Hyundai i40 Tourer universalas – praktiškas ir talpus modelis, kuris dažnai lieka nepastebėtas šiuolaikinių visureigių šešėlyje. Tačiau ši klasikinė universalo kėbulo atmaina vis dar turi stiprių kortų savo rankovėje. i40 Tourer derina patogų važiavimą, praktiškumą ir racionalų kuro sąnaudų balansą, todėl tinka šeimoms ar tiems, kam reikia daug vietos be didesnio visureigio kainos ar svorio.
Apžvalga
Hyundai i40 Tourer yra erdvus ir gausiai komplektuojamas automobilis. Jame galima rasti daug įrangos ir technologijų, kurios palengvina kasdienį naudojimą. Nors kai kurie konkurentai gali pasiūlyti geresnius važiavimo įspūdžius, i40 universalas pirmiausia orientuojasi į komfortą ir patogumą.
Pagrindinis Hyundai i40 variklių pasirinkimas – 1,7 litro dyzelinas, gamintas kelių galios versijų: nuo 113 AG iki 139 AG po atnaujinimo 2015 m. Benzininių variklių šiame modelyje nerasite – visi variantai yra dyzeliniai, tačiau tai padeda taupyti degalus ir mažinti eksploatacijos išlaidas.
Ką gauni už savo biudžetą?
Naudotų Hyundai i40 Tourer kainos Lietuvoje priklauso nuo metų, ridos ir komplektacijos. Vyresni modeliai su didesne rida gali kainuoti apie 5 850 €, o geresnės būklės, 2012–2013 m. universalai su vidutine rida ir tvarkinga technine istorija dažnai kainuoja tarp 8 200 € ir 10 600 €. Jei ieškote 2014–2015 metų automobilio iš nepriklausomų pardavėjų, galite tikėtis kainų nuo 11 700 € iki 14 000 €. Už daugiau nei 14 000 € galima rasti geriausios būklės 2015–2016 m. modelius po atnaujinimo.
Eksploatacijos išlaidos
Hyundai i40 universalų eksploatacijos kaštai yra palyginami su kitais šios klasės automobiliais. Visų variklių versijose degalų sąnaudos svyruoja nuo vidutiniškai 4,2 l/100 km (113 AG modelyje su ekonomiškesnėmis technologijomis) iki 5,7 l/100 km (antrosios galios versijose be ekonomiškos įrangos).
Lietuvoje galioja metinis automobilių taršos mokestis, kuris apskaičiuojamas pagal variklio išmetamo CO₂ kiekį, kuro tipą ir pirmos registracijos metus. Tokie dyzeliniai universalai su mažesne emisija paprastai patenka į mažesnes mokesčių grupes, bet rinkdamiesi galingesnę versiją su automatine pavarų dėže, mokesčiai gali būti šiek tiek didesni. Didžiajai daliai eksploatuojamų i40 Tourer servisavimo išlaidos bus vidutinės, o senesni automobiliai turi galimybę pasinaudoti nuolaidomis taisymui, nes jau yra išėję iš gamintojo garantijos laikotarpio.
Važiuoklė ir komfortas
Vairuotojui i40 Tourer siūlo tinkamą pozą prie vairo, o priekinio matomumo zonos gana plačios. Galinė dalis kiek ribotesnė dėl masyvių statramsčių, tačiau prabangesnių komplektacijų modeliai turi parkavimo jutiklius, kurie palengvina manevravimą. Salono dizainas gal kiek senstelėjęs – daug smulkių mygtukų, tačiau centrinis ekranas ir meniu paprasti naudoti. Užtenka vietos priekyje, o gale labiau tinka dviem keleiviams nei trims šalia. Bagažinė – erdvi ir taisyklingos formos, tad puikiai tinka šeimos kelionėms ar didesniems kroviniams.
Važiavimo savybės šiek tiek priklauso nuo pasirinktos ratų komplektacijos – su mažesniais ratais automobilis geriau sugeria kelio nelygumus, tačiau su didesniais 18 colių ratais važiuoklė atrodo kiečiau reaguoja į duobes ir nelygumus. Vairavimas yra gana tiksli, nors ir mažai informatyvi, o posūkiuose automobilio kėbulas labiau pasvyra nei, tarkime, Ford Mondeo ar Skoda Superb universalai.
Kurią versiją rinktis?
Optimalus pasirinkimas – Hyundai i40 Tourer su 115 AG 1,7 litro CRDi dyzeliniu varikliu ir SE Nav įranga. Šis variantas užtikrina geriausią ekonomijos, patogumo ir įrangos santykį, puikiai tinka ilgesnėms kelionėms ar šeimos poreikiams. SE Nav komplektacijoje jau yra tokios naudingos funkcijos kaip šildomos sėdynės, lietaus jutikliai, parkavimo sensoriai ir patogi navigacijos sistema.
Kokie yra alternatyvūs pasirinkimai?
Tarp universalių konkurentų išsiskiria Skoda Superb kombi – ji garsėja itin dideliu bagažo skyriumi ir ypač erdviu salonu, be to, pasižymi komfortišku važiavimu ir įvairia, gausia įranga. Tinkamas pasirinkimas tiems, kurie vertina racionalumą ir praktiškumą.
Ford Mondeo universalas – dar viena vertinga alternatyva. Šis modelis užtikrina daug vidinės erdvės, nors bagažinė šiek tiek mažesnė nei „Skoda“. Važiuoja Mondeo taip pat užtikrintai – tai stabilus ir smagus automobilis kasdieniam naudojimui.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.