„Ford C-Max“ (nuo 2011 m.): apžvalga

„Ford C-Max“ (nuo 2011 m.): apžvalga

Naudotas „Ford C-Max“ – puikus pasirinkimas tiems, kurie ieško talpaus ir praktiško šeimos automobilio, bet nenori aukoti vairavimo malonumo. Ši MPV (daugiavietė universali transporto priemonė), kurią „Ford“ atnaujino 2011 metais, pasižymi išaugusiais matmenimis, išvaizdesniu dizainu ir aukštesne vidaus apdailos kokybe nei ankstesnis modelis. Tiems, kuriems reikia daugiau vietos, siūloma ir septynvietė ilgesnė „Grand C-Max“ versija.

Bendras įspūdis

„Ford C-Max“ išsiskiria tuo, kad yra viena smagiausių vairuoti savo klasėje – čia svarbus ne tik praktiškumas, bet ir vairavimo pojūčiai. Automobilis turi gerą pakabą, išlaiko stabilumą posūkiuose ir stebina priekinės dalies sukibimu su keliu. Taip pat visos variklių versijos pasižymi pusiausvyra tarp dinamikos ir ekonomiškumo.

Stipriosios savybės

  • Saugus ir komfortiškas važiavimas
  • Efektyvūs ir sklandžiai veikiantys varikliai
  • Pritaikoma ir erdvi salono erdvė

Silpnesnės pusės

  • Kai kurios vidaus apdailos detalės atrodo paprastos
  • Multimedijos sistema šiek tiek atsilieka nuo naujesnių modelių
  • Konkurentai siūlo šiek tiek daugiau praktiškumo

Kas slypi po gaubtu?

Pirkėjams siūlomas platus variklių pasirinkimas. Benzininiai varikliai prasideda nuo 1,6 litro, turinčio 123 AG, iki pažangių 1,0 litro trijų cilindrų „Ecoboost“ agregatų, kurie išvysto 99 arba 123 AG. Dyzelinių variklių mėgėjams siūlomi dyzeliai: 1,5 litro (103 ir 117 AG) bei 2,0 litro (148 AG). Dyzeliniai modeliai pasižymi didele trauka žemose apsukose, o galingiausias modelis (2,0 TDCi 148 AG) nudžiugins net ir energingo važiavimo mėgėjus.

Komfortas ir erdvė

Salone daug vietos vairuotojui ir keleiviams – erdvės galvoje ir kojoms pakanka net trims asmenims galinėje sėdynėje, ypač trumpesnėse kelionėse. „C-Max“ galinių sėdynių sprendimai leidžia sulankstyti vidurinę vietą, kad dviems keleiviams būtų dar patogiau. Bagažo skyrius taip pat solidus, nors sėdynės visiškai iki galo nesusideda į lygų paviršių, o reguliuojamo aukščio bagažinės grindų nėra.

Vairuotojo vieta apgalvota ergonomiškai, o matomumas – puikus. Didžiausi patogumai ir naujausios funkcijos – „Titanium X“ apdailos lygyje: dalinės odos salonas, bi-xenon žibintai, panoraminis stogas, šildomos sėdynės ir kt.

Pagrindiniai apdailos lygiai

  • Zetec: Sporto stiliaus priekinės sėdynės, šildomas priekinis stiklas, kondicionierius, DAB radijas, pagalbos įkalnėje sistema, šildomi veidrodėliai.
  • Titanium: 8 colių lietimui jautrus ekranas su „Sync 3“, automatiniai žibintai ir lietaus jutikliai, dviejų zonų klimato kontrolė, beraktė sistema.
  • Titanium X: Papildoma prabangi įranga: pusiau odinis salonas, panoraminis stogas, šildomos priekines sėdynės, „bi-xenon“ žibintai.

Eksploatacinės savybės ir sąnaudos

Ekonomiškiausias „C-Max“ – 1,5 TDCi „Econetic“ dyzelis, kuris vartoja tik apie 3,8 l/100 km ir išmeta vos 99 g/km CO₂. Įprastas 1,5 TDCi modelis apsiriboja maždaug 4,1 l/100 km ir 105 g/km. Geriausias benzininis variantas, 1,0 litro „Ecoboost“ (100 ir 125 AG), užtenka 5,1 l/100 km, CO₂ emisija – 117 g/km.

Automobilio eksploatacija įprastai nėra brangi: draudimo grupės vidutinės, o aptarnavimą ir atsargines dalis galima įsigyti už prieinamą kainą. Reguliarios techninės priežiūros kaina priklauso nuo pasirinktos serviso vietos, tačiau patikrintas automobilis su pilna aptarnavimo istorija tikrai vertas kiek didesnės pradinės investicijos.

Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Dėl žemų taršos rodiklių, „C-Max“ dažnai yra vienas iš patrauklesnių šeimos automobilių šiuo aspektu.

Kainos ir pasirinkimas

Naudotų „Ford C-Max“ kainos labai priklauso nuo ridos, komplektacijos bei pagaminimo metų. Už maždaug 4 700 eurų galima rasti senesnį, daug nuvažiavusį variantą, o už 7 000 eurų jau įsigysite modelį su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija. 2015 metų automobiliai kainuoja apie 9 400–11 700 eurų, o už atnaujintus 2016–2017 modelius su visais reikalingais privalumais paprastai tenka sumokėti 12 800–15 200 eurų.

Ką rinktis?

Geriausias balansas tarp dinamikos ir ekonomiškumo – 1,0 litro „Ecoboost“ variklis su 125 AG. Paprastai rekomenduojama rinktis bazinę „Zetec“ komplektaciją – joje jau yra visi pagrindiniai patogumai. Jei norisi daugiau modernių sprendimų, verta ieškoti variantų su didesniu lietimui jautriu ekranu, navigacija ir galiniais parkavimo jutikliais.

Alternatyvos

Vertėtų atkreipti dėmesį ir į kitus šeimyninius modelius. „Citroën C4 Picasso“ žavi itin erdviu ir universaliu salonu penkiems keleiviams bei ekonomiškais varikliais, tačiau jo važiavimo savybės šiek tiek prastesnės. „Volkswagen Touran“ – dar vienas populiarus ir funkcionalus pasirinkimas, ypač septynių vietų versijoje, išsiskiriantis išskirtine vidaus kokybe bei dideliu praktiškumu, turintis Isofix tvirtinimus visose penkiose galinėse sėdynėse.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *