BMW Z4 (nuo 2019 m.) apžvalga

BMW Z4 (nuo 2019 m.) apžvalga

BMW Z4 kabrioletai – tikras gryno oro gūsis automobilių pasaulyje. Tai galinių varančiųjų ratų sportinis automobilis, talpinantis du keleivius ir pasižymintis išskirtine atvira stogo koncepcija. Skirtingai nei daugelis konkurentų, Z4 išlieka viena iš nedaugelio šios klasės alternatyvų rinkoje.

Bendra apžvalga

BMW Z4 pasižymi puikiu komforto lygiu – net ir dėvėti modeliai tinka tiek ilgesnėms kelionėms, tiek kasdieniam važiavimui. Ypač išskirtinis pasirinkimas yra M40i versija, kuri žavi dinamiškumu ir vairavimo malonumu. Automobilio salone vyrauja prabanga ir aukšta kokybė, o sportiniai akcentai sustiprina bendrą įspūdį.

Privalumai

  • Galingas šešių cilindrų variklis (M40i)
  • Komfortiška pakaba
  • Prabangus salonas

Trūkumai

  • Keturių cilindrų varikliai neužtikrina sportinio pojūčio
  • Vairavimo dinamika ne visiems tikslingai sportiška
  • Nereta stabdžių jaučiamumo nenuoseklumas

Varikliai ir įranga

Po Z4 variklio dangčiu galima rinktis tarp dviejų 2,0 litro keturių cilindrų benzininių variklių arba vieno 3,0 litro šešių cilindrų variklio. Silpnesni variantai siūlo 194 AG (20i) ir 255 AG (30i), o M40i pasiekia net 335 AG galingumą.

Sporto entuziastams rekomenduojama rinktis būtent M40i. Šio variklio trauka intensyvi, akseleracija stipri jau nuo žemų sūkių, o garsas – sportiškas ir įkvepiantis. Tuo metu keturių cilindrų versijos labiau tinka ieškantiems gero dizaino bei komforto, bet nesiekiantiems maksimalaus jaudulio už vairo.

Z4 siūlomos dvi pagrindinės įrangos versijos – Sport ir M Sport. Pagrindinėje įrangoje jau rasite 18 colių lengvojo lydinio ratlankius, dviejų zonų klimato kontrolę, šildomas M Sport sėdynes, priekinio ir galinio vaizdo parkavimo jutiklius, automatinį LED apšvietimą bei lietaus jutiklius. M Sport versija papildomai pasižymi standesne sportine pakaba, sportinio stiliaus kėbulo detalėmis ir M Sport oda aptraukta vairu.

M40i modelis komplektuojamas su lengvesniais 19 colių ratlankiais, elektriniu būdu reguliuojamomis sėdynėmis su juosmens atrama bei prisiminimų funkcija vairuotojui. Taip pat ši versija turi adaptyvią M pakabą ir M Sport diferencialą, suteikiantį dar daugiau vairavimo džiaugsmo posūkiuose.

Vairavimo potyriai

Važiavimo skirtumus lemia pasirinktas variklis. 20i ir 30i varikliai užtikrina nuosaikų pagreitį ir gana paprastą valdymą – jų charakteris subalansuotas, bet ne itin sportiškas. Automatinė aštuonių pavarų transmisija veikia sklandžiai, tačiau sportiškumo čia nėra tiek daug, kiek gali norėti tikras sportinių automobilių gerbėjas. Kai kuriems vairuotojams gali kliūti kiek per jautrūs stabdžiai intensyvesnio eismo arba sportiško važiavimo metu.

Tuo tarpu M40i maloniai nustebina sportišku charakteriu: 335 AG „šešiukė“ greitai reaguoja, pakaba standi, tačiau neišbarsto komforto. Stabdymo sistema gerokai tikslesnė, o riboto praslydimo diferencialas leidžia išnaudoti galią išvažiuojant iš posūkių. Automobilio pavarų dėžė veikia greitai ir tiksliai, todėl šio modelio vairavimas – tikras malonumas ieškantiems sportiškų emocijų.

Interjeras ir erdvė

Salono dizainas išsiskiria klasikinio BMW stiliaus – centrinė konsolė šiek tiek pasukta vairuotojo link, sėdynės įrengtos žemai ir suformuoja sportišką vairavimo poziciją. Aukštos kokybės oda, preciziškai apsiūtos siūlės, chromuotos ar „piano black“ detalės kuria solidų, išskirtinį įspūdį.

Informacinė sistema – viena patogiausių rinkoje. BMW iDrive greita, lengvai valdoma, o valdiklis ant centrinės konsolės leidžia nevargti su jutikliniu ekranu bet kurioje situacijoje. Visose versijose rasite navigaciją, Bluetooth, skaitmeninį radiją ir Apple CarPlay (Android Auto funkcionalumas nenumatytas).

Salonui užteks vietos dviem suaugusiems, o bagažinė – viena erdviausių tarp konkurentų. Jos talpa nesikeičia net nusileidus stogui. Tad į ją be vargo tilps ir didesnis bagažas, pavyzdžiui, penki lagaminai arba golfo lazdoms skirtas krepšys.

Išlaikymo sąnaudos

Naudoto Z4 kaina

Lietuvoje naudotų BMW Z4 kainos prasideda nuo maždaug 28 100 eurų už 2019 metų 20i versiją su Sport komplektacija. Jei domina M Sport ar 30i versijos – jų kainos šiek tiek aukštesnės, o už M40i teks sumokėti nuo 35 100 eurų. 2020–2021 metų modelių kainos prasideda nuo 30 400 eurų, o naujesni – nuo 32 800 eurų.

Eksploatacijos išlaidos

  • Degalų sąnaudos: 2,0 litro varikliai ekonomiją demonstruoja geriau nei galingesni analogai – 20i įprastai sunaudoja apie 5,8 l/100 km, o 30i – maždaug 6 l/100 km, priklausomai nuo komplektacijos. M40i – apie 6,6 l/100 km.
  • Taršos mokestis: Lietuvoje mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, degalų rūšies bei pirmosios registracijos metų. Galingesnės versijos paprastai generuoja daugiau taršos, tad jų mokestis didesnis.
  • Draudimas ir aptarnavimas: Draudimo įkainiai aukštesni nei paprastų automobilių, tačiau vidutinio sportinio segmento Z4 savininkui jie neturėtų kelti sunkumų. Gamintojas siūlo servisų paketus – galima rinktis planinius aptarnavimus su mėnesiniais mokėjimais.

Kurią versiją rinktis?

Jei ieškote elegantiško, komfortiško ir stilingo roadsterio, 20i arba 30i tikriausiai patiks labiausiai – jos duoda pakankamai galios kasdieniams maršrutams ir pasižymi patikimumu. Norintiems ne tik grožio, bet ir tikro sportinio charakterio – aiškus pasirinkimas yra M40i. Ši versija teikia ir daugiau emocijų, ir geresnę valdymo kokybę – būtent dėl to ji laikoma geriausiu kompromisu sportinių automobilių mėgėjams.

Alternatyvos

Iš šios klasės konkurentų galima išskirti kelis įdomius modelius. Arčiausiai BMW Z4 prilygsta Mercedes-Benz SLC, kuris taip pat siūlo galinių varančiųjų ratų konfigūraciją su dviem sėdynėmis. Vis dėlto, sportinio žavesio šiame modelyje kiek mažiau.

Tiems, kurie ieško dar ryškesnių vairavimo potyrių, galima žvilgtelti ir į Porsche 718 Boxster – jis išsiskiria precizišku valdymu ir ypač sportišku charakteriu. Tačiau norint pajusti tokį patį šešių cilindrų malonumą, kaip Z4 M40i, čia teks gerokai paploninti piniginę už galingiausias komplektacijas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *