Ieškote naudoto, prabangaus Jaguar XE sedano? Šis modelis dažnai lieka šešėlyje, kai žmonės renkasi naudotus verslo klasės automobilius. Dažniausiai dėmesį prikausto tokie modeliai kaip BMW 3 serija, Audi A4 ar Mercedes-Benz C klasė, tačiau XE yra vertas dėmesio tiems, kurie ieško stiliaus bei vairavimo malonumo kombinacijos už prieinamą kainą.
Pagrindinės Jaguar XE savybės
Jaguar XE pasižymi išskirtiniu eksterjeru ir sportišku vairo valdymu. Modelis traukia į akis ne tik savo dizainu, bet ir vairavimo kokybe – posūkiuose užtikrina gerą stabilumą, vairo jautrumą. Pradinio lygio SE variantas siūlo 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, dviejų zonų klimato kontrolę, automatinį apšvietimą, lietaus jutiklius, pastovaus greičio palaikymo sistemą. Aukštesnių komplektacijų modeliai prideda odinius sėdynių apmušalus, šildomas sėdynes, sportinius akcentus, kokybišką garso sistemą bei elektrinį sėdynių reguliavimą.
2019 metais XE atnaujintas – pagerinta salono apdaila, sumontuoti nauji jutikliniai ekranai, vidaus apšvietimas ir medžiagos. Variklių gama sumažinta iki trijų pasirinkimų: vienas dyzelinis (178 AG D180) bei du benzininiai (247 AG P250 ir 296 AG P300). Visi variantai gali būti tiek galiniais, tiek visais keturiais ratais varomi. O 2020-aisiais pristatytas 201 AG D200 dyzelinis variantas su lengva hibridine sistema.
Varikliai ir dinamika
Benzininiai XE siūlomi su 2,0 l varikliais, kurių galia siekia nuo 197 iki 296 AG. Ieškantiems daugiau dinamikos – egzistuoja ir 3,0 l V6 versija (335–375 AG). Tuo tarpu tarp dyzelinių variantų rasite 2,0 l variklius, kurių galia svyruoja nuo 161 iki 237 AG. Galingiausiuose variantuose galimas keturių varančiųjų ratų pasirinkimas.
Nors konkurentai pasižymi švelnesne pakaba, XE labiausiai išsiskiria valdymo tikslumu ir sportiškumu. Ypatingai R-Sport, R-Dynamic ir S komplektacijose automobilis itin malonus posūkiuose. Tačiau verta žinoti, kad žemesnės važiuoklės dėka komfortas šiek tiek nukenčia – kelio nelygumai jaučiami labiau nei panašaus tipo automobiliuose, pavyzdžiui, Škoda Superb ar net sportiškame 3 serijos BMW.
Vidus ir praktiškumas
Salonas iš pirmo žvilgsnio atrodo prabangiai, tačiau detalumo lygis, surinkimo kokybė ir medžiagų atranka šiek tiek atsilieka nuo stipriausių konkurentų. Erdvė gale vidutinė, sėdint aukštesniems keleiviams galvos vietos gali pritrūkti. Bagažinė taip pat mažesnė lyginant su Audi A4 ar BMW 3 serija.
Eksploatacinės išlaidos
Degalų sąnaudos ir tarša
- Ekonomiškiausias 2.0 dyzelis (161 AG) – vidutinės degalų sąnaudos apie 5,1 l/100 km.
- Benzininiai varikliai (197 AG ir 237 AG) vidutiniškai sunaudoja 7,5 l/100 km.
- Ekonomiškiausias (vėliau pristatytas) D200 siekia net 4,9 l/100 km.
- Galingesnės versijos, ypač visais ratais varomos, žymi didesnes sąnaudas ir taršą.
CO₂ emisija varijuoja pagal variklio tipą ir galingumą – taupiausias dyzelinis variantas išmeta vos 106 g/km, o sportiškas 3.0 V6 S – net iki 194 g/km. Lietuvoje taršos mokestis skaičiuojamas pagal išmetamą CO₂ kiekį, kuro tipą ir automobilio pirmos registracijos metus – taigi, prieš pirkdami būtinai pasitikrinkite, kiek kainuos metinis mokestis pagal jūsų pasirinktą vartiklį.
Aptarnavimo išlaidos ir kiti mokesčiai
- Dyzelinių modelių techninis aptarnavimas numatytas kas 2 metus arba kas 33 800 km.
- Benzininius rekomenduojama aptarnauti kas metus arba kas 25 700 km.
- Draudimo klasės pačioje pradžioje gana nedidelės, bet galingesniems modeliams gali stipriai išaugti.
Patikimumas ir dažnesni gedimai
Nuosavybės apklausos atskleidė, kad Jaguar XE savininkai dažniau susiduria su elektronikos trikdžiais, prasto veikimo informacinių sistemų ar įspėjamųjų lempučių gedimais. Pasitaiko ir rimtesnių variklio problemų: tepalo nuotėkiai, turbokompresoriaus gedimai. Ne visi susiduria su tais pačiais iššūkiais, tačiau remontai gali būti nepigūs, o detalių tenka palaukti ilgiau. Serviso kokybė priklauso nuo konkrečios atstovybės – dalis savininkų džiaugiasi profesionaliu aptarnavimu, kiti nusivilia ilgu remonto trukme ir išlaidomis.
Kurį XE pasirinkti?
Optimalus variantas daugumai – 2.0 dyzelis su 178 AG. Šis variklis užtikrina puikią pusiausvyrą tarp dinamikos ir ekonomiškumo. Automatinė pavarų dėžė daugiau malonumo ir komforto, todėl jos verta ieškoti.
Benzininiai modeliai malonesni, kai vertinamas rafinuotumas ir tylus darbas, bet degalų sąnaudos bus didesnės. Ekonomiškiems vairuotojams rekomenduojame dyzelinius, norintiems sportiškesnių charakteristikų – stipresnius benzininius variklius.
Komplektacijos lygmenyje Prestige modeliai siūlo šiek tiek daugiau prabangos nei bazinis SE, taigi tai dažnas išrankesnių vairuotojų pasirinkimas.
Kiek kainuoja naudotas Jaguar XE?
- Už senesnį, dyzelinį XE su didele rida galite tikėtis sumokėti apie 5850 eurų.
- Už maždaug 11700 eurų jau rasite benzininį variantą su mažesne nei 112 650 km rida.
- Atnaujintos būklės arba naujesni modeliai (nuo 2019 metų) kainuos apie 23 400 eurų.
- 3.0 V6 S versijos prasideda nuo 17 550 eurų, naujesni (380 AG) variantai – nuo 22 230 eurų.
- Naujosios kartos XE (2022–2024) kainuoja nuo 35 100 iki 40 950 eurų.
Kokie konkurentai yra verta dėmesio?
Renkantis naudotą XE, verta palyginti su kitais segmento atstovais. Audi A4 pasižymi aukščiausios kokybės salonu, puikiu komfortu ir efektyviais varikliais. BMW 3 serija – sportiškiausia klasėje, itin tiksli valdyme, siūlanti gausybę dinamiškų ir ekonomiškų motorų. Tuo tarpu Mercedes-Benz C klasė žavi savo komfortu ir precizišku surinkimu – nors sportiškumu nusileidžia konkurentams, tačiau važiuoti ja itin malonu.
Apibendrinant, Jaguar XE patiks tiems, kurie ieško išskirtinio dizaino, malonaus vairavimo ir geros kainos, tačiau svarbu įvertinti ne pačią didžiausią salono erdvę, surinkimo kokybę ir potencialiai didesnes aptarnavimo išlaidas lyginant su pagrindiniais konkurentais.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.