BMW 4 serijos Gran Coupé (2014–2022) apžvalga

BMW 4 serijos Gran Coupé (2014–2022) apžvalga

BMW 4 serijos Gran Coupé – tai automobilis, kuris siekia suderinti sportišką kupė eleganciją, praktišką universalumą ir komfortą šeimai. Nuo pat 2014 m. iki 2022 m. gaminta šio modelio karta pasižymi ne tik dailesne išvaizda, bet ir didesniu praktiškumu nei įprastas kupė – čia rasite keturias duris, papildomą vietą keleiviui gale ir elektrinę bagažinės dangtį kaip standartą. Toks derinys užtikrina, kad net naudotas 4 serijos Gran Coupé išliks patraukliu pasirinkimu tiems, kurie ieško išskirtinio, tačiau vertingo automobilio.

Stilius, komfortas ir praktiškumas

Palyginti su kitais BMW sedanais, Gran Coupé modeliai atrodo gerokai stilingiau, tačiau išlaiko daugiau praktiškumo nei sportiškas kupė. Šis automobilis geba patogiai sutalpinti keturis suaugusiuosius, turi talpią, kvadratinę bagažinę su nulenkimu galinėms sėdynėms – tad puikiai tinka ir kelionėms, ir kasdienėms užduotims.

Visgi, norint patekti į galines sėdynes, teks šiek tiek pasilenkti dėl žemesnės stogo linijos ir pravažiuoti pro galinę arką. Sėdintiems šonuose vietos užteks, tačiau trečias keleivis gale jausis ribotai. Bagažinėje yra aukščiau esanti pakrovimo briauna, tačiau bendra talpa siekia beveik tiek pat kiek 3 serijos universale – šeimos poreikiams to užtenka su kaupu.

Salonas ir komfortas

Viduje 4 serijos Gran Coupé darbo aplinka atpažįstama iš BMW 3 serijos – valdymo elementai veikia preciziškai, o medžiagų kokybė bendrai vertinama gerai. Tiesa, kai kur aptiksite ir kietesnio plastiko. Vairuotojo padėtis kiek neįprasta dėl į dešinę pastumtų pedalų, tačiau visos svarbios valdžios lengvai pasiekiamos ranka.

Sportiškesnės M Sport pakabos versijos bus standesnės ir kietesnės nelygiame kelyje, tačiau modeliai su reguliuojamais amortizatoriais patys geriausiai suderina važiavimo komfortą ir kėbulo kontrolę. Pastariesiems rekomenduojama rinktis ne didesnius nei 18 colių ratlankius, nes didesni gali pabloginti komfortą.

Technikos įvairovė ir važiavimas

Viena iš pagrindinių 4 serijos Gran Coupé stiprybių – važiavimo charakteris. Standartinis galinis varomasis tiltas ar papildoma xDrive visų ratų pavara leis mėgautis stabilumu ir užtikrintumu bet kokiomis oro sąlygomis.

Pagrindiniai benzininiai varikliai: 420i (4 cilindrų turbobenzinas), kuris tinka ramiam važinėjimui mieste, tačiau didesnėse trasose jam norėsis daugiau galios. Galingesnis 430i pasiūlys daugiau dinamikos, o 440i – šešių cilindrų versija – jau vykusiai atspindi tikrą BMW sportinį charakterį su maloniu skambesiu ir išraiškingu pagreitėjimu.

Dyzeliniai varikliai itin populiarūs. Pagrindinis pasirinkimas – 420d, taupus ir lankstus, nors kiek triukšmingesnis nei jo konkurentai. Automatinė 430d versija žavi itin sklandžiu veikimu, stipria traukos banga vidutiniuose sūkiuose ir vis dar išlieka ekonomiška. Aukščiausios klasės 435d xDrive pasiūlys spartų važiavimą, tačiau jo kaina gerokai didesnė.

Valdymas ir saugumas

4 serijos Gran Coupé važiuoja tiksliai, gerai reaguoja į posūkių komandas, o vairavimo pojūčiai kur kas natūralesni nei artimiausio varžovo Audi A5 Sportback. Automobilis valdomas intuityviai tiek mieste, tiek užmiesčio keliuose. Jei reikia papildomo saugumo žiemą ar dažnai važinėjate atšiauriomis sąlygomis, verta ieškoti modelio su xDrive pavara.

Įrangos lygiai ir rekomenduojami deriniai

  • SE – bazinis modelis, komplektuojamas su 43 cm lengvojo lydinio ratlankiais, pastovaus greičio palaikymo sistema, parkavimo jutikliais, automatinėmis šviesomis ir valytuvais, dviejų zonų klimato kontrole, DAB radiju, Bluetooth, odinėmis sėdynėmis ir navigacija.
  • Sport – prideda 45 cm ratlankius, aplinkos apšvietimą salone ir sportines sėdynes.
  • M Sport – išsiskiria ryškiu kėbulo stiliaus paketu, specialiais ratlankiais, sportine pakaba bei patobulinta navigacija.

Geriausiai kainos ir kokybės santykį siūlo SE versija su 420i varikliu – tinkamas pasirinkimas daugeliui naudotojų. Riedantys nedaug kilometrų arba daugiausia mieste gali sėkmingai rinktis 420i, o ilgų atstumų keliautojai dažniausiai renkasi 420d, kuris pasiūlo puikų ekonomiškumo ir našumo kompromisą.

Kiek kainuoja naudotas BMW 4 serijos Gran Coupé?

Pigiausi pirmųjų metų (420d SE su didele rida) modeliai prasideda nuo maždaug 11 700 eurų. Už kiek didesnę sumą gausite daugiau variantų su vidutine rida ir benzininiais ar dyzeliniais varikliais. 2016–2017 metų modeliai kainuoja apie 11 700–14 000 eurų, 2018-ieji – tarp 16 400 ir 18 700 eurų, o 2019–2020 m. automobiliai – 21 000–23 400 eurų. Už naujausius 2021–2022 m. automobilius prašoma apie 23 400 eurų.

Eksploatacinės išlaidos ir degalų sąnaudos

Dyzeliniai modeliai

Bazinės 418d versijos sąnaudos yra apie 4,5 l/100 km (atitinka 62,8 mpg), o metinis kelių mokestis – apie 35 eurus. 420d modelis siekia 4,9 l/100 km (57,6 mpg) pagal senąjį NEDC metodą ar net 4,2 l/100 km (67,3 mpg) atnaujinus modelį. XDrive visų ratų pavara prieinama 420d ir 430d modeliuose, o 435d ją turi standartiškai. Su xDrive degalų sąnaudos šiek tiek padidėja.

Benzininiai modeliai

420i vidutiniškai sunaudoja 6,1 l/100 km (46,3 mpg) ir moka apie 175 eurus metinio mokesčio, o 428i – 6,6 l/100 km (42,8 mpg) ir 222 eurų mokestį. Po atnaujinimo, 430i siekia 6,5 l/100 km (43,5 mpg) bei moka tiek pat – 222 eurus. Šešių cilindrų 435i yra „alkanesnis“ (7,6 l/100 km, 37,2 mpg) ir už jį mokama 257 eurai, o 440i xDrive kiek taupesnis – 6,8 l/100 km (41,5 mpg), mokestis siekia 222 eurus.

Pagal naujesnį WLTP testą

  • 420i – 6,4 l/100 km
  • 420d – 4,6 l/100 km
  • 430i – 6,7 l/100 km
  • M440i – 7,7 l/100 km

Kelių mokestis

Modeliams, registruotiems po 2017 metų balandžio, taikomas vienodas 222 eurų (flat rate) mokestis per metus. Prabangesniems variantams su kaina virš 46 800 eurų taikomas papildomas prabangių automobilių mokestis – 480 eurų per metus nuo antro iki šešto naudojimo metų.

BMW siūlo penkerių metų fiksuotų kainų techninės priežiūros paketą naujiems automobiliams, kurį verta patikrinti ir perkant naudotą egzempliorių. Net ir be papildomų garantijų priežiūros kainos nėra išskirtinai aukštos šioje klasėje.

Patikimumas ir priežiūra

Naudotojai gerai vertina Gran Coupé modelių mechanines savybes, tačiau kai kurie nurodo dažnesnes elektros sistemos problemas – ypač susijusias su jutikliais ar prietaisų skydeliu, kurias dažniausiai tenka šalinti atstovybėse. Dauguma teigia, kad garantiniai remonto darbai atliekami greitai ir profesionaliai, tačiau pasitaiko uždelstų taisymų dėl ilgai laukiamų detalių.

Kokius konkurentus verta apsvarstyti?

Tarp alternatyvų verta pažvelgti į Audi A5 Sportback – jis irgi dvelkia kupė stilistika bei turi praktišką pakeliamą bagažinę, tačiau viduje erdvės šiek tiek mažiau, užtat posūkiuose automobilis linksta mažiau. Ieškantiems išvaizdos bei unikalumo verta apžiūrėti Citroën DS5, kuris siūlo papildomo aukščio ir tinkamai izoliuoja vėją bei kelio triukšmą, bet važiuoja gana kietai. Konservatyvesniems patiks 3 serijos Touring universalas, kuris irgi džiugina manevringumu ir pasiūlo papildomų praktinių privalumų, tokių kaip atskirai pakeliamas galinis stiklas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *