Volvo EX30 yra išskirtinis mažasis elektrinis SUV, kuris nustebina ne tik savo dinamika, bet ir stiliumi, komfortu bei tvariais sprendimais. Nors savo matmenimis nedidelis, šis automobilis pasižymi įspūdingu pagreitėjimu – tai greičiausiai įsibėgėjantis Volvo modelis per visą gamintojo istoriją.
Bendras įspūdis
Nuo 2023 metų Volvo EX30 į Lietuvą atvežė visiškai naują Volvo dizaino ir technologijų kryptį. Automobilis atrodo futuristiškai, o viduje pasitinka minimalistinė, bet aukštos kokybės aplinka. Didžioji dalis valdymo funkcijų perkelta į centrinį 12,3 colio lietimui jautrų ekraną su išmaniuoju „Google“ pagrindu veikiančiu informaciniu centru.
Stiprybės ir trūkumai
- Rami ir maloni kelionės patirtis
- Išskirtinės interjero medžiagos bei ergonomika
- Labai aukštas įrangos lygis „Plus“ ir „Ultra“ versijose
- Dideli vairavimo malonumo lūkesčiai ne visada išsipildo
- Dauguma valdymo funkcijų paslėpta ekrane – prireiks laiko priprasti
- Galinėje sėdynių eilėje mažiau vietos nei kai kuriuose konkurentuose
- Bazinė 49 kWh baterija riboja nuvažiuojamą atstumą
Varikliai ir baterijos
Volvo EX30 dalijasi savo techninę bazę su Smart #1 modeliu. Bazinis „Single Motor“ variantas turi 49 kWh naudingo galios bateriją, leidžiančią nuvažiuoti 336 km pagal gamintojo duomenis (praktiškai – apie 240–270 km). Norintiems ilgesnio nuotolio, siūloma „Single Motor Extended Range“ su 65 kWh baterija, kuri oficialiai viena įkrova nuvažiuoja iki 475 km.
Ypatingai greitos dinamikos ieškantys vairuotojai gali rinktis „Twin Motor Performance“ versiją – ši turi 65 kWh bateriją, tačiau dėl dviejų variklių maksimalus nuotolis sumažėja iki 449 km. Visos versijos pasižymi spartesniu pagreitėjimu už daugumą konkurentų, tačiau jautri vairavimo sistema ne visiems suteiks pakankamą valdymo tikslumą greitesniuose posūkiuose.
Važiavimas ir valdymas
EX30 važiuoklė komfortiška, efektyviai mažinanti kelio nelygumų poveikį mieste. Automobilis išlaiko tvirtą ir kartu minkštą charakterį, todėl puikiai tinka tiek kasdienėms kelionėms, tiek vingiuotiems užmiesčio keliams. Nors sportiškiausia versija važiavimu kiek standesnė, visos modifikacijos išlieka komfortiškos ir sunkiai prilygstamos tyla salone – garsas nuo padangų ar vėjo praktiškai nepasiekia keleivių.
Interjeras, vieta ir funkcionalumas
Salone Volvo EX30 – minimalistinė, bet aukštos kokybės aplinka. Dauguma funkcijų valdoma per pagrindinį ekraną – įskaitant valytuvų bei šviesų reguliavimą. Tai iš pradžių gali kelti nepatogumų, tačiau meniu aiškus ir greitai reaguojantis.
Medžiagų kokybė stulbinanti, ypač kaip už šios klasės naują ar naudotą automobilį. Metalinės durų rankenos, švelnūs paviršiai ir iki 17 % perdirbtų plastikų interjere liudija apie gamintojo dėmesį tvarumui. Sėdynių apmušaluose net iki 70 % sudaro perdirbtas poliesteris.
Vairuotojo vieta lengvai pritaikoma, tačiau veidrodžių reguliavimas lieka tik per ekraną. Priekinės sėdynės komfortiškos, o galinėje eilėje daugiau vietos galvai nei kojoms – vis dėlto dalis konkurentų, pavyzdžiui, „Kona Electric“ ar „Smart #1“, pasiūlo dar daugiau erdvės gale.
Bagažinėje telpa 318 litrų – tai daugiau nei „Smart #1“, bet šiek tiek mažiau nei „Kona Electric“. Nulenkus galines sėdynes (60/40), erdvė dar padidėja. Po kapotu įrengta maža papildoma daiktadėžė, tinkama įkrovimo kabeliui laikyti.
Įrangos paketai
Bazinė „Core“ komplektacija aprūpinta adaptacine kruizo kontrole, LED žibintais, priekiniais ir galiniais parkavimo davikliais. „Plus“ versijoje jau rasite šildomas priekines sėdynes, šildomą vairą, elektrinį galinį dangtį, Harman Kardon garso sistemą, belaidį telefonų įkrovimą. Aukščiausias „Ultra“ lygmuo papildytas panoraminiu stiklo stogu, efektyviu šilumos siurbliu ir elektra reguliuojamomis priekinėmis sėdynėmis.
Naudoto Volvo EX30 kaina
Naudotų Volvo EX30 kainos Lietuvoje prasideda nuo maždaug 30,500 eurų už 2024 m. „Single Motor Plus“ variantą su nedideliu rida. „Extended Range“ kainuoja apie 31,500 eurų, o dviejų variklių „Twin Performance“ modeliai – nuo 34,000 eurų. Įspūdingai gerą vertę siūlo ir naujesni, 2025 m. automobiliai – jų kainos svyruoja nuo 32,800 eurų („Single Motor“) iki 42,100 eurų („Twin Performance“ su itin maža rida).
Eksploatacinės išlaidos
Įkrovimas ir efektyvumas
Bazinis modelis leidžia įkrauti akumuliatorių (nuo 10 iki 80 %) vos per 26 minutes su greituoju 134 kW įkrovikliu. 65 kWh baterija įkraunama dviem minutėmis ilgiau – tačiau didžiausias įkraunamos galios lygis čia jau 153 kW. Abu variantai įsikrauna greičiau nei kai kurie konkurentai, pavyzdžiui, „Kona Electric“.
„Single Motor“ modelis sunaudoja vidutiniškai apie 16,7 kWh/100 km pagal gamintojo duomenis, o „Extended Range“ – apie 17,5 kWh/100 km. Tai leidžia išlaikyti eksploatacines išlaidas nedideles kasdienėms kelionėms.
Draudimas ir aptarnavimas
Kasmetinis draudimas Volvo EX30 priklauso nuo versijos – nuo vidutinių iki aukštesnių grupių, todėl gali būti šiek tiek brangesnis nei kai kurių konkurentų. Reguliarus aptarnavimas rekomenduojamas kas 32,000 km arba kas dvejus metus. Tai ilgesni intervalai nei benzininių ar dyzelinių modelių.
Taršos mokestis
Lietuvoje elektromobiliai šiuo metu atleisti nuo taršos mokesčių, todėl Volvo EX30 eksploatavimas papildomų išlaidų valstybei dėl CO₂ emisijos nesukelia. Benzininiai ar dyzeliniai variantai (tokie negaminami) būtų apmokestinami pagal taršos mokesčio tvarką, priklausančią nuo CO₂ emisijų, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų.
Saugumas ir patikimumas
Volvo EX30 pelnė visus penkis Euro NCAP saugumo žvaigždučių 2024 metų vertinime. Standartinėje įrangoje yra automatinis avarinis stabdymas, perspėjimai apie akląsias zonas, kelio ženklų atpažinimas, galinio kryžminio eismo stebėjimas.
Akumuliatoriui suteikiama 8 metų arba 160,934 km garantija, o visam automobiliui – 3 metų arba 96,560 km garantija nuo naujo. Kompanijos patikimumo reitingas rodo solidžius rezultatus, o Volvo išlieka vienu iš patikimesnių pasirinkimų tarp prabangių automobilių ženklų.
Kokį Volvo EX30 rinktis?
Variklis ir baterija
Visos Volvo EX30 versijos pasižymi stipriu pajėgumu, tačiau bazinis „Single Motor“ variantas gali pasirodyti kiek riboto nuotolio. Dėl to optimaliausias pasirinkimas būtų „Single Motor Extended Range“, kuris derina ilgą nuvažiuojamą atstumą ir gerą dinamiką. Tik labai sportiška komplektacija („Twin Motor Performance“) tinka tiems, kuriems itin svarbus greitas pagreitėjimas.
Komplektacija
Rinktis racionaliausia – „Plus“ komplektaciją: čia rasite tiek komforto, tiek modernių technologijų, kaip „Harman Kardon“ garso sistema, šildomos sėdynės ir belaidis įkrovimas. „Ultra“ gali būti per brangus pagal siūlomą naudą, o bazinė versija – per kukli.
Kokios alternatyvos?
„Smart #1“ – kone artimiausias „giminaitis“, tačiau čia skaitmeninis prietaisų ekranas ir kiek patogesnis valdymas. „Hyundai Kona Electric“ viduje turi daugiau fizinių mygtukų, tad kai kam automobilio valdymas pasirodys aiškesnis, bet interjero kokybė šiek tiek kuklesnė. Didelėms šeimoms verta apžiūrėti „Kona Electric“, nes bagažinės talpa čia kiek didesnė.
Kitas pasirinkimas – „Jeep Avenger Electric“: jis praktiškumu ar interjero kokybe nusileidžia EX30, bet pasižymi palankiomis naudotų automobilių kainomis ir neblogu įkrovos greičiu. Galutinis sprendimas priklausys nuo individualių poreikių – tačiau rinktis Volvo EX30 verta tiems, kurie ieško šiuolaikiško dizaino, pažangių technologijų ir aukšto komforto bei saugumo lygio mažajame elektriniame SUV segmente.



