Naudotas Audi A4 sedanas dažnai pasirenkamas ieškantiesiems komforto, solidumo ir kokybiško salono pojūčio. Šis modelis vis dar užtikrintai išlaiko lyderio pozicijas tarp vadovų automobilių rinkoje, ypač renkantis dėvėtą variantą. Išskirtinis Audi A4 privalumas – komfortas kelyje ir aukštos kokybės apdaila, kuri senstant automobiliui nesusilpnėja.
Kainos ir pasirinkimo galimybės
Šios kartos Audi A4 galima įsigyti maždaug už 11 700 eurų, tačiau tokie variantai dažniausiai turės didesnę nei vidutinė ridą. Patikimesnius 2015 ar 2016 metų automobilius, įsigyjamus iš nepriklausomo pardavėjo ir turinčius standartinę ridą, rekomenduojama rinktis padidinus biudžetą iki 14 000–16 400 eurų. Ieškant 2017 arba 2018 metų modelių su pilna techninės priežiūros istorija, kainos šokteli iki 16 400–18 700 eurų, o 2018–2019 metų pavyzdžiai paprastai kainuoja apie 19 900 eurų. Po atnaujinimo (2019 m.) modeliai dažnai kainuoja nuo 23 400 eurų, o naujausių, 2022–2023 metų automobilių kainos prasideda nuo 29 200 eurų. Pati naujausia karta gali kainuoti dar daugiau.
Variklių paletė ir ekonomija
Audi A4 variklių pasirinkimas itin gausus. Benzininių variklių gamoje rasime 1,4 l bei 2,0 l agregatus, o dyzelinių – 2,0 TDI ir 3,0 TDI. Dauguma variklių siūlomi dviejų skirtingų galių, leisdami rinktis tarp taupumo ir didesnių galios rodiklių. Itin ekonomiškas pasirinkimas – 2.0 TDI Ultra, pasižymintis minimaliomis sąnaudomis ir ekologiškumo rodikliais – CO₂ emisija siekia mažiau nei 100 g/km.
Nuo 2019 metų varikliai žymimi numeriais: benzininiai tapo 35 TFSI (148 AG), 40 TFSI (187 AG), 45 TFSI (242 AG), o dyzeliniai – 30 TDI (134 AG), 35 TDI (161 AG), 40 TDI (187 AG).
Degalų sąnaudos (MPG konvertuota į L/100 km)
- 1.4 TFSI (pagal senesnius bandymus) – apie 5,9 l/100 km
- 2.0 TFSI (190 AG) – apie 6,3 l/100 km
- 2.0 TFSI (250 AG) – apie 7,8 l/100 km
- S4 – apie 9,4 l/100 km
- 2.0 TDI (148 AG) – apie 4,7 l/100 km
- 2.0 TDI (187 AG) – apie 5,2 l/100 km
- 3.0 TDI (mažiausiai galingas) – apie 5,2 l/100 km
- 3.0 TDI (galingiausias, automatas, quattro) – apie 7,8 l/100 km
Naujesnių, pagal WLTP ciklą, modelių duomenys:
- 35 TFSI – 6,7 l/100 km
- 40 TFSI – 6,7 l/100 km
- 45 TFSI quattro – 7,7 l/100 km
- 30 TDI – 5,1 l/100 km
- 35 TDI – 5,2 l/100 km
- 40 TDI – 6,2 l/100 km
Salonas ir praktinis panaudojimas
Vienas didžiausių Audi A4 privalumų – itin kokybiška, skoningai sukonstruota salono apdaila, kurioje dera prabangos pojūtis ir funkcionalumas. Vietos galiniams keleiviams čia kiek daugiau nei BMW 3 serijoje, bagažinės dydis – identiškas. Lyginant su Jaguar XE, Audi A4 netgi talpesnis ir universalesnis.
Po 2019 metų atnaujinimo A4 išvaizda suvienodėjo su kitais Audi modeliais – pasikeitė priekinė radiatoriaus grotelė, o LED žibintai tapo standartu ir pasižymi išskirtine šviesų parašu.
Komplektacijos ir įranga
Audi A4 siūloma įvairiais įrangos lygiais. Bazinis Technik (anksčiau – SE) turi 17 colių lietus ratlankius, xenon žibintus, adaptyvią kruizo kontrolę, parkavimo jutiklius, trijų zonų klimato kontrolę, 7 colių multimedijos sistemą su išmaniųjų telefonų sąsaja ir skaitmeninį radiją.
- Sport komplektacijoje – sportinės sėdynės priekyje, navigacija ir 10 garsiakalbių garso sistema.
- S line variante – sportinis kėbulas, lieti 18 colių ratlankiai, LED žibintai, oda ir Alcantara apmušalai.
- Black Edition – 19 colių ratlankiai, tamsinti galiniai langai, blizgūs juodi apdailos elementai.
- Vorsprung – itin aukštas lygis su visais galimais priedais.
Yra ir sportinis S4 variantas: jame – Audi Sport dizaino detalės, masyvesni ratai, sportinė pakaba, didesni stabdžiai, masažo funkciją turinčios Nappa odos sėdynės bei modernesnė 8,3 colių multimedijos sistema su lietimui jautriu valdikliu.
Važiavimo savybės
Audi A4 išlieka ištikimas komfortui, ypač važiuojant ilgais atstumais greitkeliu. Šis modelis nėra toks manevringas kaip BMW 3 serija, be to, jo vairo reakcija gali pasirodyti šiek tiek „negaivi“. S line ir Ultra versijų važiuoklė kietesnė, ypač su dideliais ratais, tačiau pasirinkus adaptyvius amortizatorius komfortas žymiai pagerėja. Jeigu ieškote optimalios komforto ir valdymo pusiausvyros, geriau rinktis SE arba Sport su mažesniais ratais – toks A4 pasižymi ir puikia garso izoliacija nuo kelio ir vėjo triukšmo.
Išlaidų skaičiavimas
CO₂ emisijos ir mokesčiai
- 1.4 TFSI – 131 g/km
- 2.0 TFSI – 136 g/km
- S4 – 166 g/km
- 2.0 TDI Ultra – apie 99 g/km (kai kuriuose variantuose net iki 89 g/km)
- 2.0 TDI 190 AG – 102 g/km
- 3.0 TDI mažesnės galios – 115 g/km, galingesnis – 137 g/km
Dyzelinės Ultra versijos registruojamos su minimaliais ar net nemokamais kelių mokesčiais, tuo tarpu S4 gali kainuoti iki 281 eurų per metus. Dauguma 1.4 ir 2.0 benzino modelių – apie 176 eurų.
Automobiliai, registruoti nuo 2017 m. balandžio ir prieš 2022 m. balandžio pakeitimus, turi vieningą 223 eurų metinį tarifą. Naujai kainuojantys per 46 800 eurų apmokestinami papildomu prabangos automobilių mokesčiu – dar 479 eurai per metus.
Priežiūra
Reguliarūs aptarnavimai kainuoja mažiau nei, tarkime, su Mercedes modeliais. Trys metų senumo automobiliams taikomos fiksuotos kainos – tarpinis aptarnavimas iki 2.0 l variklio – 223 eurai, didysis – 421 eurai (didesniems varikliams 257 ir 485 eurai atitinkamai). Galima naudotis ir mokėjimų išskaidymo galimybe, priklausomai nuo automobilio amžiaus ir variklio tipo.
Audi A4 su S Tronic automatine pavarų dėže reikalauja pavarų dėžės alyvos keitimo kas 61 155 km – nepadarius to pavarų dėžė gali tapti itin brangi remontui.
Patikimumas
Audi A4 paprastai laikomas patikimu automobiliu, bet pasitaiko elektronikos bei variklio komponentų bėdų. Daugelis savininkų mini įspėjamuosius pranešimus ar neaiškius garsus, dėl kurių tenka kelis kartus lankytis servisuose.
Servisų kokybė priklauso nuo konkretaus atstovo – vieni geba greitai išspręsti problemiškas situacijas, kiti atsilieka dėl komunikacijos ar ilgo aptarnavimo. Tokios patirtys lemia ir bendrą lojalumo bei patirties įvertinimą tarp Audi savininkų.
Kurį Audi A4 rinktis?
Variklis
Iš visos gamos, optimaliausias pasirinkimas – 35 TDI (161 AG) dyzelinis agregatas. Jis užtikrina stiprų traukos rezervą mieste ir greitkelyje, o iki 100 km/h šis modelis įsibėgėja per 8,2 sekundės.
Kokios įrangos ieškoti?
Bazinė Technik įranga tikrai dosni: 17 colių lieti ratlankiai, elektra valdoma šoninių veidrodėlių sulankstymo funkcija, automatiškai pritemstamas galinis veidrodis, šildomos priekinės sėdynės, klimatizacija priekyje ir gale, kruizo kontrolė, beraktė užvedimo sistema, parkavimo pagalba, LED žibintai, modernaus ryšio sprendimai.
Mūsų rekomenduojamas komplektas – Audi A4 2.0 35 TDI Technik.
Pagrindiniai konkurentai
- BMW 3 serija – ilgą laiką išsiskyrė sportišku vairavimu, naujesni modeliai išlaiko šią tradiciją, tačiau M Sport pakaba be adaptyvių amortizatorių – labai kieta.
- Mercedes-Benz C-Class – nors ne toks smagus vairuoti kaip BMW, komforto ir salono kokybės srityje lenkia daugelį. Kartais trukdo tik nuolatinis žemas padangų triukšmas.
- Jaguar XE – mažiau praktiškas už vokiškus modelius, bet vairavimo patirtis artimesnė BMW nei Audi, ypač su dyzeliu. Benzininiai varikliai – ekonomiškumu neprilygsta Audi.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.