Naudotas Audi Q5 4×4 – ką verta žinoti?
Populiarumo viršūnėje – Audi Q5
Niekas taip gerai neparodo miesto visureigių svarbos gamintojams kaip Audi Q5 sėkmė. Būtent šis modelis tapo perkamiausiu visame pasaulyje, aplenkdamas net A3 hečbeką ar A4 sedaną.
Modelio istorija ir pagrindiniai konkurentai
Pirmoji Audi Q5 karta debiutavo 2008 metais ir greitai išpopuliarėjo – jau daugiau nei 1,6 mln. šių vidutinio dydžio SUV buvo parduota visame pasaulyje. Q5 dažnai lyginama su tokiais konkurentais kaip BMW X3, Volvo XC60 ar Land Rover Freelander. Nors automobilis išsiskiria visų varančiųjų ratų sistema „quattro“, rimtesniam bekelės išbandymui jis nėra skirtas, tačiau su duobėtomis kaimo keliukais susidoroja be rūpesčių. Q5 visada turi penkias sėdimas vietas, priešingai nei didesnis Q7 brolis su septynvietėmis konfigūracijomis.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Geri važiavimo charakteristikos
- Kokybiškas, solidus interjeras
- Gausi įranga net bazinėje komplektacijoje
- Gali pasiūlyti ekonomišką eksploataciją
- Kietokas pakaba gali erzinti duobėtuose keliuose
- Palyginti brangus remontas
- Nėra pigus pasirinkimas naudotų automobilių rinkoje
Variklių gama ir įranga
Q5 galima rinktis su įvairiais benzininiais ir dyzeliniais varikliais – nuo keturių iki šešių cilindrų. Populiariausiomis išlieka dyzeliniai 2.0 TDI varikliai (143 AG ir 170 AG), tačiau galima rasti ir galingą 3.0 V6 TDI. Benzininių variantų gerbėjams siūlomas 2.0 TFSI arba sportiškasis SQ5 su dviem turbokompresoriais ir 3.0 V6 varikliu.
Mechaninė šešių pavarų dėžė siūloma su dyzeliniais 2.0 varikliais, o septynių pavarų S tronic automatinė dėžė galima už papildomą mokestį arba yra standartas aukštesnėse komplektacijose.
Iš viso buvo trys komplektacijų lygiai – SE, S line ir S line Plus. Net bazinis SE siūlo 16,5 cm MMI ekraną, 10 garsiakalbių garso sistemą, DAB radiją, elektrinius langus, trijų zonų klimato kontrolę, tempomatą, 45 cm ratlankius ir galinius parkavimo jutiklius. S line siūlo didesnius ratlankius, sportiškos išvaizdos kėbulo elementus, o S line Plus turi žemėlapių sistemą ir papildomus privalumus. Sportiškiausia SQ5 versija dekoruota ryškesniu eksterjeru bei Nappa oda salone.
Važiavimas ir komfortas
Q5 valdymas nenuvilia: net ir su 1,8 tonos svorio, automobilis išlieka stabilus posūkiuose, o kėbulo svyravimo beveik nėra. Reguliuojama pakaba ir vairavimo jėgos stiprintuvas suteikia vairuotojui pasitikėjimo, tačiau kartais – ypač posūkiuose ar greitėjant į žiedinę sankryžą – vairo stiprintuvas gali netikėtai „apsunkėti“.
Važiuojant miesto keliais išryškėja pagrindinis minusas – pakaba gana kieta. Nors didesnes duobes Q5 sugeria užtikrintai, nedideli nelygumai jaučiami stipriau nei norėtųsi. Po 2012 metų atnaujinimo kai kurios versijos tapo minkštesnės, pagerėjo ir komfortas greitkelyje.
Erdvė salone ir bagažinėje
Salonas erdvus, ypač jei pasirinktas modelis su stumdomu galiniu suoleliu – tuomet galite padidinti bagažinės tūrį arba skirti daugiau vietos kojoms gale. Dviem aukštiems keleiviams galinėje sėdynėje vietos netrūks, tačiau vidurinioje vietoje keleiviui teks taikytis prie didelio transmisijos tunelio.
Bagažinė – didesnė nei Volvo XC60, bet šiek tiek mažesnė už BMW X3, tačiau pagrindinis privalumas – lygus grindų kraštas ir papildomos dėžutės po grindimis. Esant poreikiui galines sėdynes galima nulenkti ir vežti didesnius krovinius. Priekyje gausu dėtuvėlių smulkmenoms, o prabangesniuose modeliuose galima rasti netgi šildomus puodelių laikiklius.
Techninis atnaujinimas ir eksploatacijos išlaidos
2012 metais atliktas atnaujinimas padidino variklių galią ir visiems modeliams suteikė start-stop funkciją, todėl sumažėjo degalų sąnaudos.
Kainos ir kokį naudotą Q5 rinktis?
Audi Q5 dažnai nuvažiuoja didelius atstumus, todėl rinkoje nesunku rasti variantų, kurių rida siekia daugiau nei 320 000 km (200 000 mylių). Tokie automobiliai gali kainuoti nuo 7 000 eurų. Tačiau jei norite Q5 su nedidele rida (mažiau nei 160 000 km), teks mokėti apie 9 400 eurų.
Dyzeliniai 2.0 TDI varikliai turėjo 143, 170 arba 180 AG, o atnaujinus 2012 metais – galia padidėjo iki 148 ir 175 AG. 3.0 V6 TDI galingumas išaugo iki 242 AG. Naujesni naudoti dyzeliniai modeliai prasideda nuo maždaug 12 900 eurų.
Benzininiai varikliai pasiūloje buvo tiek prieš, tiek po atnaujinimo: 176–208 AG galia, o nuo 2012 metų – iki 223 AG. Tuo metu 3.2 V6 buvo pakeistas kompresoriniu 3.0 V6, kuris pasiekia 268 AG ir sunaudoja mažiau degalų. Ieškantiems galios spinduliuoja SQ5 versija su V6 biturbo dyzeliu (310 AG), už kurią teks pradėti nuo 21 060 eurų.
Kurie varikliai ekonomiškiausi?
Vidutinio dydžio SUV klasėje išlaidos eksploatacijai nėra tokios didelės, kaip galima pagalvoti. 2.0 TDI vidutinės degalų sąnaudos svyruoja nuo 5,6 iki 6,7 l/100 km (pagal oficialius duomenis), o po start-stop sistemos diegimo – sumažėjo iki 5,2 l/100 km.
Realiose kelionėse tie skaičiai paprastai būna šiek tiek didesni – 6,7–8 l/100 km, tuo tarpu 3.0 V6 TDI pasiims 7,8–9,5 l/100 km. Benzininiai variantai reikalauja daugiau – 9,4 l/100 km ir daugiau. V6 benzinas bus dar glotnesnis, bet dar išalkęs degalų.
Mokesčiai ir priežiūros kaštai
Metinis kelių mokestis už 2.0 TDI (nuo 2012 metų) yra apie 176 eurų, o galingesni V6 benzininiai modeliai pareikalaus iki 357 eurų per metus. Priežiūrai kas 12 mėnesių arba 16 000 km rekomenduojama atlikti techninį aptarnavimą. Pradinė periodinės priežiūros kaina prasideda nuo 192 eurų už bazinę priežiūrą. Nepriklausomose dirbtuvėse galima rasti ir pigesnių pasiūlymų.
Kokią komplektaciją ir variklį rinktis?
Populiariausios – 2.0 TDI versijos, nes siūlo gerą kainos, eksploatacijos ir galios santykį. Tačiau V6 dyzeliai gali tapti patrauklūs tiems, kas nori išvengti brangių paskirstymo diržų keitimų. Nuo 2012 metų benzininės versijos jau gali būti derinamos su patikima Tiptronic automatine dėže.
Bazinė SE komplektacija turi visus svarbiausius privalumus: lengvojo lydinio ratlankius, odinį saloną, klimato kontrolę ir 16,5 cm MMI valdymo ekraną. Galiniai parkavimo davikliai – taip pat standartiniai visuose Q5 modeliuose.
S line arba S line Plus siūlo sportiškesnę išvaizdą, didesnius ratlankius ir Xenon žibintus. Tačiau verta žinoti, kad tokie Q5 bus kietesni važiuojant – komforto mėgėjams labiau tiks SE. Optimalus pasirinkimas: 2.0 TDI quattro su mechanine pavarų dėže ir SE įranga.
Kokius konkurentus verta įvertinti?
Audi Q5 konkurentai yra BMW X3 (ypač modeliai nuo 2010 m., kurie užtikrina puikų komforto ir valdymo balansą), Volvo XC60 (pralenkiantis konkurentus interjero jaukumu ir saugumu) bei Land Rover Freelander – tiems, kurie nori daugiau pravažumo bekelėje. Naujesni Mercedes-Benz GLC taip pat verta įvertinti ieškantiems komfortiško ir kokybiško SUV.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.