„Hyundai i30“ hečbeko (2007–2012) apžvalga

„Hyundai i30“ hečbeko (2007–2012) apžvalga

Naudotas „Hyundai i30“ hečbekas išlieka kaip patikimas ir funkcionalus mažos klasės šeimos automobilis. Jis pasižymi praktiškumu ir geru įrangos lygiu, tačiau neišsiskiria nei dizainu, nei vairavimo malonumu. Vis dėlto, tiems, kurie ieško saugaus bei ekonomiško automobilio už prieinamą kainą, i30 yra vertas dėmesio pasirinkimas.

Salono erdvė ir komfortas

Penkiese „Hyundai i30“ važiuoti patogu – gale keleiviai turi daugiau vietos kojoms, nei galėtumėt tikėtis pagal automobilio išorės matmenis. Bagažinės talpa nėra didžiausia, bet ji patogi dėl lygios grindų formos ir paprasto pakrovimo. Sėdynės užtikrina pakankamą atramą bei komfortą ir ilgesnėse kelionėse. Tiesa, aukštesniems vairuotojams gali pritrūkti sėdynės reguliavimo galimybių.

Važiuoklė ir kasdienis naudojimas

Nors i30 išvaizda nėra ryški, vidaus apdaila atrodo kokybiška ir ilgaamžė. Panelės išdėstymas logiškas, viskas lengvai pasiekiama ir aišku. Važiuojant automobilis gerai laikosi posūkiuose, pakaba užtikrina komfortišką riedėjimą. Nepageidautinas kelių triukšmas girdisi ypač važiuojant prastesniais keliais, tačiau vėjo šnarėjimas salone beveik nepastebimas. Vairas reaguoja šiek tiek vangiai, tad vairavimo pojūtis nėra sportiškas.

Saugumas ir įranga

Pagrindinėje komplektacijoje i30 turi visas svarbiausias saugos sistemas: bent šešias oro pagalves ir elektroninę stabilumo kontrolę. Net bazinis „Comfort“ modelis dažniausiai papildytas kondicionieriumi, lengvo lydinio ratlankiais ir elektriniais langais. „Style“ komplektacijoje rasite automatiškai įsijungiančius žibintus, odos ir audinio apdailos sėdynes bei didesnius ratlankius. „Premium“ tikrai nepasiūlo visko, ko galima laukti iš aukščiausios įrangos, tačiau pridedamos tokios funkcijos kaip automatinė klimato kontrolė, parkavimo jutikliai bei lietaus jutikliai.

Išlaikymo kaštai ir taršos mokestis

Lietuvoje taikomas taršos mokestis šiam modeliui priklauso nuo CO₂ emisijos, variklio tipo bei pirmosios registracijos metų. Pavyzdžiui, 1.4 litro benzininis variklis išskiria apie 145 g/km CO₂, o 1.6 litro apie 152 g/km. Dyzeliniai variantai yra dar draugiškesni – 1.6 litro dyzelis siekia 125 g/km, o dviejų litrų – 145 g/km. Tai reiškia vidutinius taršos mokesčius, kuriuos būtina vertinti renkantis automobilį.

Palyginus su konkurentais, „Hyundai i30“ aptarnavimas dažnai atsieina pigiau. Šiam modeliui buvo taikoma penkerių metų neribotos ridos garantija, tad naudotas i30 dažnai būna gerai prižiūrėtas ir rečiau reikalauja didelių remontų.

Degalų sąnaudos ir draudimas

Benzininiai varikliai sunaudoja vidutiniškai 6,1 litro (1.4 l) ir 6,2 litro (1.6 l) degalų 100 kilometrų. Dyzeliniai motorai dar taupesni – 1.6 l dyzelis važiuoja vidutiniškai su 4,7 l/100 km, o 2.0 l su 5,5 l/100 km. Draudimas dažniausiai nėra brangus dėl kuklaus variklių galingumo – galimi geriausi pasiūlymai pirmose draudimo grupėse.

Rekomenduojami variantai

Iš benzininių variantų dažniausiai pasirenkamas 1.4 l variklis (108 AG). Jų rinkoje pasiūla didžiausia, o ir galingesnis 1.6 l (120 AG) neatrodo kur kas dinamiškesnis. Dyzeliniais i30 prekyboje pasitaiko rečiau, tačiau populiariausias išlieka 1.6 l (113 AG) variantas dėl gero sąnaudų ir galios santykio. 2.0 l dyzelinis variklis pasižymi maloniu darbu, bet vairavimo dinamikoje esminių skirtumų nejusite.

Automatinė pavarų dėžė siūloma tik su 1.6 l ir 2.0 l dyzeliniais varikliais.

Ką verta apsvarstyti

Ieškodami šio modelio alternatyvų, galite pažvelgti į kitus kompaktiškus hečbekus, kurie pasižymi komfortu, ekonomiškumu ir geromis eksploatacinėmis savybėmis. Svarbiausia – pasirinkti pagal savo poreikius ir įvertinti tiek eksploatacijos išlaidas, tiek automobilių taršos apmokestinimą Lietuvoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *