„Volvo XC40“ (nuo 2018 m.) apžvalga

„Volvo XC40“ (nuo 2018 m.) apžvalga

Volvo XC40 – tai šeimos SUV, kuris Lietuvos keliuose pasirodė 2018-aisiais. Nepaisant amžiaus, šis modelis nepraranda aktualumo – tiek nauji, tiek naudoti XC40 išlieka paklausūs. Patrauklus dizainas, komfortiškas vidus ir praktiškumas leidžia šiam automobiliui išlikti šiuolaikiniu, nors laiko patikrinimo jis neabejotinai jau praėjo.

Bendra informacija

XC40 išsiskiria skandinavišku stiliumi. Automobilio interjeras – elegantiškas ir aukščiausio lygio: minkštos kokybiškos medžiagos, išskirtinės medžio arba metalo apdailos detalės, o surinkimo kokybė užtikrina ilgaamžiškumą. Jausmas salone malonus tiek priekyje, tiek gale – erdvės pakanka ir vairuotojui, ir keleiviams. Sėdėsena – patogi, puikus matomumas, skaitmeniniai prietaisai aiškūs.

Funkcionalumas ir komfortas

Volvo XC40 bagažinė nors ir mažesnė lyginant su kai kuriais konkurentais, prisitaiko prie kasdienių poreikių – plati, talpi ir su papildomomis vietomis po grindimis. Minimalistinis prietaisų skydelis vos su keliomis mygtukais padeda išlaikyti švarų vaizdą, nors kai kurie nustatymai pasiekiami tik lietimui jautriu ekranu – tai ne visada itin patogu. Visgi ekranas ryškus ir aiškus.

Technika ir pasirinkimai

Variklių įvairovė

XC40 buvo siūlomas su skirtingais benzininiais, dyzeliniais, hibridiniais ir visiškai elektriniais varikliais. Pradžioje rinktis buvo galima tarp 2.0 l benzino (nuo 154 AG iki 244 AG) ir dviejų dyzelinių (148 AG ir 187 AG) jėgainių. Vėliau pasirodė trijų cilindrų 1.5 l benzininis variklis (154–161 AG) ir dvi įkraunamos hibridinės versijos (204 AG ir 258 AG). Visiškai elektrinis XC40 Recharge turi apie 400 km nuvažiuojamą atstumą ir 78 kWh talpos akumuliatorių. Nuo naujausių versijų visi XC40 komplektuojami su 7 laipsnių automatine pavarų dėže ir priekinių ratų pavara, o įkraunamos hibridinės ar elektrinės versijos vadinamos T4/T5 Recharge ar Ex40.

Važiavimas ir valdymas

Kelyje šis Volvo pasižymi puikiu komfortu ir tylumu. Vėjo ir kelio triukšmas minimalus, todėl viduje malonu ir ramiai keliauti, net ir ilgiau. Dinamika pakankamai gera – galios pakanka kasdieniam vairavimui, o modeliai su sportine važiuokle maloniai stebina sukibimu ir stabilumu. Visgi didesni ratai gali pabloginti komfortą, ypač su 20 colių R-Design versijomis ar adaptyvia pakaba, kurios ieškoti nerekomenduojama – standartinės pakabos pasiūlo daugiau balanso.

Įranga ir komplektacijos

Pagrindinėse „Momentum“ komplektacijose rasite tokius patogumus kaip pastovaus greičio palaikymas, dviejų zonų klimato valdymas, 23 cm įstrižainės lietimui jautrus ekranas, LED žibintai, parkavimo jutikliai ir lengvojo lydinio ratlankiai. Sportiškesni R-Design modeliai pasižymi prabangiais odiniais/nubuko apmušalais, elektroniniais veidrodėliais, tamsintais stiklais ir LED interjero apšvietimu. Aukščiausia „Inscription“ siūlo elektrinę bagažinę, elektrinę vairuotojo sėdynę, medžio apdailą ir kristalų perjungimo svirtį. Aukštesnės įrangos versijos turi šildomas sėdynes, adaptyvius LED žibintus, didesnius ratus ir galimą paketo pasirinkimą papildomam patogumui.

Eksploatacinės išlaidos ir ekonomika

Deginamo kuro sąnaudos ir elektrinė dalis

  • Dyzelinas 2.0 D3 – vidutinės sąnaudos apie 6 L/ 100 km
  • Dyzelinas D4 – apie 6,4 L/ 100 km
  • Benzininiai T2, T3 – apie 7 L/ 100 km
  • T4, T5 benzininiai – iki 8,1 L/ 100 km
  • Mild hibridas B4 – apie 7,2 L/ 100 km
  • B5 – iki 7,7 L/ 100 km
  • Hibridinė Recharge versija – teoriškai galima pasiekti iki 1,8 L/100 km, jei dažnai krausite akumuliatorių ir važiuosite elektra

Elektrinis XC40 su 150 kW galinčiu įkrovimu 10–80 % pasiekia per 30 minučių. Standartinis 7 kW įkroviklis namuose bateriją iki pilno įkraus per 12 valandų.

Taršos mokestis

Lietuvoje ekologinis arba taršos mokestis skaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, pirmos registracijos metus bei kuro tipą. Švariausias pasirinkimas – įkraunami hibridai ar elektrinės versijos; benzininiai ir dyzeliniai, ypač seni, gali kainuoti brangiau.

Draudimas ir aptarnavimo kaštai

XC40 draudimas Lietuvoje nėra labai brangus – saugumo įranga ir gamintojo reputacija prisideda prie mažesnių tarifų. Techninės priežiūros išlaidos – vidutinės klasėje. Galima rinktis oficialias programėles arba naudotis nepriklausomais servisais, priklausomai nuo poreikių ir biudžeto.

Patikimumas

Remiantis naujausiais duomenimis, Volvo XC40 – patikimas modelis. Dažniausiai pasitaikantys gedimai – smulkūs elektronikos trukdžiai, dažniausiai susiję su multimedijos sistema ar vairuotojo pagalbos įranga. Jie dažnai neturi įtakos eksploatacijai.

Servisų kokybė skirtinga: dalis savininkų giria efektyvų aptarnavimą, kiti mini vangesnį bendravimą ir užsitęsusias remonto procedūras. Vis dėlto bendras patikimumas – aukštas, ypač vertinant prabangių miesto visureigių segmente.

Kainos ir pasirinkimai

Kiek kainuoja naudotas Volvo XC40?

2018–2020 m. pagamintą naudotą Volvo XC40 Lietuvoje galima įsigyti nuo 17 550 eurų – dažno jų rida apie 113 000 km, dažniausiai tai bazinis benzininis ar dyzelinis modelis. Įkraunamos hibridinės versijos paprastai kainuoja nuo 21 060 eurų, o visiškai elektrinės – nuo 26 910 eurų. 2024 m. beveik naujas modelis dažnai prašomas nuo 31 590 eurų, priklausomai nuo komplektacijos ir variklio.

Ką rinktis?

Rekomenduojami varikliai ir įranga

Kasdienėms miesto kelionėms pakaks 154 AG T3 benzininio variklio. Didesnį našumą vertinantiems patiks 1,5 l trijų cilindrų arba atnaujinta 2,0 l versija, kuri nuo 2019 m. – 161 AG. R-Design komplektacija – puikus pasirinkimas dėl pusiausvyros tarp sportiškos išvaizdos ir komforto, tačiau 20 colių ratai ne visiems bus patogūs – pagalvokite apie mažesnius. Jei aktualus ekonomiškumas ir ekologija – rinkitės įkraunamą hibridą ar visiškai elektrinį modelį.

Alternatyvos

Konkurentų tarp kompaktiškų SUV netrūksta. BMW X1 išsiskiria erdviu interjeru, vairavimo malonumu ir pažangia multimedija, nors atrodo kiek didesnis už Volvo ir ne toks tylus. VW Tiguan taip pat puikus pasirinkimas – praktiškas, patogus ir gerai sukomplektuotas, tiesa, dyzeliniai varikliai triukšmingesni, o kaina net ir antrinėje rinkoje didesnė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *