Įsivaizduokite dykumų iššūkius ir tvirtus bekelės automobilius – Hyundai Tucson pavadinimas sukurtas žadinti tokias asociacijas. Tačiau realybėje šis modelis labiau orientuotas į šeimos kasdienybę, nei į drąsius iššūkius bekelėje. Kaip ir tokios alternatyvos kaip Nissan Qashqai, Peugeot 3008 ar Skoda Karoq, Tucson puikiai tiks tiek kasdieniniam važiavimui, tiek savaitgalio išvykoms su šeima.
Bendra apžvalga
Pagrindinės Hyundai Tucson stiprybės – talpus salonas bei gausi automobilio komplektacija. Naudotas jis tampa ne tik protingu, bet ir ekonomišku pasirinkimu, ypač ieškantiems patikimo ir komfortiško šeimyninio universalo.
- Gausi įranga net bazinėse versijose
- Daug vietos keleiviams ir bagažui
- Puikus kainos ir kokybės santykis rinkoje
- Vidaus apdaila plastikinė, kai kur kietesnės medžiagos
- Kietoka važiuoklė
- Galingesni varikliai gali pasižymėti didesnėmis kuro sąnaudomis
Varikliai ir važiavimo ypatybės
Tucson modeliuose iki 2018 metų pirkėjai galėjo rinktis iš dviejų benzininių (1.6 l 133 AG ir 1.6 l 174 AG su turbo) bei trijų dyzelinių variklių (1.7 l 113 AG ir 134 AG automatinėje dėžėje bei 2.0 l 134 AG ir 181 AG). 2018 metais modelis atnaujintas: pakeisti 1.7 dyzeliai, vietoje jų atsirado du nauji 1.6 l dyzeliai (113 AG ir 131 AG), o galingiausias 2.0 l dyzelis papildytas lengvojo hibrido technologija. Kai kuriuose modeliuose galima rasti septynių laipsnių automatinę pavarų dėžę bei visų varančiųjų ratų pavarą.
Greitėjant Tucson gali pasigirsti variklio triukšmas, tačiau vėlesnės kelionės metu triukšmas ženkliai sumažėja, o važiavimas tampa komfortiškas ir sklandus. Mažesnės galios versijos gali pasirodyti per silpnos, todėl jei norisi daugiau galios – verta rinktis didesnės galios dyzelį arba turbininį 1.6 benzininį variklį.
Vairuojant Tucson nesuteiks sportiškos dinamikos: vairo mechanizmas gana atskirtas, tad ryškiau jausti priekinės ašies atlikimą sunku. Visgi vairo lengvumas itin patogus parkuojantis mieste.
Važiuoklė ir komfortas
Kampuose automobilis laikosi gerai ir pastebimai nesvyruoja, kas didele dalimi nulemta standžios važiuoklės. Nors dėl to Tucson nesvyruoja kertant didesnes duobes, pastebimas šioks toks nekomfortiškumas – automobilis gali būti kiek nervingas net ant lygaus greitkelio, o važiuojant lėtomis miesto gatvėmis ar per duobes jaučiamas staigus smūgis, ypač jei sumontuoti didesni, 19 colių, ratai.
Interjeras ir praktiškumas
Sėdant į Tucson, akiai krenta paprastas bei ganėtinai pilkas interjeras. Plastmasės kokybė – įvairi: kai kur galima pasigesti minkštesnių apdailos sprendimų, ypač lyginant su konkurentais. Tačiau valdikliai išdėstyti intuityviai, o informacinės sistemos valdymas patogus ir paprastas.
Keleivių erdvės pakanka visiems: priekyje erdvės daug, o gale patogiai įsitaisys net aukšti žmonės – erdvės kojoms daugiau nei daugelyje konkurentų, pranašumas suteikia ir nugarėlės atlošimo galimybė. Sėdynes galima atlenkti dalimis 60/40, tačiau jų neišstūmėsi į priekį ar neišimsi kaip kai kuriuose analoguose. Vaikams matomumą šiek tiek riboja siauri langai, o panoraminis stogas gali sumažinti galvos erdvę.
Bagažinė konkuruoja dydžiu su Peugeot 3008 ar Seat Ateca, tačiau užpakalinių ratų arkų iškiliai riboja erdvę. Automobilio praktiškumą didina kabliukai krepšiams, tvirtinimo taškai pirkiniams ir daugiaaukštis grindų dangtis.
Komplektacijos ir įranga
Pagrindinė Tucson bazinė įranga apima kondicionierių, Bluetooth ryšį, LED dienos šviesas bei skaitmeninį radiją. Aukštesnės versijos, tokios kaip SE, pasižymi dviejų zonų klimato kontrole, šildomomis priekinėmis sėdynėmis bei galiniais parkavimo jutikliais. SE Nav prideda navigaciją. Aukščiausioje Premium įrangoje rasite šildomas galines sėdynes, parkavimo sensorius, LED žibintus, bekontaktę automobilio atrakinimo sistemą ir panoraminį stogą. Rinkoje būta ir specialiųjų versijų su papildomais privalumais.
Kiek kainuoja naudotas Hyundai Tucson 4×4?
Už bazinę, daugiau nei 160 000 km nuvažiavusią Tucson versiją šiuo metu reikia sumokėti mažiau nei 9 360 eurų. Rekomenduotina rinktis variantą už maždaug 11 700 eurų – tokiu atveju automobilis bus su vidutiniu ar mažesniu rida ir pilna priežiūros istorija.
11 700–15 210 eurų biudžetas leidžia pasirinkti pilnesnės komplektacijos, mažiau kilometrų nuvažiavusį 2017–2018 m. SE Nav dyzelinį modelį. Už visų varomų ratų versiją teks sumokėti bent 14 040 eurų. Automatinė pavarų dėžė kainuos panašiai. 2018 m. face-lift‘into modelio su maža rida galima tikėtis už apie 15 210 eurų, dar vėlesnių – nuo 2020 m. – kaina didėja atitinkamai.
Eksploatacijos kaštai
Kuro sąnaudos
Norintys važinėti benzininiu turbo 1.6 varikliu suvartos apie 7,6 l/100 km pagal senesnius skaičiavimus. Paprastas 1.6 benzininis variklis ekonomiškesnis – apie 6,3 l/100 km. Galingiausias dyzelis kartu su visais varančiaisiais ratais vidutiniškai suvartoja apie 5,9 l/100 km. Automatinės transmisijos dar šiek tiek prideda prie 6,5 l/100 km vidurkio. Mažesnės galios dyzeliai sunaudoja atitinkamai 4,6 l/100 km (113 AG) ir 4,8 l/100 km (134 AG).
Naujesni, pagal WLTP standartą matuoti varikliai, rodo tokius vidurkius: 1.6 dyzelis – 5,2 l/100 km, 134 AG 1,6 dyzelis – 5,4 l/100 km, o 2.0 dyzelis apie 6,6 l/100 km. Benzininiai 1.6 varikliai vidutiniškai išeikvoja 6,5–6,7 l/100 km.
Taršos mokestis
Lietuvoje galiojantis transporto priemonių taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro rūšies bei pirmos registracijos metų. Pavyzdžiui, 1,6 turbo benzinas išmeta 177 g/km CO₂, 2,0 dyzelis su visų ratų pavara – 170 g/km, o 1,6 benzinas – 147 g/km. Optimaliausia taršos požiūriu – 113 AG 1,7 dyzelis (119 g/km) bei 1,7 ir 2,0 dyzeliai su 134 AG (129–130 g/km).
Draudimas ir priežiūra
Tipinis draudimo įkainis šiam automobiliui yra vidutinėje kategorijoje, o aptarnavimo kainos palyginti draugiškos, ypač po garantinio laikotarpio. Priklausomai nuo paslaugų apimties, bazinis aptarnavimas gali kainuoti apie 116 eurų, tarpinis – 198 eurus, pilnas – nuo 268 eurų.
Patikimumas
Hyundai Tucson išsiskiria kaip patikimas automobilis. Remiantis savininkų patirtimi, šis modelis pasižymi mažai pasitaikančiais gedimais. Jei ir iškyla problemų, jos paprastai nesudėtingai išsprendžiamos, o serviso darbo kokybė vertinama gerai. Aptarnavimas dažniausiai vyksta operatyviai ir be didesnių nesklandumų.
Mūsų rekomendacijos
Kuris Hyundai Tucson 4×4 geriausias naudoti?
Jei svarstote, kurį variklį rinktis, vidutinės galios dyzelis bus tinkamiausias variantas. Tinka tiek 2.0 134 AG modeliai prieš modelio atnaujinimą, tiek 1.6 134 AG versijos po atnaujinimo. Kompromisas – SE Nav komplektacija, kurioje rasite visas svarbiausias funkcijas be perteklinių priedų.
Išskirtinis pasirinkimas: Hyundai Tucson 1.6 CRDi 136 SE Nav.
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
Ieškant panašaus dydžio naudoto SUV, verta pasvarstyti apie Seat Ateca – šis modelis brangesnis, tačiau pasižymi geresnėmis važiavimo savybėmis. Norintiems rafinuotesnio salono ir aukštesnės apdailos kokybės verta pažvelgti į Peugeot 3008, kuris džiugins išskirtiniu dizainu ir patogia aplinka viduje. Kia Sportage – dar vienas solidus konkurentas, turintis ne tik ilgalaikę garantiją, bet ir patrauklesnę interjero apdailą nei Tucson.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.