Lewiso Hamiltono kančios

Lewiso Hamiltono kančios

Atnaujintas. Taip Lewis Hamilton apibūdino savo fizinę ir psichologinę būklę prieš sezono pradžią kovo viduryje Melburne. Visi, kurie stebėjo rekordą laikantį „Formulės 1“ lenktynininką per televizorių ar gyvai, pajuto anglo džiaugsmą dėl naujojo iššūkio. Po dvylikos metų „Mercedes“ komandoje Hamiltonas pakeitė komandos spalvas ir prisijungė prie „Ferrari“ komandos.

Mažai kas lenktynių ringe galėjo įsivaizduoti, kad Hamiltonas ieškos naujo iššūkio. Keturiasdešimtmetis vadovavosi garsiu Norvegijos Taikos Nobelio premijos laureato Fridtjof Nansen citata, kuri teigė, jog reikalinga drąsa atsikratyti senų drabužių, kurie jau atgyveno savo geriausias dienas. Hamiltono manymu, „Mercedes“ nebeturėjo geriausių dienų.

Po 2022 ir 2023 metų, kurie Hamiltonui nebuvo sėkmingi, jis nusprendė dar prieš praėjusių metų sezono pradžią pereiti į „Ferrari“. Nors Hamiltonas dar laimėjo dvejas lenktynes „Mercedes“ komandoje, slaptai jis tikėjosi, kad „Ferrari“ inžinieriai sukurs jam automobilį, kuris galėtų laimėti čempionatą.

Ferrari

„Ferrari“ siekė 2025 metais vėl atvežti pasaulio čempionato titulą į Maranello. Tačiau tam dar toli esantys yra Charles Leclerc, komandos vadovas Frédéric Vasseur ir Lewis Hamilton.

Ferrari smukimas

Ši viltis nebuvo be pagrindo. „Scuderia“ komanda surinko daugiausiai taškų iš visų „Formulės 1“ komandų per antrąją 2024 metų sezono pusę ir vos neiškovojo konstruktorių čempionatų titulo – trūko tik 14 taškų. Šio sezono tikslas buvo aiškus: grįžti į pergalę po paskutinio titulo 2008 metais. Po penkių lenktynių šis tikslas dar yra toli. „Ferrari“ komanda, užimanti ketvirtą vietą, atsilieka nuo lyderio „McLaren“ 110 taškų. Pats Hamiltonas surinko vos 31 tašką, o jo komandos draugas Charles Leclerc – 47 taškus. Energija ir atnaujintas Hamiltonas jau po penkių Didžiųjų apdovanojimų tapo praeitimi.

Daug blogiau veikia žvaigždės pasisakymai po Saudo Arabijos GP. Kol Leclerc su P3 pirmą kartą sezoną užėmė „Ferrari“ podiumą, septyniskart pasaulio čempionas, beveik 31 sekunde atsilikęs nuo seserinio automobilio, užėmė septintąją vietą. „Man trūko sukibimo. Kiekviename posūkyje kovojau su automobiliu. Viskas, ką bandžiau, neveikė.“

Atrodo, kad Hamiltonas „Ferrari“ komandoje vėl grįžta į senus įpročius. Dar „Mercedes“ laikais jis buvo žinomas kaip vairuotojas, kuriam laukdavo automobilio pertvarkymų kelis kartus per savaitgalį. Vietoje to, kad jis sutelktų dėmesį į subtilų nustatymų koregavimą, Hamiltonas įsivėlė į nesusipratimų mišką. Antrajame sezono lenktynių etape Kinijoje 105 kartus Didžiųjų apdovanojimų nugalėtojui nepasisekė. Po sprinto sėkmės – kol kas pagrindinio sezono akcento – būtų buvę galima vėl tikėtis „Superžvaigždės“ sėkmės. Tačiau tuomet „Ferrari“ inžinieriai palietė SF-25 automobilius. Nuvylusiame kvalifikacijos etape sekė dar prastesnės lenktynės, kurios galiausiai baigėsi diskvalifikacija. Dugnelio praskredimo blokai buvo žemiau devynių milimetrų minimo vertės.

Hamiltonas

Hamiltonas vis dar nesijaučia patogiai savo SF-25 automobilyje. Dėl to jis dažnai prašo keisti nustatymus.

Per daug nustatymų keitimų?

Praėjus dviem savaitėms, Hamiltonas Japonijoje gynėsi, kai buvo paklaustas apie automobilio pakeitimus: „Išorėje žmonės nemato: net minimalūs pakeitimai turi milžinišką poveikį. Šanchajuje pakeitėme labai mažai nustatymų, ir automobilis iškart tapo kitoks.“ Tačiau Suzukoje rezultatas su P7 nepagerėjo. Nedidelį gyvybingumo ženklą Hamiltonas parodė su tinkamu tempu ir penktąja vieta Bahreine. Ten kvalifikacijos etapas jam buvo nesėkmingas. Tas pats netikėtumas jį ištiko ir Džedoje. Su komandos draugu Leclercu jis negali konkuruoti dėl greito rato.

Buvęs nuolatinis pasaulio čempionas ir toliau kalba apie nesąlygišką komfortą automobilyje. „Džedoje nė akimirkos nesijaučiau patogiai.“ Jis kaltę prisiėmė sau. „Automobilis turi akivaizdžiai potencialą. Charles tai aiškiai pademonstravo su savo podiumu. Negaliu teigti, kad tai dėl automobilio,“ jis pasvarstė po pralaimėjimo.

Ferrari

Vasseur žodžiu ir savo veiksmais saugo savo žvaigždę.

Vasseur gina savo žvaigždę

Hamiltonas jau griebiasi humoru. Kalbėdamas apie galimus pakeitimus, jis juokavo: „Automobilis vis dar jaučiasi svetimas. Gal man reikia smegenų transplantacijos.“ Taip toli viskas neisi. Jo komandos vadovo Frédéric Vasseur parama yra užtikrinta. Prancūzas, pasibaigus Džedos etapui, stovėjo šalia savo žvaigždės transferu, gindamas jį prieš žurnalistus. „Aš visiškai palaikau Lewisą. Bandysime rasti problemų priežastis ir jų sprendimus.“

56 metų vyras sumenkino vilties neįgyvendinimo formos problemas. „Tai nėra dramatiška. Iki šiol turėjome penkias lenktynes. Žinau, kad norite didelių antraščių: Fred pasakė tą, Fred pasakė kitą.“ Vasseur žino, kad „Ferrari“ ir Hamiltono atžvilgiu yra skiriama ypatinga dėmesys. Abu šio sezono pasirodymai yra nuviliantys. Poreikiai yra didesni nei vietos dešimtuke.

„Ferrari“ komandos vadovas nori išlaikyti šaltą galvą. „Turime būti ramūs. Mūsų kaip komandos tikslas – dirbti žingsnis po žingsnio. Praėjusiais metais tai pasiteisino, kai mes vis tobulėjome šimtadaliais. Šį požiūrį privalome išlaikyti.“ Greitos išeities nematyti. Hamiltono ir „Ferrari“ gerbėjams reikės šiek tiek daugiau kantrybės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *