Dažnai vairuotojai pastebi, kad jų automobilio žibintas neveikia tik tada, kai apie tai pasako kiti, arba kai ši problema nustatoma techninės apžiūros metu. Žiemos metu, kai matomumas suprastėja, rizika patekti į eismo įvykį dėl neveikiančio žibinto ženkliai padidėja.
Važiuoti su neveikiančiu žibintu ne tik pavojinga, bet ir draudžiama pagal kelių eismo taisykles. Jeigu pastaruoju metu netikrinote žibintų arba nežinote, kaip tai padaryti, šiame straipsnyje rasite visą reikiamą informaciją.
Kokie žibintai yra automobilyje?
Automobiliai turi kelias išorinių žibintų rūšis. Jei domina informacija apie prietaisų skydelio įspėjamąsias lemputes, daugiau sužinosite kituose informacijos šaltiniuose.
Gabaritiniai žibintai
Gabaritiniai žibintai, kitaip vadinami stovėjimo žibintais, paprastai įrengti šalia priekinių žibintų. Jie skleidžia silpnesnę šviesą, kai natūralios šviesos trūksta, bet dar nėra tamsu. Šie žibintai taip pat vadinami stovėjimo žibintais, nes privaloma juos įjungti sustojus kelyje, kuriame leistinas greitis viršija 50 km/h tamsiu paros metu.
Trumposios šviesos žibintai
Trumposios šviesos žibintai užtikrina gerą matomumą naktį ir esant blogoms oro sąlygoms. Jie apšviečia kelią taip, kad neakinami kiti eismo dalyviai.
Ilgosios šviesos žibintai
Ilgosios šviesos žibintai yra galingesni nei trumposios šviesos. Juos reikia naudoti tik esant visiškai tamsioms sąlygoms, pavyzdžiui, kai kelias neapšviestas ir nėra kitų transporto priemonių, kuriuos galėtų akinti šių žibintų šviesa.
Posūkių žibintai
Automobilyje yra keturi posūkių žibintai – du priekyje ir du gale. Jie mirksi oranžine spalva, kad informuotų kitus eismo dalyvius apie ketinimą sukti.
Stabdžių žibintai
Stabdžių žibintai informuoja kitus vairuotojus, kad automobilis lėtėja – tai svarbu, norint išvengti susidūrimų. Paprastai jie yra raudonos spalvos ir įrengti automobilio gale.
Atbulinės eigos žibintai
Šie žibintai taip pat yra automobilio gale. Jie balti arba skaidrūs, įsijungia įjungus pavarą atbulai ir perspėja kitus eismo dalyvius.
Rūko žibintai
Rūko žibintai naudojami esant blogam matomumui, kai matyti galima ne toliau kaip iki 100 metrų. Jei matomumas didesnis, šių žibintų naudoti nederėtų, nes jie gali akinti kitus vairuotojus.
Susipažinkite su pagrindiniais patarimais, kaip saugiai vairuoti rūke.
Avariniai žibintai
Avarinius žibintus reikia įjungti sugedus automobiliui arba priverstinai sustojus. Jie naudoja tas pačias lemputes kaip ir posūkių signalai, todėl tikrinti jų atskirai nereikia.
Kodėl reikia tikrinti automobilio žibintus?
Žibintų patikra svarbi saugiam eismui ir padeda išvengti baudų už neveikiančius žibintus. Tačiau yra ir daugiau priežasčių reguliariai tikrinti žibintų būklę.
-
Matomumas – žibintai padeda geriau matyti kelią ir galimus pavojus, taip pat užtikrina, kad jus matytų kiti vairuotojai.
-
Avarijų prevencija – neveikiantys žibintai ypač padidina avarijų tikimybę blogo matomumo sąlygomis.
-
Bendravimas – žibintai leidžia parodyti kitiems eismo dalyviams savo ketinimus, pavyzdžiui, stabdant ar sukant.
-
Reikalavimai įstatymams – jei važiuojama su neveikiančiais žibintais, galima gauti baudą.
Kaip patikrinti žibintus
Patogiausia žibintų veikimą patikrinti paprašius pagalbos. Jei tokios galimybės nėra, žibintus galima pasitikrinti ir vienam.
Pirmiausia perjunkite degimą į pirmąją padėtį, kad galėtumėte naudotis elektros įranga neužvedę variklio. Vėliau tikrinkite žibintus tokia tvarka:
-
Gabaritiniai žibintai
-
Trumposios šviesos
-
Ilgosios šviesos
-
Rūko žibintai
-
Priekiniai posūkiai (kairė/dešinė)
-
Stabdžių žibintai
-
Atbulinės eigos žibintai
-
Galiniai posūkiai (kairė/dešinė)
-
Avariniai žibintai
Jeigu tikrinate žibintus vienas, juos įjunkite po vieną ir apeikite automobilį, įsitikindami, kad visi veikia.
Kaip savarankiškai patikrinti stabdžių žibintus
Stabdžių žibintų patikra tampa sudėtingesnė, nes reikia spausti stabdžio pedalą – tada iškart neįmanoma pažiūrėti, ar jie tikrai užsidega.
Galite naudoti du būdus. Vienas iš jų – tarpininko pagalba, pavyzdžiui, panaudojant vamzdelį ar šluotkotį, kuriuo pedalą užspausite tarp sėdynės ir pedalo. Taip pat galima automobilį privažiuoti arti sienos ar garažo durų: nuspaudus stabdžių pedalą, per langą matysite, ar užsidega raudona šviesa. Tokiu pačiu būdu galite pasitikrinti ir atbulinės eigos žibintą.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.