Antrą kartą pasirodžius rinkoje, Audi Q7 tapo vienu įdomiausių didelio dydžio, prabangių visureigių pasirinkimų. Naujos kartos modelyje ryškiai patobulėjo tiek valdymas, tiek komfortas – taip pat pastebimai padidėjo erdvė salone. Šis Audi ne tik malonus vairuoti, bet ir puikiai sukomplektuotas – jame gausu išmanios įrangos bei aukštos kokybės apdailos elementų.
Bendra apžvalga
Audi Q7 išsiskiria išpuoselėtu interjeru, didele praktiškumu ir gausia standartine įranga. Ypač verta išskirti pneumatinę pakabą – su ja automobilis rieda nepaprastai minkštai, atitinka geriausių prabangių visureigių standartus. Nors naudotas Q7 kainuoja patraukliai, tenka atkreipti dėmesį į patikimumą – pagal naujausią apklausą, jis nėra stiprioji Q7 pusė.
Varikliai ir dinamika
Per laiką Q7 buvo siūlomas su keliais skirtingais varikliais, tačiau populiariausi išlieka dyzeliniai 3,0 litro TDI motorai – kurių galia skirtinguose modeliuose svyruoja nuo 218 AG iki 282 AG. Taip pat yra įkraunama hibridinė e-tron versija, kuri leidžia nuvažiuoti apie 55 km vien tik elektra. Didžiausios galios troškantiems skirta SQ7 versija su 429 AG 4,0 litro V8 dyzeliniu varikliu. Tiesa, pastaroji – daugiau sportiškų ambicijų nei šeimos reikmių automobilis.
Nuo 2019 m. pasiūloje atsirado 45 TDI (228 AG), 50 TDI (282 AG), benzininis 55 TFSI (335 AG) bei hibridinis 55 TFSIe (376 AG). Nepaisant hibridų ekologiško įvaizdžio ir svorio, pilnai įkrautos baterijos leis patirti staigesnę akceleraciją, nes elektrinis variklis iškart suteikia daugiau galios.
Važiavimas ir valdymas
Pagrindinė pakaba mieste gali pasirodyti šiek tiek kietoka, tačiau didesniu greičiu važiavimo komfortas stipriai pagerėja. Rekomenduojama ieškoti modelių su pneumatinės pakabos sistema – ji paverčia Q7 ne tik geriausiu klasės atstovu, bet ir vienu komfortiškiausių automobilių tokio dydžio ar kainų segmente. Sportiškesnės Black Edition ir Vorsprung versijos turi standesnius nustatymus, todėl nelygumus jos sugeria kiek prasčiau.
Visi Q7 modeliai komplektuojami su keturių varančiųjų ratų sistema, tad sukibimas – užtikrintas įvairiomis sąlygomis. Paprastos versijos kampuose leidžia kiek labiau pasvirti kėbului, tačiau vis tiek valdomos gerokai tiksliau nei, pavyzdžiui, Land Rover Discovery. SQ7 modeliai išsiskiria aktyvios pakabos sistema – vairavimo savybės tikrai primena sportinį hečbeką, tačiau papildomas svoris, ypač hibriduose, daro automobilį šiek tiek lėtesnį reaguojant į vairą.
Salonas ir erdvė
Q7 interjeras alsuoja prabanga. Čia dominuoja švelnių paviršių medžiagos, solidūs perjungikliai, bei pagal skonį galima rinktis tikro metalo arba medžio intarpus. Vairuotojas gauna aukštą poziciją ir puikų matomumą. Net ir itin aukšti keleiviai priekyje turės daug vietos kojoms ir galvai, o platus reguliavimo diapazonas suteiks papildomo komforto.
Antrą eilę pasiekti labai patogu dėl plačių durelių. Q7 siūlo daugiau vietos kojoms nei BMW X5 ar Land Rover Discovery, ir beveik prilygsta Volvo XC90. Trečioje eilėje aukštaūgiai ilgoms kelionėms nesijaus patogiai, bet žemesniems keleiviams vietos pakaks. Svarbu, kad Q7 gale gali pasiūlyti daugiau bagažinės talpos nei konkurentai, kai visos sėdynės išskleistos.
Įranga ir versijos
Ankstyvieji modeliai buvo siūlomi su SE ir S line apdailomis. Abi pasižymi sodria įranga: SE turi navigacijos sistemą, „Bluetooth“ ryšį, dviejų zonų klimatą ir ksenoninius žibintus, o S line – sportiškesnį išorės dizainą ir 20 colių ratlankius. Hibridiniai e-tron ir sportiniai SQ7 turi atskiras, jiems būdingas įrangos versijas.
Nuo 2019 metų Q7 įgavo Sport ir S line apdailas, abi turi matricos LED žibintus ir pneumatinę pakabą. Black Edition pasižymi 21 colių ratlankiais ir keturių zonų klimato kontrole, o Vorsprung – maksimaliai gausia įranga.
Nuosavybės kaina
Kiek kainuoja naudotas Audi Q7?
Nuo maždaug 21 060 eurų galima rasti 2015–2016 metų Q7 su apie 130 000 km rida. Už 29 250 eurų tikėtina nupirkti 2018 metų modelį, o už 40 950 eurų – 2021 metų automobilį. Naujesni (2024 m.) Q7 kainuos nuo 52 650 eurų, o visiškai naujas (2025 m.) – apie 58 500 eurų. Sportinis SQ7 – 29 250 eurų už ankstesnį modelį, ir nuo 46 800 eurų už naujesnius (nuo 2021 m.).
Eksploatacija ir išlaidos
Q7 galima rinktis su šešių ar aštuonių cilindrų dyzeliniais varikliais. Pagal NEDC standartą, galingas SQ7 sunaudoja apie 7,2 l/100 km, pagal WLTP – 9,6 l/100 km. Taupesni 3,0 TDI modeliai degina apie 6–6,2 l/100 km (WLTP – 7,1 ir 7,3 l/100 km). Hibridinis e-tron, pagal NEDC bandymus, siekia 1,8 l/100 km, tačiau šį rezultatą pasieksite tik nuolat kraudami bateriją ir važiuodami daugiausiai mieste.
Atnaujintas 55 TFSI benzininis Q7 vartoja apie 8,7 l/100 km, o hibridas 55 TFSIe turi oficialų bendrą rodiklį – 2,7 l/100 km ir gali nuvažiuoti vien elektra iki 40 km. Hibridai įkraunami iki pilnos talpos per maždaug 2,5 valandos naudojantis tipine 7kW sienine stotele.
Pagal senesnius tarifus, automobilių mokestis buvo skaičiuojamas pagal CO2 emisijas: e-tron išmeta tik 50g/km, taupesnis dyzelis – 150g/km, galingesnis – 153g/km, o SQ7 – net 190g/km. Nuo 2017 m. balandžio 1 d. visiems modeliams galioja fiksuoto dydžio 228 eurų metinis mokestis, papildomai penkiems metams taikomas 497 eurų metinis prabangaus automobilio priedas.
Draudimas šiam modeliui šiek tiek brangesnis nei vidutiniškai klasėje, tačiau Q7 techninė priežiūra nėra itin brangi, nes intervalai tarp aptarnavimų ilgi, o Audi taiko fiksuotas kainas. Norintys gali įsigyti Audi priežiūros planą, kurio kaina apie 527 eurus (arba 18 mėnesių po 29 eurus). Atsarginės dalys nėra pigios, bet yra nepriklausomų servisų, siūlančių palankesnes kainas nei autorizuoti atstovai.
Patikimumas
Pagal tikrų savininkų apžvalgas, Q7 patikimumas labai skirtingas. Dažniausiai problemos kyla dėl elektronikos – ypač multimedijos sistemų ir įspėjimų indikatoriams, kurie dažnai reikalauja specialisto įsikišimo. Dyzeliniai varikliai labiau linkę į emisijų sistemos problemas ir triukšmingą šaltą užvedimą.
Vienas savininkas minėjo pasikartojančias AdBlue sistemos bėdas, nepaisant kartotinių remonto bandymų. Kol vieni giria serviso darbą, kiti skundžiasi ilgais remonto terminais ir didelėmis kainomis. Dalis automobilių veikia be problemų, o kiti gali tapti nemenku galvos skausmu.
Kuri Audi Q7 4×4 rinktis?
Jei mieliau renkate dyzelį, verta rinktis galingesnę 272 AG 3.0 TDI versiją arba vėlesnį 50 TDI quattro – abu varikliai pasižymi puikia trauka, sklandžiu darbu ir nėra reikšmingai brangesni nei silpnesni analogai. Jei svarstote benziną, 335 AG 55 TFSI džiugins švelnia eiga, bet teks susitaikyti su didesnėmis išlaidomis degalams.
Tarp įrangos verčių pigesnė SE jau siūlo navigaciją, „Bluetooth“, klimato kontrolę ir ksenoninius žibintus. S line įmontuoti didesni, 20 colių ratlankiai, tačiau komfortui jie nepasitarnauja. Atnaujinto modelio rekomendacija – S line su standartiškai diegiama pneumatinės pakaba.
Mūsų pasirinkimas: 3.0 TDI 272 SE
Kokie pagrindiniai varžovai?
Tarp pagrindinių Q7 varžovų dažniausiai minimas Volvo XC90. Jau pirmos kartos modeliai pasižymi septyniomis vietomis, patogumu, o naujesnis modelis dar padidino kokybės kartelę. Volvo siūlo tiek mažų benzininių ir dyzelinių variklių, tiek itin ekonomišką, bet brangesnį įkraunamą hibridą.
Land Rover Discovery siūlo puikų važiavimo komfortą, išskirtinį pravažumą ir gali būti pravartus, jei dažnai tenka vežti septynis suaugusiuosius. BMW X5 taip pat – vienas iš pionierių šioje klasėje, patogesnis už ankstesnius modelius, gerai valdomas, ir dažnu atveju turi papildomą sėdynių eilę.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.