Rinktis naudotą DS 4 hečbeką gali būti viliojanti idėja tiems, kurie nori išskirtinio stiliaus ir nenori susilieti su minia populiarių miesto visureigių. DS 4 ilgainiui tapo žinomu pasirinkimu tarp vidutinio dydžio automobilių, todėl naudotų rinkoje pasirinkimas gana platus – ypač modelių, pagamintų po 2015-ųjų, kai markė buvo atskirta nuo Citroën.
Variklių pasirinkimas ir kaip jie važiuoja
Lietuvoje dažniausiai sutinkami DS 4 modeliai turi du benzininius ir tris dyzelinius variklius. Ieškantiems ekonomiško varianto kasdienai, patiks 1,2 l turbo benzininis variklis (128 AG). Tiems, kam reikia daugiau galios, yra 1,6 l turbo benzininis, išvystantis net 207 AG. Dyzelinių variklių mėgėjams siūlomas 1,6 l (118 AG) ar retesni ir galingesni 2,0 l dyzeliai su 148 AG bei 178 AG – pastarieji leidžia mėgautis gera dinamika, neaukojant ekonomijos.
Kas patinka – ir kas galėtų būti geriau?
- Gausi įranga net bazinėse komplektacijose
- Ekonomiški ir pakankamai galingi varikliai
- Išskirtinis, lengvai atpažįstamas dizainas
- Trūksta vidaus apdailos kokybės
- Aukšti remonto ir priežiūros kaštai
- Nedaug vietos keleiviams gale, siauri galinių durų angos
- Salone triukšmas ant didesnio greičio, juntamas vibracijos perdavimas
- Bagažinė panaši į VW Golf, tačiau turi aukštą užkrovimo slenkstį, o galinės sėdynės pilnai neišsilygina
Važiavimo įspūdžiai
Lėtose miesto kelionėse DS 4 yra pakankamai komfortiškas, tačiau staigesniuose posūkiuose automobilis išduoda savo minkštą pakabą – galima pajusti pasvirimus. Važiuojant nelygiu keliu smūgiai gan aiškiai perduodami į saloną, o greitkeliuose automobilis šiek tiek „plaukioja“, todėl tenka dažniau koreguoti vairą dėl lėto vairo mechanizmo. Triukšmingas ir ne pats rafinuočiausias 1,2 l variklis perduoda vibracijas į pedalus, sėdynes ir vairą. Važiuojant greitai girdisi stiprūs vėjo ir padangų garsai, tad norint muzikos automobilyje – garsą teks pasukti garsiau.
Praktiškumas ir vieta salone
DS 4 priekyje pasiūlo daug reguliavimo galimybių vairuotojui ir panoraminį priekinį stiklą, įleidžiantį daug šviesos. Tačiau gale – ypač aukštesniems keleiviams – vietos stinga tiek kojoms, tiek galvai, nes stogas smarkiai žemėja. Galinės durelės atsidaro nedaug, todėl sunkiau įlipti ar išsodinti vaikus. Papildomas minusas – galinių langų negalima atidaryti, todėl be kondicionieriaus net ir vidutiniškai šiltomis dienomis bus sunku.
Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis
Pagal Lietuvoje galiojančius įstatymus, šio modelio taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Mažiausias išlaidas turėsite su 1,6 l dyzeliniu varikliu – jo vidutinės sąnaudos apie 3,9 l/100 km, emisija – 103 g/km CO₂. 2,0 l dyzeliai taip pat pakankamai taupūs – apie 4,2–4,4 l/100 km (111–115 g/km). 1,2 l benzininis motoras naudoja apie 5,0 l/100 km (116 g/km). Gerokai daugiau degalų reikalauja galingiausias 1,6 l benzininis (6,1 l/100 km ir 138 g/km), tad jo taršos mokestis ir eksploatacinės išlaidos bus aukštesni.
Automobilio techninė priežiūra kainuos truputį brangiau nei analogiški Citroën modeliai, nes kai kurie DS 4 dalių kainų skirtumai išlieka gana dideli.
Kokia naudota DS 4 tinka labiausiai?
Daugeliui užteks ekonomiško 1,2 l turbo benzininio variklio. Jeigu dažnai važinėjate užmiestyje ar keliaujate ilgus atstumus – rinkitės dyzelinį 1,6 l variklį. Reti ir kiek brangesni bus 2,0 l dyzeliai arba 1,6 l galingas benzininis motoras.
Pagal įrangą ir kainos bei kokybės santykį verta apsvarstyti bazinę „Elegance“ komplektaciją: dviejų zonų klimato kontrolė, automatiniai lietaus jutikliai, navigacija, 7 colių lietimui jautrus ekranas su Apple CarPlay – visa tai čia rasite be papildomų mokesčių. Didesnio prestižo norintys gali rinktis „Prestige“, tačiau čia įdėti didesni 18 colių ratlankiai suprastina važiavimo kokybę, nors pridėta LED žibintų ir galinio vaizdo kamera.
Alternatyvos – į ką dar verta pasižiūrėti?
Tiems, kurie ieško kompaktiško ir noriai valdomo miesto automobilio, verta išbandyti Audi Q2 – jis išsiskiria kokybišku salonu bei plataus pasirinkimo benzininiais bei dyzeliniais varikliais.
Didesnės salono erdvės ieškantiems DS 4 konkurentas gali būti Seat Ateca. Nors jo vidaus apdaila ir įvaizdis kiek paprastesni, už tą pačią kainą galima rinktis geriau sukomplektuotą variantą, kurio komplektacijoje rasite daugelį tų pačių patogumų kaip Audi Q2.
Jei pirmoje vietoje jums – prabanga, BMW X1 vis dar laikomas vienu iš pačių geriausių šeimyninių SUV. Ypatingai automatinę pavarų dėžę ir dyzelinį variklį turintys BMW X1 išsiskiria tiek taupumu, tiek komfortu ilgiems atstumams, o erdvus bagažinės skyrius ir elektra valdomas dangtis palengvina kasdienybę.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.