Automobilių pramonėje kartais viskas keičiasi staigiai. Iki 2023 metų pabaigos vis dar buvo garsiai kalbama apie trūkstamą elektrinių mažos klasės automobilių asortimentą, o didelės elektro-SUV kaip Volvo EX90 ir Kia EV9 dominavo rinkoje.
Šiandien situacija kitokia. Jau yra apie tuziną elektrinių mažos klasės automobilių, kuriuos galima rasti pas gamintoją arba bent jau konfigūratoriaus sąraše: Alfa Romeo Junior Elettrica, Citroën ë-C3, DS3 E-Tense, Fiat 600e, Fiat Grande Panda, Jeep Avenger Elektro, Lancia Ypsilon Elettrica, Opel Corsa Electric, Opel Mokka Electric, Peugeot e-208 ir e-2008 bei Renault 4 ir Renault 5. Be to, į rinką pateks kinų gamintojų, tokių kaip Leapmotor 03, pigūs modeliai.
Gamintojai nuožmiai konkuruoja dėl pirkėjų susidomėjimo elektriniais automobiliais. Volkswagen koncernas su savo mažos klasės modeliais dar neįsijungė į šias lenktynes.
Mini, BMW dukterinė įmonė, todėl pakeitė Aceman kainodarą į agentūros modelį prieš pat rinkos debiutą. Dėl to oficialus kainoraštis sumažėjo 5000 eurų, palyginti su pardavėjo kaina. Tačiau tai reiškia, kad kainos yra fiksuotos ir pirkėjai nebegali derėtis dėl nuolaidų.
ADAC susidomėjo, kaip atrodo šis patrauklus Mini pasiūlymas. Redakcija pirma oportuniteto sužinoti, kaip Aceman jaučiasi keliuose.
Aceman: neabejotinai mini
Pagal objektyvius duomenis, Mini Aceman su 4,08 m ilgio kėbulu yra kiek didesnis už Cooper, bet trumpesnis už Countryman. Oficialiai jis vadinamas „Crossover”, šiek tiek artimesniu žemei nei Countryman, tačiau vizualiai atrodantis žaviau. Jei užsakysite kitokios spalvos stogą ir šoninius veidrodžius, Aceman neabejotinai liks Mini.
Interjere vietos nebuvo mini. Erdvė kelionėje pasirodė stebėtinai gera: kelionės keleiviams vietos užtenka net pastebimai, kaip vienam mažos klasės automobiliui. Bagažinėje oficialiai telpa 300 litrų, o sulenktus galinės sėdynės nugarėlės tūris padidėja iki 1005 litrų. Šio turėtų pakakti daugeliui kasdienių reikmių.
Mini aceman pilnu greičiu
Pagaliau – apie vairavimo įspūdį. Mini pasirenkamas ne tik dėl unikalaus dizaino, bet ir dėl ypatingos vairavimo patirties. Aceman siūlomos dvi akumuliatoriaus versijos su dviem skirtingomis galios konfigūracijomis: Aceman E su 42,5 kWh akumuliatoriumi ir 135 kW/184 AG galia bei Aceman SE su 54 kWh akumuliatoriumi ir 160 kW/218 AG galia. Jų numatoma rida yra 310 ir 406 kilometrų.
Pirmajam važiavimui buvo prieinama tik SE modelis Danijos Kopenhagoje. Ir jis labai patikimai ir tiksliai mane pravežė per posūkius, kaip tikėtasi iš Mini. Ypač „GoKart” režime su kitokia akceleratoriaus reakcija ir tiesiogine valdymo sistema. Važiuoklės nustatymai nekinta ir taip gerai: Mini Aceman absorbuoja nelygumus ar bėgius su lengvumu.
Danijos kelių būklė nebuvo tinkama, kad galėtų patikrinti, kaip galingas gali būti Aceman, kai jo 160 kW/218 AG išnaudojama pilnai. Tačiau buvo maža netikėtumas: greitai akseleruojant iš vietos, elektronikos reguliavimo sistemos leido tiems priekinėms ratams slysti. Kodėl taip?
Atsakymą pateikė važiuoklės inžinierius Patrick Häussler: „Zmonės nori jausti automobilį, jie nori gauti atsiliepimą, kai pasiekiamos sukibimo ribos. Todėl mes šiuos nustatymus suderinome taip.“
Tačiau automobiliui manevruojant tiesiai kelyje automobilis šiek tiek slydo į šonus, kai akseleratorius buvo visiškai paspaustas – tam pasirinktas sporto režimas. Ar slydimas buvo specifinis šiam bandymo automobiliui, ar jis pasitaiko ir visiems Mini Aceman, reikia papildomai tikrinti.
Energijos naudojimas ir įkrovimas
Mūsų testuose energijos naudojimas svyravo nuo 15,1 iki 17,5 kWh per 100 km. Atsižvelgiant į lėtą vairavimo stilių Danijoje tai nėra didžiausias įvertinimas, tačiau pakankamai gero rodiklio. Todėl labai įdomu laukti ADAC išsamios automobilio bandymo rezultatų. Gerai: šilumos siurblys energijos taupymui ekstremaliose išorinėse temperatūrose yra standartinis, o jau kontaktininkai skaičiuoja keliaujantį ir įkrautą planą su numatytais įkrovimais. Tačiau tik tikslinės vietos įvedimo atveju baterija bus tinkamai paruošta įkrovimui. Vairuojant be navigacijos ir bandant bateriją paruošti rankiniu būdu, jokių meniu galimybių kūrimo neaptikome.
Be to, reguliacijos pavadinimai ant vairo situacijos tinkamam regeneracijos stiprumo nustatymui nėra, kaip tai yra įprasta Hyundai, Kia ir keletuose kitų elektrinių gamintojų.
Daugiau rimta kritika yra lėtesnės įkrovimo galimybės Mini Aceman. AC įkrovimas miestao stoties arba sieninės dėžės iki 11 kW. DC įkrovimas silpnesnei Aceman iki 70 kW, o bandomajai SE versijai maksimalūs 95 kW. Premium brandas galėtų pasiūlyti greitesnį įkrovimą, kurio galima tikėtis šiame segmente.
Išvada: daug mini už mažai pinigų
Nepaisant šių pastebėjimų, naujasis Mini Aceman SE yra puikus elektrinis automobilis. Dinamiškas vairavimas, dailus dizainas su daugybe įrangos pasirinkimo ir pritaikymo galimybių. Variklis ir važiuoklė teikia didelį malonumą, vietos pakanka. Reikėjo pasakyti, kad rida nėra bloga, lyginant su konkurencija.
Mini žavesiui prideda kainų sumažinimas. Pagrindinė kaina mažiau nei 30 000 eurų, tik 3500 eurų daugiau už SE versiją. Daugelis kitų mažos klasės elektros automobilių (žr. pirmiau) yra brangesni.
Galima tikėtis, kad šios kainos liks, jei bus įvesti aptariami ES importo mokesčiai automobilio iš Kinijos. Aceman gaminamas kaip naujas Mini Cooper sutartiniu bendradarbiavimu su Great Wall Motors (GWM) Zhangjiagang mieste. Gali būti, kad Mini ateityje norės į kainą įtraukti importo mokesčius.
Mini aceman: duomenys ir kainos
Techninės duomenys (pagal gamintoją)
- MINI Aceman E Essential Trim (nuo 2024/10)
- MINI Aceman SE Essential Trim (nuo 2024/10)

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.