„Alfa Romeo Mito“ (nuo 2008 m.) apžvalga

„Alfa Romeo Mito“ (nuo 2008 m.) apžvalga

Alfa Romeo Mito iš karto traukia dėmesį – šis itališkas hečbekas pasižymi išraiškingu dizainu, kuris neleidžia jam paskęsti mažų automobilių minioje. Tačiau nors vardas skamba žadėdamas aistrą ir ryškų charakterį, realybėje Mito ne visuomet išpildo entuziastų lūkesčius.

Bendra apžvalga

Nors Alfa Romeo Mito dizainas šiek tiek primena garsių kompanijos modelių bruožus, norintiems unikalaus miesto automobilio, kuriam nestinga žavesio, šis modelis tikrai bus tarp įdomesnių variantų. Deja, Mito trūkumai ryškėja vos tik išvažiavus į kelią – čia pasigenda tiek patogumo, tiek sportiškumo.

  • Stilinga ir išskirtinė išvaizda
  • Gana efektyvūs varikliai
  • Nerami, komforto stokojanti važiavimo kokybė
  • Nevyki vairavimo pojūčiai
  • Ribota erdvė salone

Varikliai ir važiavimas

Pagrindą Mito asortimente sudaro 1,4 l turbininiai „Multiair“ benzininiai varikliai (138 AG ir 168 AG). Jie veikia pakankamai tyliai ir elastingai. Priešingai, dviejų cilindrų, 0,9 l „TwinAir“ motoras garsėja savitu charakteriu, bet dažnai reikalauja perjunginėti pavaras, o jo darbas – garsus, kartais net įkyrus. Buvo siūlomas ir 1,3 l dyzelinis variklis, pasižymintis ekonomiškumu, bet be didesnio įspūdžio dinamiškumo srityje. Kitas benzininis variklis – paprastas 1,4 l be turbinos – bus vangus tiek mieste, tiek užmiestyje.

Važiuojant Mito nesijaučia tiek rafinuota, kaip norėtųsi – kai kurios modifikacijos siūlo per kietą pakabą, garsą salone trukdo tiek variklio, tiek vėjo, tiek kelio triukšmas. Vairavimas atrodo netikslus, sudėtingesnėmis situacijomis tenka nuolat verstis prie vairo, nes trūksta aiškumo ir stabilumo.

Salonas ir komforto lygis

Salone vietos galėtų būti daugiau – tiek priekyje, tiek gale ji ribota, o tai dažnas mažų automobilių klasės „palydovas“. Tačiau net ir pagal šio segmento taisykles, važiuoti kompanijoje bus ankšta. Sėdėjimo padėtis ne visiems patogi – kai kuriems vairuotojams gali trūkti reguliavimo laisvės. Medžiagų kokybė viduje taip pat galėtų būti aukštesnė, kai kur jaučiamas plastiko pigumas ir apdailos netikslumai.

Eksploatacijos išlaidos

Kiek kainuoja naudotas Alfa Romeo Mito?

Už maždaug 3000 svarų galima įsigyti Mito su vidutinėmis metinėmis ridomis ir tvarkinga techninės priežiūros istorija. Pigiausi modeliai dažnai būna iš 2008–2009 metų su labai didele rida – geriau tokių vengti. Jei biudžetas siekia 4000–6000 svarų, galima rasti 2012–2013 metų hečbekų su žemesne rida. Naujesni, iš 2014–2015 metų modeliai dažniausiai kainuoja nuo 7000 iki 9000 svarų.

Kiek kainuoja išlaikyti Mito?

Dyzelinė 1,3 l Mito versija pasižymi geriausiu kuro suvartojimu (deklaruojamas vidurkis siekia 83,1 mpg), bet realybėje tokio rezultato pasiekti sudėtinga – ypatingai kasdienėse eksploatacijos sąlygose. 0,9 l „TwinAir“ benzininiam varikliui žadama 67,3 mpg, tačiau realybėje šie skaičiai ženkliai mažesni.

Lietuvoje svarbios ir eksploatacinės išlaidos – seniems dyzeliniams ar TwinAir modeliams kelių mokestis gali būti mažesnis arba net nulinis, jeigu automobilis registruotas iki 2017 m. balandžio.

Draudimas nėra itin brangus: Mito modeliai priklauso nuo 11 iki 26 draudimo grupėms, o sportiškiausia 1,4 l 170 AG versija – prie brangesnių. Techninės priežiūros kainos oficialiuose servisuose nemažos, tačiau senesniems Mito dažnai galima rasti patikimų specialistų už mažesnę kainą. Gamintojas siūlo galimybes planuoti serviso paslaugų įmokas kas mėnesį.

Geriausi naudoto Mito pasirinkimai

Kurią Mito versiją verta rinktis?

Rekomenduotume vengti 0,9 l „TwinAir“ variklio – nors jis išraiškingas, reali galia nuvilia, o pravažumo ar taupumo akivaizdžiai trūksta. Kur kas solidesni įspūdžiai – su 1,4 l turbo varikliu, siūlančiu daugiau galios ir lygų jos tiekimą. Dar galingesnis – 170 AG variantas, o 1,3 dyzelinis modelis turėtų pilnai tenkinti ieškančius ekonomiško pasirinkimo.

Visuose Mito rasite 5 colių lietimui jautrų ekraną, „Bluetooth“ ryšį, USB ir AUX jungtis, odinį daugybę funkcijų turintį vairą, oro kondicionierių, „hill hold“ asistento funkciją bei septynias oro pagalves.

Mūsų nuomone, verta rinktis „Distinctive“ komplektaciją – su 17 colių lengvojo lydinio ratlankiais, galinio parkavimo jutikliais, kruizo kontrole ir patogiu priekiu atrama rankai. Tokio paketo kaina išlieka patraukli.

„QV“ linija dažniausiai siūlo daugiau vizualinių atnaujinimų ir standesnę pakabą, tačiau komfortui to neprideda. 2016 m. atnaujinus modelį, komplektacijos buvo pervadintos: geriausiu kainos ir įrangos santykiu išsiskiria „Super“.

Rekomenduojamas Mito variantas

Idealiu pasirinkimu laikytume 1,4 TB 140 AG „Distinctive“ komplektacijoje.

Kokie naudoto Mito konkurentai?

Tarp pagrindinių konkurentų – „Mini“, kuris taip pat pasižymi išraiškingu, šiek tiek retro stiliumi. Be to, „Mini“ puikiai tinka kasdienai: čia daugiau vietos gale, o bagažinė praktiška.

Kitas populiarus pasirinkimas – „Ford Fiesta“. Jis atrodo paprasčiau, tačiau geras valdymas, ergonomiška sėdėsena bei patogiai suplanuotas prietaisų skydelis išskiria šį modelį iš konkurentų. Tai vienas smagiausių ir universaliausių mažų automobilių rinkoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *