Citroën C4 – automobilis, kuris per pastaruosius metus stipriai pasikeitė ir patraukė naujo tipo vairuotojų dėmesį. Pradėjęs kaip klasikinis šeimos hečbekas, šiandieninis C4 įgavęs dinamišką kupė SUV stilių ir išskirtinį charakterį.
Apžvalga
Naujos kartos Citroën C4 išsiskiria komfortu ir stilingu dizainu. Net ir naudotų modelių kainos Lietuvoje išlieka pakankamai patrauklios, todėl tai yra viena iš įdomesnių alternatyvų norintiems išsiskirti kasdienėje automobilių spūstyje.
- Komfortiška, minkšta važiuoklė
- Daug įrangos net baziniuose variantuose
- Kainos antrinėje rinkoje – konkurencingos
- Posūkiuose kėbulas linkęs sūpuotis
- Mažiau praktiškas nei kai kurie konkurentai
- Galinis matomumas ribotas dėl žemėjančios stogo linijos
Variklių pasirinkimas
Pirkdami naudotą Citroën C4 rasite kelias pagrindines jėgaines: 1,2 litro turbininį benzininį variklį (trys skirtingos galios versijos: 99 AG, 128 AG ir 153 AG) bei 1,5 litro dyzelinį variklį (108 AG ir 128 AG). Ieškantiems visiškai elektrinės alternatyvos, yra siūlomas ir Citroën e-C4 modelis.
Visi šie varikliai pasižymi pakankama dinamika kasdienėms kelionėms. Net ir ekonomiškiausia, 99 AG benzininė versija, bus pilnai tinkama miestui, tačiau dažniausiai rekomenduojamas 128 AG agregatas – jis smagiau valdomas, lengviau įsibėgėja ir išlieka populiarus tarp pirkėjų antrinėje rinkoje. Dyzelinės modifikacijos dažnai pasirenkamos mėgstantiems keliones autostrada – jos tyliai ir užtikrintai dirba didesniais greičiais.
Salono įranga ir komfortas
Kiekvienas C4 komplektuojamas su 10 colių lietimui jautriu ekranu, kurį patogu valdyti. Pažangios multimedijos galimybės – Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth, DAB radijas ir balso valdymas – leidžia patogiai integruoti asmeninius įrenginius ir naudoti svarbiausias programėles automobilyje.
Pagal komforto lygį, populiariausios naudotų automobilių versijos „Shine“ ir „Shine Plus“. „Shine“ siūlo tamstuotą stiklą, bekontaktį atidarymą, automatiškai prisitaikančius žibintus, adaptyvią greičio palaikymo sistemą ir patobulintą avarinio stabdymo funkciją, gebančią aptikti net dviratininkus. „Shine Plus“ – dar daugiau prabangos: odiniai sėdynių apmušalai, sėdynių šildymas, aukštos kokybės audio sistema ir belaidis telefonų kroviklis.
Salone pastebimas žemesnis vairavimo taškas nei daugelyje SUV, suteikiantis sportiškesnį pojūtį. Sėdynės patogios, ypač ilgose kelionėse, tačiau šoninės atramos galėtų būti tvirtesnės. Priekiniams keleiviams vietos pakaks, o gale dėl žemėjančio stogo didesni keleiviai gali pasijusti šiek tiek ankštai. Bagažinės talpa – visiškai pakankama šeimos poreikiams, bet ne viršija klasės lyderių.
Važiavimo savybės
C4 nėra sportinės dvasios automobilis – štai kodėl pakabos minkštumas pasireiškia kėbulo siūbavimu, jei bandysite įveikti posūkius didesniu greičiu. Tačiau komforto mėgėjams ši savybė įprastai patiks: automobilis švelniai sugeria smulkias kelio duobeles ir nelygumus, tik staigus, aštrus kelio defektas išduoda kabinos ramybę trumpam.
Eksploatacijos kaštai ir priežiūra
Kuro sąnaudos ir taršos mokestis
Pagal oficialius bandymus, 128 AG 1,2 litro benzininė versija vidutiniškai sunaudoja apie 5,6 l/100 km (realiai gali siekti kiek didesnes sąnaudas), o dyzeliniai 1,5 litro varikliai – apie 4,7 l/100 km. Ekonomiškumas – vienas didžiausių šio modelio privalumų, ypač pasirinkus dyzelinę versiją.
Lietuvoje eksploatuojant C4 taikomas taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo variklio išmetamo anglies dvideginio kiekio, kuro rūšies bei pirmos registracijos metų. Benzininės ir dyzelinės modifikacijos atitinka skirtingas CO₂ normas – prieš įsigyjant, verta pasitikrinti konkretų variantą dėl mokesčio dydžio.
Kiti išlaikymo aspektai
Citroën C4 dažniausiai priskiriamas žemai draudimo grupei, todėl ir draudimo įmokos lieka palyginti žemos. Techninį aptarnavimą atlikti labai paprasta – didžioji dalis darbų standartizuota, o gamintojo siūlomos priežiūros programos arba fiksuoti aptarnavimo paketai leidžia nesunkiai planuoti periodines išlaidas.
Kokį naudotą Citroën C4 rinktis?
Nors bazinė 99 AG 1,2 litro benzininė versija nenuvilia, daugelis pirkėjų vis tik ieško 128 AG automobilio – optimalus balansas tarp kainos, dinamikos ir išlaidų. Šiuo metu populiariausi naudoti C4, kurių kainos prasideda maždaug nuo 21 060 eurų (už 2021 m. 128 AG „Shine“ modelį). Aukščiausių komplektacijų modeliai su galingesniu varikliu (153 AG, „Shine Plus“) gali kainuoti iki 31 590 eurų, priklausomai nuo būklės ir ridos.
Mūsų rekomendacija: ieškokite C4 „1.2 PureTech 130 Shine“ – ši versija siūlo labai gerą komforto ir įrangos santykį už patrauklią kainą.
Pagrindiniai konkurentai
Citroën C4 galima lyginti tiek su nedideliais, tiek su šeimyniniais SUV bei universalesniais hečbekais. Pavyzdžiui, Mazda CX-30 vilioja išskirtinės kokybės interjeru, ekonomišku benzinu ir gausia įranga – tačiau naudotos kainos dažnai aukštesnės nei C4. Skoda Karoq išsiskiria erdve, komfortu ir universalumu – todėl dažnai laikoma viena geriausių alternatyvų ieškantiems praktiškos naudotos transporto priemonės.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.