Infiniti Q50 (nuo 2014 m.) apžvalga

Infiniti Q50 (nuo 2014 m.) apžvalga

Infiniti Q50 – tai vidutinio dydžio prestižinis sedanas, kuris Lietuvoje gatvėse sutinkamas gerokai rečiau nei vokiški varžovai. Ir nors žvilgsnį lengvai patraukia tokie vardai kaip Audi, BMW ar Mercedes-Benz, Infiniti išsiskiria savitu dizainu bei įdomiais techniniais sprendimais. Visgi, palyginus su pagrindiniais konkurentais, jis ne visuomet geba pateisinti lūkesčius dėl vairavimo pojūčio ar rafinuotumo.

Išskirtinis dizainas

Pagrindinis Infiniti Q50 pranašumas – išraiškingos kėbulo linijos. Dauguma šios klasės sedanų atrodo santūriai ir labai panašūs vienas į kitą, todėl Q50 tikrai išsiskiria iš minios. Tai svarbus kriterijus pirkėjui, ieškančiam mašinos su unikaliu charakteriu.

Variklių gama: nuo dyzelio iki hibrido

Infiniti Q50 galima rinktis su skirtingais varikliais, atitinkančiais įvairius poreikius. Siūlomas 2,1 l dyzelinis variklis, sukurtas bendradarbiaujant su Mercedes-Benz. Taip pat prieinama benzininių motorų gama: 2,0 l ir 3,0 l varikliai. Išskirtinis pasirinkimas – hibridinis derinys, kur 3,5 l V6 benzininį stiprina 49 kW elektrinis motoras. Šis variantas užtikrina išties gerą dinamiką ir pagal variklio tūrį nedidelę degalų sąnaudas.

Ką rasite Q50 salone?

Net bazinės komplektacijos SE automobilyje įdiegta nemažai įrangos: atbulinės eigos kamera, 43 cm lengvojo lydinio ratlankiai, parkavimo jutikliai, dviejų zonų klimato kontrolė ir du lietimui jautrūs ekranai. Sport versijoje būna didesni ratai ir sportiškesni apdailos sprendimai. Premium komplektacijoje pridedamos odinės sėdynės, šildomos priekinės vietos, savaime užtamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis ir variklio užvedimo/stabdymo funkcija. Premium Tech atveria daugiau komforto: integruota pažangi saugos įranga, Bose garso sistema, vaizdas iš 360° kamerų ir išmanioji „InTouch“ multimedija su navigacija.

Vėliau buvo pasiūlytos Sport Tech, S Sport ir S Sport Tech komplektacijos, papildomos komforto ir technologijų įranga. Tai leidžia pirkėjams pasirinkti norimą balansą tarp sportiškumo, patogumo ar inovatyvumo – nors dėl gausos išsirinkti gali būti tikrai sudėtinga.

Važiuoklė ir važiavimo įspūdžiai

2,0 l benzininis Q50 mieste ir kelyje elgiasi nuspėjamai ir numatytai, bet trūksta šiek tiek lankstumo, kurio tikimasi iš turbomotorų. Hibridinė versija išsiskiria sparta ir stebina sąlyginai efektyviu degalų naudojimu. Galingiausias 3,0 l benzininis modelis džiugina sklandžiu ir tyliai veikiančiu motoru, tačiau septynių pavarų automatinė dėžė kartais reaguoja lėtai.

Dyzelinis variantas yra ekonomiškiausias pagal degalų sąnaudas, tačiau garsiai veikia – variklio triukšmas jaučiamas ir salone, ypač važiuojant nedideliu greičiu. Mechaninė pavarų dėžė sunkiai perjungiama ir neteikia malonumo, todėl verta rinktis automatinę versiją.

Pakeista vairo sistema

Brangesnėse Q50 versijose įdiegta „Direct Adaptive Steering“ sistema leidžia reguliuoti vairo jautrumą ir stiprumą. Vis dėlto daugumai vairuotojų vairo pojūtis atrodo šiek tiek dirbtinis. Paprastesnė bazinė vairo sistema labiau įtikina, tačiau ir čia tikroviškumo galėtų būti daugiau. Dyzelinis Q50 važiuoja komfortiškai, tačiau hibridinė modifikacija pasižymi standokais amortizatoriais, todėl kelio nelygumai bus juntami labiau.

Salono patogumas ir vieta bagažui

Priekinių sėdynių vieta erdvi ir patogi, o vairuotojo vietoje išsiskiria dvigubu lietimui jautriu ekranu: viršutinis (20 cm) dažniausiai atsakingas už navigaciją ir kamerų rodinius, apatinis (18 cm) – už automobilio nustatymus bei vairavimo režimų pasirinkimą. Visgi interjerui trūksta išradingumo, mygtukų išdėstymas gali pasirodyti chaotiškas, o kai kurie apdailos sprendimai atrodo pasenę.

Keleiviams gale vietos kojos nėra daug, tad aukštesniems keleiviams vietos stigs. Vidurinė galinė sėdima vieta kiek nepatogi dėl didelio transmisijos tunelio. Gamintojas nurodo 500 litrų bagažinės tūrį, tačiau dėl po grindimis montuojamos baterijos grindys palinkusios aukštyn. Be to, bagažinės sklendė nėra labai lengvai pakeliama, todėl šis skyrius praktiškumu nesiskiria nuo konkurentų, tokių kaip BMW 3 serija.

Eksploatacinės išlaidos

Kiek kainuoja Infiniti Q50 su lietuviška registracija

Naudoto Q50 kaina Lietuvoje priklauso nuo komplektacijos, variklio ir automobilio metų. 2014 metų Q50 su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija galima įsigyti už maždaug 11 700 eurų. Kiek naujesni (2015 m.) modeliai kainuoja nuo 12 900 iki 15 200 eurų, o už naujesnius egzempliorius teks sumokėti nuo 17 600 eurų.

Kuro sąnaudos ir taršos mokestis

Dyzelinis Infiniti Q50 yra ekonomiškiausias – kelionėje galima tikėtis vidutinių sąnaudų apie 4,3 l 100 km, o CO₂ emisija svyruoja nuo 114 g/km, priklausomai nuo varianto. Hibridas, nors ir turi 3.5 l V6, pagal gamintojo duomenis vidutiniškai sunaudoja apie 6,2 l 100 km. Tuo tarpu 2,0 l benzininis modelis pasižymi 6,3 l 100 km vidutinėmis sąnaudomis.

Lietuvoje Infiniti Q50, kaip ir kiti automobiliai, apmokestinamas pagal taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, pirmos registracijos metų ir kuro tipo. Dyzeliniai modeliai dažniausiai apmokestinami aukštesniu tarifo lygiu, tuo tarpu hibridai gali būti kiek palankiau vertinami.

Serviso planavimas

Infiniti gamintojas siūlo paslaugas, leidžiančias planuotis automobilio aptarnavimo išlaidas ir pasirinkti sau priimtiną aptarnavimo grafiką bei išlaidų paskirstymą.

Kuris Q50 – optimaliausias?

Jei planuojate dažnai važinėti ilgus atstumus, ekonomiškiausias bus dyzelinis Q50, tačiau dėl didelio triukšmo jis nebus patogiausias pasirinkimas kasdieniams mieste maršrutams. 2,0 l benzininis variklis pasižymi geresniu sklandumu, nors degalų sąnaudos bus kiek didesnės. Ieškantiems išmanesnės įrangos verta rinktis aukštesnių komplektacijų modelius su integruota navigacija bei pažangiomis saugumo sistemomis – Sport Tech komplektacija šiuo atveju yra optimalus pasirinkimas.

Ką verta apsvarstyti kaip alternatyvą?

Tarp netiesioginių konkurentų – Audi A4, kuris siūlo gerai apgalvotus, itin tyliai veikiančius variklius, itin komfortišką interjerą ir patrauklias kuro sąnaudas. Kita vertus, BMW 3 serija išlieka vairavimo malonumo etalonas – čia rasite galingus, taupius variklius ir modernią multimediją.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *