„Kia Sedona“ (1999–2006) vienatūrio apžvalga

„Kia Sedona“ (1999–2006) vienatūrio apžvalga

Kia Sedona – septynvietis automobilis, skirtas tiems, kurie ieško daug erdvės už prieinamą kainą. Nors šis modelis dažnai atrodo itin viliojančiai, jo praktika keliuose rodo, kad šiuolaikinių, universalių ir gerai valdomų vienatūrių savybių čia nėra daug.

Praktiškumas ir erdvė

Sedona pasižymi talpiu salonu, kuriame gali patogiai įsitaisyti septyni keleiviai. Sėdimos vietos modelyje išdėstytos pagal 2-2-3 schemą. Pirmosios kartos automobiliai turi fiksuotą galinę trisvietę sėdynę, kurios lengvai išimti neišeina. Naujesniuose Sedona modeliuose galinė sėdynė dalinama perpus, tačiau ją išimti vis tiek sudėtinga – sveria nemažai.

Galinė įėjimo dalis su slankiojančiomis durimis leidžia patogiai patekti į automobilio vidų net ankštose stovėjimo aikštelėse. Galinėje eilėje trys vaikai jausis laisvai, tačiau trijų suaugusiųjų vietos bus ribotos. Vidurinėse eilėse erdvės nestinga visiems keleiviams.

Varikliai ir valdymas

Nors variklių pasirinkimas nėra itin platus, didžiausias jų pliusas – pakenčiama dinamika ir pakankamas komfortas keleiviams. Tačiau vairuotojo pojūčiai – labiau vidutiniai: vairavimas nėra tikslus, pavarų perjungimas nėra sklandus, o akseleratoriaus valdymas gali būti šiurkštokas.

Benzininio variklio ypatumai

2,5 litro V6 benzininis variklis dažnai vilioja maža įsigijimo kaina, tačiau jo apetitas degalams didelis – vidutinė kuro sąnauda siekia apie 9,4 l/100 km. Jei mėgstate daugiau greičio, šis skaičius tik augs. Toks variklis labiau tinka retai ir mažesnius atstumus važiuojantiems vairuotojams.

Dyzelinis pasirinkimas

Dyzelinis 2,9 CRD variklis degalus vartoja ekonomiskiau – vidutinės sąnaudos apie 7,8 l/100 km, o vienu baku įveiksite per 900 km. Šis variklis traukia gerai, ypač vidutiniuose sūkiuose, tačiau nėra tylus – ilgose kelionėse garsas salone jaučiamas. Nors dyzelinės modifikacijos kainuoja brangiau, ilgose kelionėse jos atsiperka dėl mažesnių eismo išlaidų.

Technologijos ir komfortas

Bazinėje įrangoje visi Sedona turi oro kondicionierių, priekinius elektrinius langus ir CD grotuvą. LE modifikacija dar prideda lengvojo lydinio ratlankius, o SE siūlo odines sėdynes, elektrinį stoglangį bei automatinius lietaus jutiklius. SE+ versijoje rasite ir laiptelius šonuose bei parkavimo jutiklius gale. Visgi, centrinės signalizacijos ir papildomų užraktų trūkumas reikalauja papildomos saugumo priemonių paieškos.

Eksploatavimo išlaidos ir aptarnavimas

Pagrindinis Kia Sedona privalumas – žema pirkimo kaina, ypač benzininės V6 versijos. Vis dėlto, reikia įvertinti didesnes kasdienes išlaidas, ypač degalų. Sedona techninė priežiūra neretai kainuoja daugiau, nei kituose didžiuosiuose vienatūriuose, tokiuose kaip Ford Galaxy ar Renault Espace. Privalomas Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo variklio tipo, anglies dvideginio emisijos ir pirmos registracijos metų – tad įsivertinkite jį prieš įsigyjant tokį automobilį.

Draudimas paprastai nėra brangus, tačiau reguliarūs aptarnavimai Sedona gali kainuoti brangiau nei kai kurie konkurentai.

Kainos ir rekomendacijos

Automobilio kaina labiausiai priklauso nuo variklio tipo ir komplektacijos, tačiau naudotų Sedona pasirinkimas rinkoje nėra mažas. Norintys pigesnio varianto neretai renkasi benzininį, tačiau daug važiuojantys ras didesnę naudą dyzelinėje versijoje. Rekomenduojama rinktis gerai prižiūrėtą automobilį – ypač iš oficialaus pardavėjo ar žinomų naudotų automobilių salonų.

Kokie Sedona alternatyvos?

Kia Sedona konkurentai – kiti didieji septynviečiai vienatūriai, tokie kaip Ford Galaxy, Citroen C8 ar Renault Espace. Šie modeliai išsiskiria didesniu salono universalumu, komfortu bei ekonomiškesniu aptarnavimu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *