BMW X1 (2015–2022 m.) apžvalga

BMW X1 (2015–2022 m.) apžvalga

BMW X1 dažnai išskiriamas kaip vienas patraukliausių pasirinkimų tarp vidutinio dydžio šeimos SUV. Tai automobilis tiems, kurie nori aukštesnės klasės pojūčio, tačiau nenori pernelyg išlaidauti nei naujo automobilio, nei eksploatacijos kaštams. Antros kartos BMW X1, pasirodęs 2015 m., žymiai patobulėjo tiek dizaino, tiek technologijų, tiek komforto požiūriu.

Interjeras ir praktiškumas

Salone dominuoja aukšta surinkimo kokybė. Dažniausiai naudojamos medžiagos yra tvirtos, o valdikliai, mygtukai ir jungikliai atrodo ilgaamžiai. Vienintelis nusivylimas – pavarų svirtis, kuri galėtų būti solidesnė. Erdvė – puiki: tiek priekyje, tiek gale vietos daugiau nei užtektinai. Bagažinė – viena didžiausių klasėje, su plačia, žema anga patogiam krovimui. Kai kuriuose X1 galima rasti slankią galinę sėdynę, leidžiančią lengvai pasirinkti tarp didesnės bagažinės arba daugiau vietos keleiviams galinėje eilėje.

Plug-in hibridinis modelis kiek sumažina galinės eilės vietą keleiviams dėl akumuliatoriaus po sėdynėmis, bet daugumai šeimų vietos vis viena pakaks.

Važiuoklė, valdymas ir komfortas

BMW X1 stipriai išsiskiria vairavimo pojūčiais tarp savo klasės konkurentų. Vairavimas tikslus, numatomas, automobilis stabilus net ir greitesniuose posūkiuose. Miesto ir užmiesčio kelionėse pasijunta griežtesnis vėjo ir padangų triukšmas, ypač didesniais greičiais. Hibridinis X1 šiuo atžvilgiu tylesnis – važiuojant elektra mieste būna beveik negirdimas.

Pagrindiniai dyzeliniai ir benzininiai varikliai pasižymi gera dinamika ir pakankamai žemu kuro suvartojimu. Patartina ieškoti versijų su adaptyviais amortizatoriais bei vengti „run-flat“ padangų – jų standžios sienelės šiek tiek blogina komfortą.

Varikliai ir transmisijos

Antros kartos X1 bene dažniausiai sutinkamas su turbininiais 2,0 l keturių cilindrų dyzeliniais varikliais. Galima rinktis skirtingos galios variantus: nuo ekonomiško sDrive18d (priekiniai varantieji ratai) iki galingo xDrive25d (keturi varantieji). Benzininių variklių pasiūla kiek siauresnė, tačiau verta paminėti ekonominį sDrive18i bei dinamiškesnį xDrive20i. 2020 m. asortimentą papildė ir įkraunamas hibridas xDrive25e, kuris vien elektra gali nuvažiuoti apie 50 km.

Didžioji dalis X1 komplektuojama su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže. Pasirinkus xDrive modelius, dalis sukimo momento perduodama galiniams ratams per elektroninį sankabos mechanizmą, kuris veikia tik tada, kai reikia pagerinti sukibimą.

Komplektacijos ir įranga

BMW X1 siūlomas kelių komplektacijų: bazinis SE pasižymi klimato kontrole, multimedijos sistema su navigacija, USB lizdu, Bluetooth ir parkavimo jutikliais gale. Sport versija pasiūlo sportiškesnį apdailos komplektą ir sėdynes, o xLine papildomai turi odines šildomas sėdynes bei LED žibintus. M Sport versijoje gausu išskirtinių apdailos detalių, sportinių pakabos elementų, specialių ratlankių bei „Alcantara“ audinių salone.

Iš papildomų paketų vertėtų ieškoti „Navigation Plus” su didesniu ekranu ir galvos ekranu, „Driving assistance“ su avarinio stabdymo, kelio juostos palaikymo sistemomis, komforto įranga su elektra valdomu bagažinės dangčiu bei „Apple CarPlay“.

Kuro sąnaudos ir išlaikymo kaštai

Taupiausias X1 – sDrive 18d – vidutinėmis sąlygomis suvartoja apie 4,3 L/100 km (pagal NEDC). Galingesni xDrive modeliai vartoja šiek tiek daugiau: xDrive 20d – apie 4,9 L/100 km, o xDrive 25d – apie 5,0 L/100 km. Benzininis xDrive 20i degustuoja apie 6,3 L/100 km. Hibridas popieriuje gali pasiūlyti iki 1,8 L/100 km, tačiau realybėje tokį rezultatą pasieksite tik nuolat įkraudami akumuliatorių ir važiuodami trumpomis distancijomis elektriniu režimu.

Lietuvoje automobilio taršos mokestis priklauso nuo kuro tipo, CO₂ emisijos ir pirmos registracijos metų – visų variklių emisijos svyruoja nuo 114 iki 146 g/km, tad šios ribos lems ir metinį mokestį.

X1 eksploataciniai kaštai – didesni nei kai kurių alternatyvų, tačiau modelis pasižymi patikimumu. Draudimo įmokos priklauso nuo variklio galios ir komplektacijos, paprastai priskiriama vidutiniam lygiui savo segmente. Servisai gali brangti, ypač renkantis autorizuotus atstovus, tačiau vyresnius automobilius galima drąsiai patikėti nepriklausomiems servisams.

Patikimumas ir dažniausi gedimai

Pagal realių savininkų atsiliepimus, BMW X1 dažniausiai išlieka techniškai patikimas. Didelių problemų su pagrindiniais mazgais (varikliu ar pavarų dėže) pasitaiko retai, tačiau daliai savininkų teko susidurti su smulkiais elektros įrangos nesklandumais – tai dažniausiai buvo multimedijos ar prietaisų skydelio signalizacijos klaidos, kurios dažnai reikalavo apsilankymo servise.

Serviso patirtis skiriasi – nuo pagyrų už greitą garantinių problemų sprendimą iki nusiskundimų dėl ilgo laukimo ar brangios remonto kainos išėjus garantijai.

Kokia BMW X1 versija tinkamiausia?

Renkantis naudotą X1, rekomenduojama atkreipti dėmesį į ekonomišką sDrive 18d dyzelinį variantą, nebent būtinas visų varančiųjų ratų privalumas. Automatinė aštuonių laipsnių pavarų dėžė – patogus pasirinkimas, ypač mieste, ir padeda sumažinti kuro sąnaudas greitkelyje.

Bazinė SE komplektacija jau turi viską, ko reikia: lieti ratlankiai, klimato kontrolė, navigacija, USB, Bluetooth, parkavimo jutikliai. Jei pavyks rasti modelį su papildomais patogumo ar saugumo paketais, tokia investicija atsipirks kasdieniniame naudojime.

Kainų tendencijos

Senesni BMW X1 modeliai (2015 m. ar anksčiau, su didesne rida) Lietuvos rinkoje kainuoja nuo maždaug 11 700 eurų. 2016 metų automobilį su santykinai mažesne rida dažniausiai pavyks įsigyti už 14 000–15 200 eurų. 2017 metų X1 kainos prasideda nuo 17 000 eurų, o už 2019 metų modelį dažnai prašoma apie 23 400 eurų. Naujesni modeliai kainuoja atitinkamai daugiau – 2021 metų automobilis paprastai įvertinamas nuo 24 600 eurų, o 2022-ųjų modeliai gali siekti iki 29 300 eurų.

Alternatyvos ir panašūs modeliai

Ieškantys stilingo SUV gali atkreipti dėmesį į Range Rover Evoque, tačiau ši alternatyva dažniausiai kainuoja brangiau ir nepasižymi tokia ekonomiška eksploatacija kaip BMW X1. Audi Q3 vertinamas už švelnesnę pakabą, tačiau interjero erdvė ir naujovės atsilieka nuo BMW. Mercedes GLA traukia akį savo dizainu ir geru standartinės įrangos kiekiu, tačiau komfortas ir valdymas nuvilia, o dyzeliniai varikliai – triukšmingi.

Iš esmės, BMW X1 išlieka racionaliu pasirinkimu tiems, kurie nori komfortiško, bet ekonomiško SUV kasdienai su gausia įranga ir patikimu mechanizmu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *