BMW 4 serijos kupė (2013–2020 m.) apžvalga

BMW 4 serijos kupė (2013–2020 m.) apžvalga

BMW 4 serijos kupė – tai stilingas dviejų durų modelis, giminingas žinomajam 3 serijos sedanui. Pasirinkę šį modelį prarasite galines duris ir šiek tiek vietos gale, tačiau gausite išraiškingą sportišką siluetą. Kadangi šis modelis buvo gaminamas aštuonerius metus ir buvo pakeistas nauju tik 2020-aisiais, naudotų automobilių rinkoje BMW 4 serija siūloma už patrauklią kainą.

Benzininiai ir dyzeliniai varikliai

Pirkėjai gali rinktis tiek benzininius, tiek dyzelinius variklius, kurių paletė tikrai plati. Benzininių variklių gamos pagrindą sudaro 181 AG 420i ir 241 AG 428i modeliai. 2016 metais vietoj 428i pradėtas gaminti 248 AG 430i, o šešių cilindrų 302 AG 435i pakeitė dar galingesnis 321 AG 440i su 3 litrų turbininiu varikliu. Dyzeliniai variantai prasideda nuo 148 AG 418d, 181 AG 420d ir 215 AG 425d, kurie visi naudoja 2 litrų variklius. Galingesni 255 AG 430d ir 309 AG 435d dyzeliai komplektuojami su vienodais šešių cilindrų turbininiais varikliais.

Komplektacijos ir įranga

Ankstyviausios 4 serijos versijos buvo siūlomos SE, Modern, Sport, Luxury ir M Sport paketais. Tačiau nuo 2016 metų Modern ir Luxury tapo nebegaminami, o vėliau ir SE buvo atsisakyta – pirkėjams liko pasirinkimas iš Sport bei M Sport versijų.

Bazinė Sport versija siūlo jau 18 colių lietus ratlankius, LED žibintus, parkavimo jutiklius, dviejų zonų klimato kontrolę, šildomas priekines sėdynes, odinį saloną bei aukščiausio lygio iDrive informacinę sistemą su navigacija, DAB radiju, Bluetooth, USB jungtimis ir 6,5 colių ekranu. Renkantis M Sport versiją gausite išraiškingesnį kėbulo paketą, sportinę pakabą ir papildomą įrangą salone, taip pat profesionalų medijos paketą.

Dinamika ir važiavimas

BMW 4 serija išsiskiria puikiu valdymu ir maloniu, tiksliu vairavimu. Galinių ratų pavara bei žemas svorio centras suteikia automobiliui pavyzdinį balanso jausmą net ir posūkiuose važiuojant dideliu greičiu. Keturių ratų pavara xDrive standartinė 435d modelyje, o kituose buvo siūloma už papildomą mokestį. 420i ir 420d komplektuojami su šešių pavarų mechanine dėže, visiems kitiems standartinė aštuonių pavarų automatika.

Nors didesnio skersmens ratlankiai ir M Sport pakaba gali priversti automobilį važiuoti kietokai, važiavimas su mažesniais ratais – komfortiškas. Sportiškumas ir kasdienis komfortas čia randa aukso vidurį, ypač jei neturite itin didelių ratų.

Salonas ir praktiškumas

Interjeras pasižymi aukšta surinkimo kokybe, elegantiškais apdailos elementais bei patogia informacine sistema. Vietos užteks tiek priekyje, tiek gale – gale patogiai įsitaisys du suaugę žmonės. Priekinių sėdynių zonoje gausu daiktadėžių ir nišų daiktams susidėti, tad automobilis praktiškas ir kasdienėse kelionėse.

Eksploatacijos išlaidos ir kainos

Naudotos BMW 4 serijos kainos prasideda nuo maždaug 10 530 eurų, tačiau pigiausi variantai dažnai bus su nemenka rida. Gerai prižiūrėto automobilio su vidutine rida galima tikėtis nuo 12 870 eurų. Jei domina galingesni varikliai – biudžetą reikia didinti iki maždaug 15 210 eurų, o už atnaujintą (po 2017 metų) modelį teks pakloti bent 14 040 eurų. Už gerą 2019 ar 2020 metų modelį prašoma nuo 14 040 iki 17 550 eurų.

Degalų sąnaudos

  • 418d ir 420d: apie 4,5 l/100 km
  • 425d: apie 5,1 l/100 km
  • 430d: apie 5,4 l/100 km
  • 435d: apie 5,6 l/100 km
  • 420i: apie 6,1 l/100 km
  • 428i: apie 6,3 l/100 km
  • 430i: apie 6,5 l/100 km
  • 440i: apie 6,8 l/100 km
  • 435i: apie 7,2 l/100 km

CO2 emisija ir mokesčiai

Mažiausiai CO2 išmeta 418d ir 420d – atitinkamai 118 ir 119 g/km. 425d ir 430d emisija šiek tiek didesnė – 131 ir 137 g/km, o 435d siekia 146 g/km. Benzininių variklių tarša – nuo 144 g/km (420i) iki 172 g/km (435i modelyje). Automobiliams, registruotiems iki 2017 metų balandžio, metinis mokestis priklauso nuo CO2 emisijos – vėliau taikomas vienodas 222 eurų tarifas visoms naujesnėms mašinoms. Jei automobilio vertė viršija 46 800 eurų, iki šešerių metų taikomas papildomas 480 eurų mokestis.

Priežiūra ir patikimumas

Bendrosios priežiūros ir remonto išlaidos prilygsta kitiems premium segmento konkurentams, nors išlaikyti BMW įprastai kiek brangiau nei paprastesnį automobilį iš kitų gamintojų.

Patikimumo apklausose modelis vertinamas palankiai už variklio stiprumą, tačiau kartais pasitaiko elektrinių sistemų gedimų – ypač su jutikliais ar prietaisų skydeliu, kurie kartais pareikalauja apsilankymo servise. Daugeliu atvejų remonto darbai atliekami garantiniu laikotarpiu ir nesukelia papildomų rūpesčių, nors retais atvejais pasitaiko ilgesnių laukimo terminų dėl detalių tiekimo.

Kuris variantas geriausias?

Ieškantiems komforto rekomenduojama rinktis ankstyvąją SE komplektaciją – ji pasižymi minkštesne pakaba ir mažesniais ratais, taip užtikrinamas geriausias balansas tarp važiavimo komforto ir stabilumo posūkiuose. Sport versija patiks tiems, kam svarbiau tvirtesnė pakaba bei griežtesnis valdymas – taip pat įsigysite vėlesnį gamybos modelį.

Kalbant apie variklius, silpnesni 420i ir 418d nėra ypač dinamiški ir gali būti triukšmingi spaudžiant greičiau, tačiau 420d yra geriausias kompromisas tarp ekonomiškumo ir dinamiškumo. Norintiems išskirtinio greičio verta rinktis šešių cilindrų benzininius ar dyzelinius variklius – pavyzdžiui, galiniais ratais varomą 440i, kuris yra labai greitas (nors siūlomas tik su kietesne M Sport pakaba). 430d ir 435d puikiai tiks mėgstantiems patikimą sukimo momentą ir rafinuotą darbą, nors jų ekonomiškumas mažesnis nei 420d.

Pagrindiniai konkurentai

Tarp artimiausių konkurentų – sportiškas Audi A5 ir prestižinis Mercedes C klasės kupė. Abu šie modeliai yra kiek pigesni įsigyti nei BMW 4 serija ir siūlo taip pat kokybišką interjerą bei pakankamai vietos. Visgi nei A5, nei C klasė negali prilygti BMW valdymui ir vairavimo malonumui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *