Isuzu Trooper 4×4 (1998–2004) apžvalga

Isuzu Trooper 4×4 (1998–2004) apžvalga

Isuzu Trooper 4×4 jau daugelį metų asocijuojasi su patikimu visureigiu, galinčiu drąsiai įveikti sudėtingas bekelės trasas. Lyginant su tokiais konkurentais kaip Mitsubishi Pajero, šis modelis siūlo gerą balansą tiems, kurie vertina universalumą ir patikimumą, ypač važiuodami už miesto ribų. Standartinėje komplektacijoje Trooper važiuoja galiniais ratais, tačiau esant prastoms kelio sąlygoms, pavarą į visus keturis ratus galima įjungti paspaudimu – tuomet praverčia ir žemų pavarų perdavimo santykis. Tokia sistema leidžia Trooper išnaudoti visą savo potencialą bekelėje.

Važiavimas mieste ir keliuose

Nors Isuzu Trooper puikiai jaučiasi bekelėje, kasdienėse miesto ir užmiesčio kelionėse pasirodo jo ribotumai. Pakaba dažnai būna kiek standi, vairavimas – mažiau tikslus, o posūkiuose pastebimas ryškus kėbulo svyravimas. Ieškantiems komfortiškos ir stabilios eigos kasdieniams poreikiams, pravartu pagalvoti apie alternatyvas – pavyzdžiui, Honda CR-V.

Praktiškumas kasdienai

Trooper stiprybė – didelis praktiškumas, ypač ilgosios bazės, penkerių durų versijoje. Lyginant su trumpesniu variantu, čia erdvės užtenka ir keleiviams, ir bagažui. Visgi abiejuose modeliuose pastebimas gan ekonomiškas interjero dizainas – daug nesudėtingo juodo plastiko, o galinių durų skirstymas taip pat kiek nepatogus.

Trumpesnės bazės (trijų durų) modeliai labiau tinka keturiems keleiviams, o ilgosios bazės versijoje gali tilpti iki septynių, jei komplektacijoje yra papildoma trečioji sėdynių eilė.

Lietuvos taršos mokestis

Planuojantiems Trooper eksploataciją Lietuvoje svarbu atkreipti dėmesį į galiojantį taršos mokestį – jis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmosios registracijos metų. Dyzeliniai varikliai, ypač senesnių gamybos metų, dažnai turi didesnę taršą, tad verta iš anksto įsivertinti papildomas išlaidas.

Eksploatacijos išlaidos

Kalbant apie išlaidas, Trooper dažniausiai kainuoja pigiau nei analogiški konkurentai, nepriklausomai nuo automobilio amžiaus. Draudimo įkainiai taip pat nesiskiria nuo kitų šios klasės visureigių. Benzininis 3,5 l V6 variklis pasižymi palyginti gera ekonomija – kuro sąnaudos yra mažesnės nei kai kurių panašių visureigių didesnio darbinio tūrio variklių. Dyzelinis variklis vidutiniškai naudoja apie 8,8 l/100 km, tuo tarpu konkurentų dyzeliniai modeliai gali pasiekti ir 7,8 l/100 km rodiklius.

Didžiausias nuostolis – trumpi techninės priežiūros intervalai, ypač turint dyzelinį variklį. Dėl to reguliari priežiūra gali kainuoti daugiau. Visgi netikėti ir nenumatyti remonto darbai išlieka palyginti nebrangūs, nes dalys nėra brangios, o darbų įkainiai – mažesni nei naudojantis kitų žinomų visureigių gamintojų paslaugomis.

Kokią Isuzu Trooper versiją rinktis?

Visuomet buvo siūlomi du pagrindiniai varikliai: 3,5 litro V6 benzininis ir 3,0 litro turbodyzelinis. Norintiems tikro off-road pajėgumo, labiau tiks dyzelinė versija – ji ne tik taupesnė, bet ir pasižymi stipresniu sukimo momentu prie mažų apsukų, todėl idealiai tinka tempimui ar sunkiems kroviniams gabenti.

Vertėtų nesirinkti trijų durų modelio. Penkerių durų versija ne tik atrodo patraukliau, bet ir yra ženkliai talpesnė bei universalesnė. Bėdų gali kilti su bazinės komplektacijos (be pavadinimo) modeliais – čia trūksta pagrindinių saugumo ir komforto funkcijų, pavyzdžiui, dvigubų oro pagalvių ar centrinio užrakto. Didesnės komplektacijos (Duty, Citation, Insignia) siūlo daugiau patogumų: oro kondicionavimą, odinį saloną ar CD keitiklį, tačiau kainuoja daugiau.

Galimi konkurentai

Renkantis naudotą Isuzu Trooper verta pasidomėti ir kitais rinkos visureigiais. Alternatyvos galėtų būti Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol ar Toyota Land Cruiser. Šie modeliai taip pat siūlo patikimumą bei pravažumą, tačiau kiekvienas jų turi savų privalumų ir silpnybių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *