos komplektacijos, pavyzdžiui, D4 modelis dažniausiai patenka į vidutinę rizikos grupę, o T8 hibridas – tarp brangesnių.

Volvo priežiūros ir serviso kaštai nesiskiria nuo panašios klasės vokiškų ar kitų premium markių automobilių. Dėl geros kokybės ir patikimumo automobiliai dažnai nereikalauja didelių papildomų investicijų, o oficialūs serviso atstovai vertinami dėl profesionalumo.

Patikimumas

V90 modelio stiprybė – aukšta surinkimo kokybė ir patikimumas. Dauguma vairuotojų įvardija minimalias problemas, o jei pasitaiko elektronikos ar programinės įrangos gedimų, dažniausiai jie greitai išsprendžiami atstovybėje. Volvo serviso centrai dažnai giriami už operatyvumą ir paslaugos kokybę, todėl klientai jaučiasi užtikrinti ir ramūs dėl pasirinkimo.

Kurią V90 versiją verta rinktis?

Planuojantiems dažnai naudotis visomis universalo pranašumais, patartina rinktis galingesnį D5 dyzelinį variklį, tačiau ir D4 daugumai važiavimo situacijų daugiau nei pakanka. T8 hibridinės versijos rinkoje pasitaiko retai, jos brangesnės, todėl pasirinkimas logiškas tik ieškantiems ekologiško ir dinamiško varianto, ypač jei važinėjate daugiausia trumpais atstumais mieste. T4 ekonomiškiausias, tačiau kainuoja brangiau nei analogiškos galios dyzeliai.

Pagrindinės Momentum komplektacijos užtenka daugeliui poreikių – čia yra visos reikalingos funkcijos, maksimalus komfortas be bereikalingų išlaidų. Inscription – prabangesnis, R-Design – sportiškesnis variantas, tačiau dėl komforto ir kainos dažniausiai rekomenduojamas Momentum.

Pagrindiniai konkurentai

  • BMW 5 serijos universalas – ypač komfortiškas ir džiuginantis valdymu, turintis itin efektyvius bei tylius variklius. Perkančiojo naudai – gausybė komforto funkcijų, tačiau tam tikros pakabos savybės pasireiškia tik su papildomu adaptyviu amortizatoriumi.
  • Mercedes-Benz E klasės universalas – sklandus važiavimas, gausi standartinė įranga, erdvus salonas ir didžiausia bagažinė. Dinamiškumu neprilygsta BMW, tačiau praktiškumo varžybose stiprus.
  • Audi A6 Avant – itin subalansuotas komforto ir valdymo derinys, stilingas interjeras. Daug kokybiškos įrangos ir talpus bagažo skyrius.

Apibendrinant galima teigti, jog Volvo V90 išlieka vienas universaliausių pasirinkimų tarp aukštesnės klasės universalo tipo naudotų automobilių Lietuvoje. Jis prilygsta vokiškiems konkurentams komfortu, praktiškumu ir kokybe, o pagal kainos ir kokybės santykį gali tapti puikiu sprendimu šeimai ar mėgstantiems keliauti vairuotojams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *