Jaguar XF sedanas (2015–2024 m.): apžvalga

Jaguar XF sedanas (2015–2024 m.): apžvalga

Jaguar XF sedanas – įdomus pasirinkimas tiems, kurie ieško išskirtinio prabangos automobilio. Antrosios kartos modelis, debiutavęs 2015 m., paveldėjo solidžią išvaizdą iš savo pirmtako, bet pasižymi tobulesniu valdymu ir patrauklesniu dizainu.

Bendra apžvalga

Jaguar XF išsiskiria tarp prabangių automobilių – tai elegantiškas, dinamiškai vairuojamas modelis, kuris puikiai tinka naudotų automobilių rinkoje. Kėbulo konstrukcijoje dominuoja aliuminis, dėl kurio automobilis lengvesnis, o salone – daugiau erdvės nei ankstesniame XF. Visgi, kalbant apie patikimumą, nuomonės nevienareikšmės – kai kurie savininkai mini elektros sistemos problemas bei nenuoseklų aptarnavimą servisuose.

Pagrindiniai pliusai

  • Išskirtinis, prabangus dizainas
  • Dosni standartinė įranga visuose komplektacijose
  • Komfortiška važiuoklė, efektyviai sugerianti net ir nelygius kelių paviršius
  • Itin geras valdymas, nepaisant didelių gabaritų

Galimi trūkumai

  • Aukštesnės eksploatacijos ir aptarnavimo išlaidos, palyginti su konkurentais
  • Ne visada patikima elektronika
  • Kai kuriose vietose – paprastesnės medžiagos ar surinkimo kokybė
  • Sunkiai perprantama multimedija

Varikliai ir dinamika

Jaguar XF buvo siūlomas su įvairiais JLR 2,0 l darbinio tūrio keturių cilindrų „Ingenium“ dyzeliniais varikliais. 2017 m. gamos papildymu tapo modernūs „Ingenium“ benzininiai agregatai. Aukščiausios klasės modeliams montuoti 3,0 l V6 benzininiai ir dyzeliniai varikliai – jie dažniausiai sutikti „XF S“ versijose.

Nuo 2019 m. gama susiaurinta iki 2,0 l variklių: tai 247 AG P250 ir 296 AG P300 benzininiai bei 201 AG D200 dyzelinis agregatai. Naujausias 2020 m. atnaujinimas atnešė šiuolaikišką saloną, 11,4 colio liečiamą ekraną, mild-hybrid dyzelinį variklį ir aiškesnę modelių liniją.

Važiavimo komfortas ir valdymas

Prabangūs automobiliai pirmiausia turi būti komfortiški, ir XF šioje srityje tikrai stiprus. Net ir su pasirinktiniais didesniais ratlankiais, pakaba užtikrina švelnų važiavimą, nors vietomis jaučiami smulkūs kelio nelygumai. Modeliai su 19 colių ratlankiais (ar mažesniais) pasižymi dar geresniu komfortu.

Valdymas stebina: nors XF – solidus automobilis, posūkiuose jis labai tikslus. Vairas jautrus, pakaba puikiai sugeria nelygumus, o automobilio balansas leidžia mėgautis tiek vingiuotais užmiesčio keliais, tiek patogiai važiuoti magistrale.

Salonas ir praktiškumas

XFs interjeras patrauklus, bet neapsieita be trūkumų. Vienas iš jų – nelabai intuityvi multimedija, kuri retsykiais veikia lėtai. Kai kurios valdiklių ar plastikų detalės atrodo paprastesnės nei tiesioginių konkurentų.

Vis dėlto salone yra išradingų sprendimų – grublėtas pavarų selektorius, natūralaus medžio apdaila per visą prietaisų skydelį. Erdvės pakanka ir priekyje, ir gale – konkuruojančiuose modeliuose jos šiek tiek daugiau, bet didesnių ribojimų tikrai nepajusite.

Komplektacijos ir įranga

XF buvo siūlomas įvairios įrangos lygiais: Prestige, Portfolio, R-Sport, S, naujesnių metų – S, R-Dynamic S, R-Dynamic SE ir R-Dynamic HSE.

  • Prestige (arba S) – 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, bi-xenon žibintai, odinis salonas, elektrinės ir šildomos priekinės sėdynės, parkavimosi jutikliai gale, 80 W garso sistema.
  • Portfolio – papildomai 18 colių ratlankiai, aukštesnės kokybės Windsor oda, storesnė medžio apdaila, dviejų dalių galinė sėdynė, šildomas priekinis stiklas, raktas be rakto ir galinio vaizdo kamera, 380 W Meridian audio.
  • R-Sport – sportinis kėbulo komplektas, sportinė pakaba, juoda apdaila, priekiniai parkavimosi jutikliai.
  • S – 19 colių ratlankiai, pažangesnė pakaba, raudoni stabdžių suportai, 380 W Meridian audio, raktas be rakto, kamera, adaptyviniai amortizatoriai.
  • R-Dynamic HSE – top klasės įranga: 20 colių ratlankiai, Windsor odos sportinės sėdynės, 400 W Meridian audio, adaptyvinė greičio palaikymo sistema su vairo pagalba.

Naujausiuose modeliuose bazinis lygis siūlo šildomas, elektriškai valdomas odines sėdynes (12 krypčių), kruizinę kontrolę, automatinius LED žibintus ir valytuvus, elektrinę bagažinės dangtį, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, 11,4 colio Pivi Pro ekraną.

Kiek kainuoja naudotas Jaguar XF?

2015–2016 m. dyzelinis XF, nuvažiavęs apie 112 650 km, dažniausiai kainuoja apie 8 200 eurų. Pakėlus biudžetą iki 11 700–14 040 eurų, rasite benzinu varomų versijų, mažesnę ridą, aukštesnius įrangos lygius.

2019 m. modeliai siekia apie 16 380 eurų, o beveik nauji 2024 metų automobiliai prasideda nuo 39 780 eurų. Jei norite sportiškesnio XF S modelio, reikėtų ruoštis mažiausiai 14 040 eurų biudžetui, nepriklausomai nuo pagaminimo metų.

Eksploatacinės išlaidos

Degalų sąnaudos

Pasirinkę XF dyzelinę versiją, ekonomiškumas bus artimas konkurentų siūlomoms reikšmėms. Populiariausi 2.0 (180 AG) dyzeliai sunaudoja vidutiniškai apie 5,2 l / 100 km, o ekonomiškiausia 161 AG versija – apie 4,9 l / 100 km. Galingesnis 237 AG dyzelis siekia apie 5,3 l / 100 km.

Benzininiai varikliai sunaudoja žymiai daugiau – 3,0 l V6 superčardžeris suvartoja 8,3 l / 100 km, silpnesni dviejų litrų benzininiai – nuo 6,8 iki 7,3 l / 100 km. Mažiausiai galingas 197 AG 2,0 benzinas – apie 6,2 l / 100 km.

Pagal naujesnius WLTP rodmenis, P250 vidutinės sąnaudos – 8,1 l / 100 km, P300 – 8,6 l / 100 km, o D200 dyzelis – apie 5,3 l /100 km.

CO₂ emisija ir taršos mokestis

2,0 l dyzeliniai varikliai, priklausomai nuo galios, išmeta nuo 104 iki 114 g CO₂/km. 3,0 l V6 dyzelis siekia 144 g/km, o 3,0 l V6 benzininis – 198 g/km. Lietuvoje eksploatacijos mokesčio dydis priklauso nuo CO₂ emisijų, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų, tad mažesnės emisijos reiškia ir mažesnius mokesčius.

Techninė priežiūra

Jaguar XF priežiūra šiek tiek brangesnė nei kai kurių konkurentų. Jei ketinate įsigyti tokį automobilį, pravartu pasitikslinti, ar ankstesnis savininkas turėjo išankstinį techninės priežiūros paketą. Taip pat verta žinoti, kad pirkdami naudotą XF, išlaidos techniniam aptarnavimui per penkerius metus gali būti didesnės nei vidutiniškai klasėje.

Patikimumas

Remiantis savininkų atsiliepimais, pasitaiko pasikartojančių elektros įrangos gedimų – ypač multimedijos sistemose, perspėjimo lemputėse ar centrinio užrakto veikime. Dažnai paminima dyzelinėse versijose naudojamų kietųjų dalelių filtrų problematika, kuri gali brangiai kainuoti.

Patirties su servisu įvertinimai labai įvairūs: dalis savininkų pagyrė profesionalų aptarnavimą, efektyviai spręstus gedimus, tačiau nemaža dalis akcentavo ilgus laukimus, aukštas kainas už pasibaigusios garantijos remontus ar net kelis apsilankymus, reikalingus tam pačiam gedimui ištaisyti.

Kurį Jaguar XF rinktis?

Daugeliu atvejų geriausias pasirinkimas – 2,0 l (180 AG) dyzelinis variklis, kuris užtikrina gerą balansą tarp dinamikos ir ekonomiškumo. Prestige komplektacija dažna antrinėje rinkoje ir net kaip bazinė siūlo platų papildomos įrangos sąrašą.

Alternatyvos

Tarp svarbiausių konkurentų – BMW 5 serija, kuri pasižymi komfortu, solidžiu vidaus dizainu, ekonomiškumu ir tiesioginiu konkuravimu XF valdyme, nors įsigyti tokį automobilį kainuoja brangiau.

Nepamirškite Mercedes-Benz E klasės – šis modelis išsiskiria itin kokybišku, naudotis maloniu salonu ir didesne erdve. Pagal vairavimo malonumą XF lenkia E klasę, bet prancūziškame viduje pastarasis – nenugalimas.

Audi A6 taip pat verta dėmesio – jo salonas laikomas vienu geriausių, o dyzeliniai bei benzininiai varikliai užtikrina mažas degalų sąnaudas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *