Sukūrus platformą, darbai vyksta sparčiai. Puikus to pavyzdys yra „Mercedes EQS“ ir „EQE“: abi elektrinės limuzinos pasirodė per vienerius metus. Netrukus po jų debiuto, vokiečiai pristatė trečiąjį modelį su ta pačia architektūra – „EQS SUV“. Jis tapo EQA, EQB ir EQE visureigių modelių flagmanu – labai panašiai, kaip tradicinio GLS modelio atveju.
Mercedes EQS SUV: už USA ir Kinija
Penkis metrus peržengiantis elektromobilis visureigis su vieta iki septynių keleivių? Europoje toks dydis nėra labai populiarus, nes čia dominuoja kompaktiškesni automobiliai. Tačiau Vokietija automobilių pasaulyje nebėra pagrindinis žaidėjas: Kinija ir USA nustato toną. Šiuose regionuose gyvenantys pirkėjai noriai renkasi didelius automobilius, net jei jų naudingumas nėra akivaizdus. Tokios visuomenės vertina prestižą ir statuso simbolius.
EQS SUV, užimdamas 5,13 metrų ilgį, vis dėlto neišryškina arogancijos, todėl net vietiniai pirkėjai gali susigundyti. Dizaineriai pasistengė išvengti pernelyg stačiakampių formų ir wultingumo, būdingo GLS. EQS SUV proporcijos yra estetiškos ir jis 10 centimetrų žemesnis nei iš vidaus degimo varikliais veikianti alternatyva. Šis paprastas dizainas yra pasirinktas dėl to, kad riboti automobilio energijos ištekliai. Daugiau nei 60 proc. baterijos energijos sunaudojama oro pasipriešinimo įveikimui.
Elektromobilis su aerodinamine konstrukcija
EQS SUV dizainas buvo patobulintas siekiant maksimalios aerodinamikos. Tai apima nuo apatinės pakopų kontūravimo iki specialiųjų Aero ratlankių ir stogo spoilero. Net svarstė galimybę įrengti veidrodžius su kameromis, kadangi šie mažiau priešintųsi vėjui nei įprasti veidrodžiai. Tačiau ekranai veidrodžiams visad naudotų energiją, kuri išeina iš baterijos.
Tiek EQS limuzinas, tiek EQS SUV turi vienodą 3,21 metro ratų bazę, tad po SUV kėbulu yra tokia pat didelė aukštos įtampos baterija su 107,8 kWh pajėgumu. Energija turėtų būti pakankama nuvažiuoti 660 km pagal WLTP standartą, o kasdieniame gyvenime tikėtina apie 500 km.
EQS SUV: taip pat kaip Maybach
EQS SUV 450+ yra pradinis modelis. Jo galinėje ašyje įmontuotas 265 kW/360 AG galingumo elektromotoras. 4Matic versija taip pat turi 265 kW, bet turi dar vieną variklį priekinėje ašyje. Aukščiausio modeliavimo modelis yra EQS SUV 580 4Matic su 400 kW/544 AG. Vėliau „Mercedes“ pristatė ir individualiai sukurtą Maybach variantą, kainuojantį nuo 200 000 eurų.
Iki 200 kW įkrovimo galingumas
Aukšti motorų pajėgumai ir daugiau nei 2,5 tonos svoris reikalauja ne tik didelės baterijos, bet ir veiksmingo įkrovimo valdymo. Namų įkrovimui numatytas 11 kW integruotas įkroviklis, 22 kW – už papildomą 1000 eurų kainą. Aukštos kokybės CCS-High-Performance įkrovimo stotelėse (DC) galima iki 200 kW įkrovimo galia.
„Mercedes“ baterijų celės yra suprojektuotos taip, kad didelis įkrovimo srautas būtų išlaikomas ilgai. Iš tiesų, įkrovimo galia krinta tik tada, kai baterijos įkrovimo lygis pasiekia daugiau kaip 50 procentų, ir sumažėja žemiau 160 kW, kaip nustatė ADAC bandymai EQS limuzine. Tai yra išskirtinė elektromobilio ilgo nuotolio kelionės galimybė.
Įpakavimo koncepcija rodo, kaip šiandien visureigiai daugiau veikia kaip universalai. Bagažo skyriaus talpa yra 645 litrai, o nuleistoje galinės sėdynių eilėje ji pasiekia iki 2100 litrų. Tai yra daug daugiau nei gali pasiūlyti universalas. Galinė sėdynių eilė galima elektriškai pakelti 13 centimetrų, o bagažinė padidėja iki 800 litrų. Kaip papildoma įranga, „Mercedes“ siūlo trečią sėdynių eilę su dviem atskiromis sėdynėmis. Tačiau suaugusiųjų vieta čia būtų nepatogi.
EQS SUV taip pat turi kablį, ir priklausomai nuo motorizacijos, galima tempti nuo 750 kg (EQS 450+ SUV) iki 1,8 tono.
Elektromobilis su futuristiniu „Hyperscreen“
EQS SUV interjere matome įprastą vaizdą. Kabinoje buvo paimta iš limuzino. „Hyperscreen“ – už kurį taip pat reikia sumokėti papildomai – jau yra itin populiarus EQS limuzine, ypač tarp Azijos ir Amerikos klientų. Vaizdas, aiškumas ir reakcijos greitis yra puikūs, valdymas ir meniu navigacija yra intuityvūs. Pagrindinė išdėstymo struktūra, kurią viduje vadina „Zero Layer“, visada rodo navigacijos žemėlapį. Virš jos pateikiami kiti pasirinkimai. Viskas yra lengva suvokti ir naudoti. Tie, kas nenori spustelėti, paspausti ar slysti, gali naudotis MBUX balsiniu valdymu.
EQS SUV kaina yra šešiaženklė
Tai taip pat taikoma elektroniniams asistentams, kurių EQS SUV gausu. „Mercedes“ neseniai gavo sertifikatus dalinai automatizuotam vairavimui. Galbūt tai bus pirmasis elektrinis visureigis, kuris galės važiuoti autonominiu lygmeniu 3. Dabartinėmis sąlygomis, kuomet spūstyse vairuotojai patiria stresą, galima važiuoti iki 60 km/h greičiu be rankų ant vairo, galint atsipalaiduoti, užuot intensyviai stebėjęs priekyje važiuojantį automobilių srautą. Pradžioje 2025 m. bus leidžiama važiuoti iki 95 km/h.
Vienintelis šio modelio trūkumas – kaina. Be mažiausios kainos apie 110 000 eurų, EQS SUV plitimas bus apribotas tiek milžiniškais matmenimis, tiek kaina.
Mercedes EQS SUV: duomenys ir kaina
Techniniai duomenys (gamintojo nurodymai) | Mercedes-Benz EQS SUV 450+ Electric Art Advanced (nuo 01/24) | Mercedes-Benz EQS SUV 450 Electric Art Advanced 4MATIC (nuo 01/24) | Mercedes-Benz EQS SUV 500 Electric Art Advanced 4MATIC (nuo 01/24) | Mercedes-Benz EQS SUV 580 Electric Art Premium 4MATIC (nuo 01/24) |
---|---|---|---|---|
Variklio tipas | Elektro | Elektro | Elektro | Elektro |
Maksimali galia kW (sistemos galia) | 265 | 265 | 330 | 400 |
Maksimali galia AG (sistemos galia) | 360 | 360 | 449 | 544 |
Sukimo momentas (sistemos galia) | 568 Nm | 800 Nm | 828 Nm | 858 Nm |
Varomasis tipas | Galiniai ratai | Visi rat. | Visi rat. | Visi rat. |
Pagreitis 0-100km/h | 6,7 s | 6,0 s | 5,2 s | 4,7 s |
Maksimalus greitis | 210 km/h | 210 km/h | 210 km/h | 210 km/h |
Nuotolis WLTP (elektrinis) | 695 km | 648 km | 648 km | 654 km |
CO2 kombinacijų kiekis (WLTP) | 0 g/km | 0 g/km | 0 g/km | 0 g/km |
Suvartojama energija (WLTP) | 19,6 kWh/100 km | 20,9 kWh/100 km | 20,9 kWh/100 km | 20,7 kWh/100 km |
Baterijos talpa (Grynasis) kWh | 118,0 | 118,0 | 118,0 | 118,0 |
Įkrovimo galia (kW) | AC:11,0-22,0 DC:200,0 | AC:11,0-22,0 DC:200,0 | AC:11,0-22,0 DC:200,0 | AC:11,0-22,0 DC:200,0 |
Bagažo talpa normaliai | 645 l | 645 l | 645 l | 645 l |
Bagažas iki stogo kai galinės sėdynės nulenkta | 2.100 l | 2.100 l | 2.100 l | 2.100 l |
Grynas svoris (EU) | 2.695 kg | 2.805 kg | 2.805 kg | 2.845 kg |
Krova | 570 kg | 570 kg | 570 kg | 565 kg |
Prikabinimo svoris neįrengiant stabdžių | 750 kg | 750 kg | 750 kg | 750 kg |
Prikabinimo svoris įrengiant stabdžius 12% | 750 kg | 1.800 kg | 1.800 kg | 1.800 kg |
Garantija (Automobiliui) | 2 metai | 2 metai | 2 metai | 2 metai |
Ilgis x Plotis x Aukštis | 5.125 mm x 1.959 mm x 1.718 mm | 5.125 mm x 1.959 mm x 1.718 mm | 5.125 mm x 1.959 mm x 1.718 mm | 5.125 mm x 1.959 mm x 1.718 mm |
Pagrindinė kaina | 110.801 Euro | 114.609 Euro | 124.545 Euro | 147.923 Euro |

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.