Jaguar X-Type (2001–2010) apžvalga

Jaguar X-Type (2001–2010) apžvalga

Jaguar X-Type sedanas sulaukė dėmesio, kai 2001 metais buvo pristatytas kaip tiesioginis BMW 3 serijos konkurentas. Tikėtasi, kad šis automobilis padidins Jaguar pardavimus ir užims reikšmingą vietą tarp vidutinio dydžio sedanų. Vis dėlto realybėje viskas klostėsi kiek kitaip.

Bendra apžvalga

Iš išorės X-Type išsiskyrė klasikiniu Jaguar dizainu ir ganėtinai solidžia išvaizda, tačiau iš pradžių kai kurie vairuotojai buvo nusivylę kokybe. Ankstyvieji modeliai neretai pasižymėjo nekokybišku surinkimu, o konservatyvi stilistika atrodė pernelyg tradiciškai net savo laikmečiui. Be to, automobilio techninis pagrindas buvo paremtas Ford Mondeo platforma, tad daugelis jį vertino tiesiog kaip kitokį Ford.

Nepaisant nuviliančių detalių pradžioje, X-Type pasižymėjo išties geromis važiavimo savybėmis. Vairuoti jį malonu dėl tikslaus vairo, puikios laikančiosios pakabos ir malonaus balanso. Automobilio salonas talpina keturis suaugusiuosius, bagažinė – erdvi kasdienėms reikmėms. Ypač pravartu paieškoti modelių, pagamintų po 2003 metų, kai atsirado ekonomiški dyzeliniai varikliai.

Privalumai

  • Komfortiškas ir tikslus valdymas
  • Galima rinktis su visų varančiųjų ratų sistema
  • Tikslus vairas
  • Patraukli kaina naudotų automobilių rinkoje

Trūkumai

  • Ankstyvuosiuose modeliuose būta surinkimo problemų
  • Senamadiškas dizainas
  • Techninė bazė – Ford Mondeo

Variantų įvairovė ir rekomendacijos

Pirkėjai galėjo rinktis skirtingus variklius – nuo 2.1, 2.5 ir 3.0 l tūrio V6 benzinių iki modernių 2.0 ir 2.2 l dyzelinių agregatų, kuriuos Jaguar pristatė 2003 metais. Iš pradžių visi modeliai turėjo V6 variklius ir keturių varomų ratų pavarą. Tik vėliau dyzelinės versijos standartiškai tapo priekiniais varančiaisiais ratais, o 2.1 l V6 tapo pirmąja X-Type modifikacija, kurią buvo galima įsigyti su priekine pavara.

Bazinėje įrangoje buvo ABS, lengvojo lydinio ratlankiai, priekiniai rūko žibintai ir traukos kontrolės sistema. Aukštesnės komplektacijos modeliai siūlė odinius salonus, automatinį klimato valdymą, stabilumo kontrolę bei metalines ar anglies pluošto apdailos detales vietoje tradicinių medžio intarpų.

Ekonomiškumo ir išlaikymo kaštai

Tarp populiariausių variantų – 2.2 l dyzelinis variklis su 152 AG. Jo vidutinės degalų sąnaudos siekia maždaug 6 l/100 km, o CO₂ išmetimas – 159 g/km. 2.0 l dyzelis kiek taupesnis (apie 5,8 l/100 km, CO₂ – 149 g/km), tačiau mažiau galingas. Benzininiai V6, ypač 3.0 l variantas su visų varančiųjų ratų pavara, sąnaudas išaugina iki beveik 9,4 l/100 km, o CO₂ emisija siekia 249 g/km.

Jei ieškote ekonomiškiausio sprendimo, tuomet būtent dyzelinės versijos yra optimalus pasirinkimas. O ir eksploatacijos kaštai Lietuvoje išlieka prieinami, nes pagrindinės dalys ilgaamžės, nors „pigiausių” dalių iš Ford sandėlių naudoti nepavyks – dauguma komponentų buvo diferenciškai pritaikyti šiam modeliui.

Lietuvoje naudojamam automobiliui itin svarbus taršos mokestis, kuris priklauso nuo jūsų Jaguar X-Type CO₂ emisijų, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – šiuos duomenis reikėtų pasitikslinti prieš įsigyjant norimą versiją.

Kainos naudotų automobilių rinkoje

Lietuvos rinkoje itin senus modelius galima aptikti už itin žemą kainą – vos nuo 585 eurų (pagal 500 svarų keitimą į eurus), tačiau dažniausiai jie būna su dideliais trūkumais arba reikalauja papildomų išlaidų remontui. Kur kas patrauklesni – po 2008 metų gaminti, atnaujintos išvaizdos ir pagerintos vidinės apdailos modeliai, kurių kainos svyruoja nuo 2 340 iki 3 510 eurų. Tokia pinigų suma užtikrina jau gerai sukomplektuotą automobilį – dažnai Sport ar SE paketo su prabangesne įranga.

Geriausi konkurentai

X-Type rinkoje dažniausiai lyginamas su BMW 3 serija, Audi A4 ir Mercedes-Benz C klase. Šios markės siūlo puikias dyzelinių variklių alternatyvas, aukštą vidaus apdailos kokybę, dažniausiai didesnį pasirinkimą modelių ir modifikacijų lyginant su Jaguar. BMW 3 serija išsiskiria sportiškumu, Audi A4 – universalumu ir kokybe, o Mercedes C klasė pasižymi komfortu bei rafinuotu važiavimu (nors ankstesnių metų modelių patikimumas buvo ne visada idealus).

Kurią X-Type versiją rinktis?

Rekomenduojama rinktis po 2008 metų gamintą, atnaujintą 2.2 l dyzelį su Sport paketu – tai ekonomiškas, patikimas ir modernus naudoto automobilio pasirinkimas, siūlantis patogų kasdienį naudojimą bei nebrangų išlaikymą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *