2010 m. Ford Transit Connect

2010 m. Ford Transit Connect

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-09-29

Ankstyvas rytas – apie 6:45. Prabundu pusiau sąmoningas ant po truputį išsileidžiančio pripučiamo čiužinio, įspraustas Ford Transit Connect XLT gale. Ore pradeda tvyroti keistų cheminių garų mišinys, o mano patalynė, vakar dar tokia jauki, virsta pigių nakvynės namų guoliu. Nors gyvenu furgone, mano „namai“ nėra prie upės – šįkart stoviu lenktynių trasoje. Tiksliau, Alabamos Barber Motorsports Park automobilių sporto aikštelėje.

Naujas žaidėjas komercinių furgonų rinkoje

Čia vyksta paskutinės istorinių motociklų serijos sezono varžybos. Kartų su komanda, atvykome Ford Transit Connect automobiliu – šis modelis bando įrodyti savo vertę šalia komandų Sprinter bei senų Eurovan furgonų. Po savaitgalio laukia ilga kelionė per aštuonias valstijas atgal į Niujorką, dviese su motociklu bagažinėje.

Funkcija ir konstrukcija – kas užtikrina ilgaamžiškumą?

Gamintojas tvirtina, kad nuo 2003-ųjų šių furgonų parduota jau per 600 tūkstančių. Nedidelių komercinių automobilių pasiūloje ilgą laiką buvo spraga, kurią Ford nusprendė užpildyti būtent šiuo modeliu, pritaikytu nuolatiniam darbui. Stiprus kėbulas, pagamintas iš boro plieno su keliomis skersinėmis sijomis, užtikrina ilgalaikį tvirtumą, kai furgonas nuolat apkraunamas.

Ar tilps motociklas? Gyvos patirties įspūdžiai

Susidomėjusieji trasoje nuolat užduoda tas pačias klausimus: ar į furgoną tikrai telpa motociklas? Koks faktinis sąnaudų vidurkis? Vidutiniškai pavyksta pasiekti apie 23 mylias už galoną važiuojant tuščiame automobilyje, dažniausiai keliaujant greitkeliu apie 120 km/h. O ar bus siūlomas dyzelinis variklis? Tokia galimybė egzistuoja. Beje, yra ne tik variantas su galinėmis sėdynėmis, bet ir langais, kas padeda pritaikyti modelį skirtingiems poreikiams.

Moterys, išmanančios automobilizmą, linkusios šį furgoną vadinti mažuoju Sprinter, o vaikai sako, kad atrodo kaip žaislinė Fisher-Price mašina.

Svarbiausios techninės savybės praktikoje

  • Naudinga krovinių skyriaus ilgis – 184 cm, tad didesniems motociklams tenka ieškoti kūrybinių sprendimų, pavyzdžiui, įstumti priekinį ratą tarp priekinių sėdynių arba dalinai išrinkti techniką.
  • Kabelių ir įrangos – pilnas grindys, bet net ir esant pilnam apkrovimui važiuoklė išlaiko stabilumą.
  • Pasirodo, pasirinktas standus galinis tiltas su linginėmis spyruoklėmis buvo neatsitiktinis – net ir su didesniu svoriu automobilis išlieka tvirtas, nors tempti priekabos nerekomenduojama.

Pirmieji įspūdžiai iš kelionės kolonos

Kelionė prasideda pajudėjus link Niujorko, o kiti komandos furgonai rieda iš paskos. Trijų skirtingų Europos gamintojų modelių kolona pietuose visiems atrodo neįprastai, mat Transit Connect dar retai sutinkamas vietos keliuose. Taip pat, skirtingai nuo EuroVan ar Sprinter furgonų, šis modelis atrodo visai šviežias ir išskirtinis.

Variklio savybės ir dinamika

Furgonas surenkamas Ispanijoje, komplektuojamas su DOHC Duratec keturių cilindrų varikliu, kurio galia siekia 136 AG prie 6300 aps./min., o sukimo momentas – 173 Nm prie 4750 aps./min. Važiuojant aukštesne pavara, net ir kylant į kalnus pakanka minimaliai perjunginėti pavaras. Palyginimui, kiti ekspedicijos automobiliai (EuroVan, Sprinter) kiek sunkiau tvarkosi su ilgomis distancijomis dėl amžiaus ir didelės ridos.

Važiavimo ekonomija

Pagrindinis trūkumas – nedidelė nuvažiuojama distancija tarp kuro papildymų. 15,1 galono bakas ir 9,4 l/100 km sąnaudos reiškia, kad po maždaug 530 km jau reikia į degalinę. Tuo tarpu kiti furgonai gali įveikti 650–960 kilometrų be papildymo.

Gamykla, mokesčių vingiai ir konversijos ypatybės

Visi šios linijos furgonai surenkami Turkijoje, tačiau į šalį atkeliauja su keleivinėms mašinoms būdingomis sėdynėmis, langais ir saugos diržais. Taip daroma siekiant išvengti aukštų muitų tarifų, taikomų komerciniams automobiliams. Atvykęs į pagrindinį sandėlį, automobilis konvertuojamas į krovininį – langai pakeičiami metalinėmis plokštėmis, o galinės sėdynės saugomos perdirbimui.

Papildomas darbas šiek tiek padidina galutinę kainą, tačiau sumažina importo mokestį nuo 25 iki vos 2,5 procentų. Galutinė tuščios krovininės versijos kaina yra mažesnė nei neiškrauto keleivinio varianto.

Kelių metų perspektyva

Planuojama, kad netrukus (iki 2012 metų vidurio) šis modelis bus pradedamas gaminti vietiniuose gamyklose, todėl importo ir konversijos klausimai taps nebeaktualūs.

Kasdienybė didmiestyje

Grįžus į miestą sunku nesižavėti furgono praktiškumu. Nepaisant kiek lėto akseleravimo, 12 metrų apsisukimo skersmuo ir ištobulintas vairo mechanizmas leidžia lengvai manevruoti, kas ypač aktualu judriame miesto eisme. Net ir nelygių grindinių ruožuose priekinė pakaba absorbuoja kelio nelygumus, o valdymas išlieka stabilus.

Furgonas šiais laikais tapo savotiška stiliaus detale miesto vežėjams ir kūrybinių industrijų atstovams. Erdvus, talpus – į jį galima sutalpinti įvairiausius krovinius, ar tai būtų didelis tortas, ar komiksų kolekcija – 3,8 kub. m talpos užtenka beveik viskam.

Matomumas, komfortas ir darbo vietos ergonomika

  • Dideli langai ir siauri statramsčiai suteikia platų matymo lauką į priekį ir šonus.
  • Komfortą vairuotojui teikia šešių krypčių reguliuojama sėdynė, tačiau keleiviui tenka kuklesnis variantas.
  • Didelė bagažinė virš galvos gausiai prisipildo nereikalingų daiktų, bet jie ten kartais ir pasimeta.
  • Salone sumontuoti trys puodelių laikikliai, vienas jų papildomai reguliuojamas.
  • Langų valdymas perkeliamas į centrinę konsolę, tačiau nėra galimybės automatiškai nusileisti arba pakelti stiklą vienu prisilietimu.
  • Vidaus pertvaros, skirtos monetoms, nėra labai patogios – valiuta dažnai iškrenta posūkiuose.
  • Vairas reguliuojamas pagal individualius poreikius, tinka vairuotojams ir iš tolimų valstijų.

Išmaniosios technologijos darbo kasdienybei

Modernus kompiuteris su lietimui jautriu ekranu, GPS ir Bluetooth, leidžia patogiai valdyti kelionės maršrutus, muziką bei skambučių funkcijas. Įdiegta Windows CE operacinė sistema, kuri palaiko tekstų redagavimą, kalendorių, skaičiuotuvą, o atskira klaviatūra palengvina darbą. Garsas per garsiakalbius funkcionaliai atlieka savo paskirtį – yra girdimas, nieko daugiau.

Yra ir įrankių sekimo sprendimų – RFID žymės padeda kontroliuoti, ar visa įranga pasiekė reikiamą vietą. Tai ypač naudinga tiems, kas į trumpus reisus išvyksta su įvairia įranga.

Didelėms įmonėms skirtas ir „flotos vadovo” sprendimas, kuris leidžia realiu laiku matyti transporto priemonių buvimo vietą, greitį ir kitus parametrus, užkertant kelią brovimuisi už leistinų maršrutų ribų. Tai ne tik saugumo, bet ir efektyvumo klausimas.

Išvados

Ištyrinėjus visas Transit Connect puses – nuo trasos adrenalinui tinkamo būsto iki patogaus miesto darbo ar pristatymo transporto – akivaizdu, kad šis furgonas tapo ne tik praktiška, bet ir stilinga miesto gyventojų transporto priemone. Jis puikiai subalansuotas mažų verslų poreikiams, suteikia daug galimybių moderniam darbui ir, nepaisant kelių silpnų vietų (kaip nuvažiuojamas atstumas ar akseleracija), puikiai atlieka pagrindines užduotis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *