„Citroën C3 Picasso“ vienatūris (2009–2017): apžvalga

„Citroën C3 Picasso“ vienatūris (2009–2017): apžvalga

Citroën C3 Picasso yra nedidelis, bet itin erdvus universalus automobilis, kuris stebina talpumu ir praktiškumu. Nors jo ilgis siekia kiek daugiau nei 4 metrus, viduje jaučiamas erdvės gausumas, kuris ypač patiks šeimoms ar tiems, kam svarbus daiktų vežimas. Įdomus kėbulo dizainas, paprastas valdymas ir puikus matomumas pro langus šį modelį pavertė vienu populiariausių pasirinkimų tarp nedidelių MPV automobilių Lietuvoje.

Pagrindinės savybės

  • Itin erdvus salonas pagal išorės matmenis
  • Geras matomumas visomis kryptimis
  • Ekonomiški dyzeliniai varikliai
  • Važiavimo patogumas miesto sąlygomis
  • Vangus 1,4 l benzininis variklis
  • Silpna automatinė pavarų dėžė

Kasdienės eksploatacijos įspūdžiai

Nors C3 Picasso nebus dinamiškiausias modelis užmiesčio vingiuose, jis viską atperka lengvu valdymu, patogia važiuokle ir išskirtinai gera apžvalga. 1,4 litro benzininis variklis dažniausiai pasirodo per silpnas, ypač važiuojant greitkeliu ar pilnai pakrovus automobilį. Žymiai geresnį rezultatą duoda 1,6 litro benzininis arba vienas iš dyzelinių variklių, kurie puikiai susidoroja su didesniu svoriu.

Dyzeliniai modeliai, priklausomai nuo versijos, vidutiniškai sunaudoja apie 4,7 L/100 km, todėl jie yra ekonomiškas pasirinkimas ilgoms kelionėms. Benzininiai modeliai praktiškumu kiek atsilieka – tiek 1,4, tiek 1,6 litro varikliai retai išspaudžia mažiau nei 7 L/100 km, o automatinė pavarų dėžė dar labiau padidina sąnaudas.

Vidinė erdvė ir universalumas

C3 Picasso interjere rasite daug sumanių sprendimų. Bagažinės tūris prilygsta didesnių hečbekų lygiui, o išoriniai matmenys išlieka kompaktiški. Galinius sėdynes galima pastumti pirmyn, taip reguliuojant erdvę keleiviams arba pagausinant vietą bagažui. 2013 m. atnaujinimo metu pagerinta salono apdaila ir įranga, o naujesni dyzeliniai varikliai tapo taupesni ir išskyrė mažiau CO₂.

Išlaikymo kaštai ir eksploatacija

Naudotų Citroën C3 Picasso kainos Lietuvoje priklauso nuo variklio, komplektacijos ir ridos. Už mažesnę sumą dažniausiai siūlomi daugiau nuvažiavę automobiliai arba tie, kurie turėjo rimtesnių gedimų. Didesnį pasirinkimą turėsite ieškodami modelių nuo 2500 eurų – už tokią sumą galima rasti 1,4 ar dyzelinius variklius, kurių rida apie 110 000 km.

Dyzeliniai modeliai, ypač 1,6 litro 81 kW (110 AG), išlieka vieni praktiškiausių pasirinkimų, o įsigyjant patobulintus Exclusive ar VTR+ komplektacijos automobilius, galima tikėtis geresnės įrangos ir mažesnės ridos.

Kasmetinė techninė priežiūra nėra brangi, o Citroën siūlo fiksuotų kainų aptarnavimus – detalių kainos prieinamos, o įprastinis aptarnavimas kainuoja apie 160 eurų, pilnas – apie 290 eurų. Dyzelinių modelių techninės priežiūros intervalai siekia 20 000 km, o benzininių – iki 32 000 km. Eksploatacinių kaštų skirtumą taip pat lemia Lietuvos taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, variklio tipo ir pirmos registracijos metų: dyzeliniai modeliai su mažesne tarša mokestį gali turėti pastebimai mažesnį nei galingesni benzininiai automobiliai.

Rekomenduojamos modifikacijos

Dažniausiai vairuotojai renkasi tarp benzininių ar dyzelinių modelių. Mažesnės ridos ir retai keliaujantiems rekomenduojama rinktis 1,6 litro benzininį variantą. Tiems, kurie daug važiuoja, ypač užmiestyje, tinkamesnis pasirinkimas būtų ekonomiškas dyzelinis variklis – daugiau sukimo momento, mažesnės sąnaudos ir taršos mokestis.

Komplektacijų pasirinkimas: pagrindinė VT versija siūlo pagrindinius saugumo ir komforto sprendimus, tuo tarpu VTR+ prideda daugiau įrangos, kaip šoniniai oro pagalvės, kondicionierius, autopilotas, lengvojo lydinio ratlankiai ir rūko žibintai. Exclusive modeliai papildomai išsiskiria klimato kontrole, galiniais parkavimo davikliais, elektriniais langais gale, automatiniais valytuvais, priekinės keleivio sėdynės sulankstymu ir kitais patogumais. Po 2010 m. modeliai, nepriklausomai nuo versijos, jau turi USB ir Bluetooth sąsają.

Alternatyvos

Ieškantiems kitų variantų vertėtų atkreipti dėmesį į Ford B-Max – šis modelis itin praktiškas dėl slankių galinių durų, nors bagažinė mažesnė nei C3 Picasso. Vauxhall Meriva išsiskiria plačiais galiniais vartais, todėl įlipti ar išlipti patogiau, o Honda Jazz žavi talpiu interjeru ir patikimumu, tačiau kaip ir Citroën, nėra sportiškiausias savo klasėje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *