Kia Sportage visureigis jau keletą metų išlaiko didelį populiarumą tarp naudotų automobilių pirkėjų Lietuvoje. Kažkada Kia vardas buvo siejamas su paprastais, niekuo neypatingais modeliais, tačiau dizaino pokyčiai ir didėjanti SUV paklausa padėjo gamintojui išsiskirti rinkoje bei pelnyti gerą reputaciją. Trečios kartos Sportage, debiutavęs 2010 metais, tapo rimtu konkurentu savo segmento lyderiams ir greitai įsitvirtino kaip patrauklus šeimos automobilis.
Privalumai
- Kaina – Sportage naudoti modeliai siūlomi už palyginti nedidelę sumą.
- Paprasta automobilio eksploatacija ir nebrangus aptarnavimas.
- Išvaizdus, šiuolaikiškas dizainas.
- Erdvus bagažinės skyrius, lengvai talpina šeimos kelionėms reikalingą bagažą.
Trūkumai
- Sparčiai praranda vertę – antrinėje rinkoje kainų kritimas nemažas.
- Dyzeliniai varikliai veikia gana grubiai ir būna triukšmingesni.
Sportage varikliai ir versijos
Šios kartos Sportage galima rinktis su 1,6 l ir 2,0 l benzininiu varikliu, taip pat yra 1,7 l ir 2,0 l dyzelinės versijos. Didesnės galios 2,0 l variklis komplektuojamas su visų varančiųjų ratų pavara, o tiek benzininiam, tiek dyzeliniam siūlyta ir automatinė pavarų dėžė.
Benzininiai varikliai veikia tyliau ir rafinuočiau, palyginti su dyzeliniais alternatyvomis, kurios ties didesnėmis apsukomis tampa garsių ir grubių darbo pavyzdžiu. Ekonomiškumo požiūriu, 1,7 l dyzelis išsiskiria taupumu, o 2,0 l – didesne traukos galia, tačiau degalų sąnaudos kiek auga.
Važiavimo patirtis ir komfortas
Nors Sportage vairavimo malonumu nusileidžia kai kuriems tiesioginiams konkurentams, automobilio valdymas skirtas kasdieniam naudojimui mieste – vairas lengvas, bet tikslumo stinga. Pakaba gerai sugeria didesnius kelio nelygumus, tačiau vertikalūs judesiai lieka mažiau suvaldyti. Važiuojant didesniu greičiu girdimas vėjo ir asfalto keliamas triukšmas.
Vietos, erdvumas ir saugumas
Geros žinios keliaujantiems su šeima – salone patogu keturiems suaugusiesiems, galinėje eilėje vietos gali pritrūkti tik per vidurį sėdinčiam dėl aukštesnio transmisijos tunelio. Vairuotojui pasiūloma didelė reguliavimo amplitudė sėdynėje ir vairaratyje, o priekinės sėdynės ergonomiškos ir palaiko nugarą ilgose kelionėse. Mygtukai ir valdymo elementai išdėstyti patogiai bei suprantamai.
Saugumo komplektacija Sportage modeliuose visada buvo stipri pusė – visi automobiliai turi priekines, šonines ir užuolaidines oro pagalves, ISOFIX tvirtinimus, stabilumo kontrolės sistemą, kalnų įkalnės asistentą. Visa tai lėmė aukščiausius Euro NCAP įvertinimus.
Ekonomiškumas ir priežiūra
Lietuvoje eksploatuojamos Sportage kuro sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio, tačiau orientaciniai duomenys tokie:
- 1,6 GDi benzinas vidutiniškai sunaudoja apie 6,4 l/100 km ir išmeta 149 g/km CO₂. Šis variklis dažniausiai įeina į žemiausias draudimo grupes bei taikomas mažesnis taršos mokestis.
- 1,7 CRDi dyzelis sunaudoja apie 5,2 l/100 km, jo CO₂ emisija – 135 g/km.
- 2,0 CRDi dyzelis jau reikalauja apie 6,0 l/100 km, o CO₂ emisija siekia 156 g/km.
Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo automobilio išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų, todėl prieš renkantis reikia pasiskaičiuoti metines išlaidas.
Sportage aptarnavimą lengvai atliks tiek oficialūs atstovai, tiek nepriklausomi servisai. Daugeliui modelių galioja kelių rūšių techninės priežiūros planai.
Kainos Lietuvoje
Naudoto Sportage kaina priklauso nuo variklio, pavarų dėžės, ridos, pagaminimo metų ir komplektacijos. Automobilį su didele rida galima rasti už 7 000–8 200 eurų. Už 9 400–11 700 eurų įmanoma įsigyti tvarkingą, neaukštą ridą turintį modelį with pilna techninės priežiūros istorija. 2015 metų geros komplektacijos automobiliai kainuoja nuo 12 900 iki 16 400 eurų.
Kurią versiją rinktis?
Optimalus pasirinkimas dažniausiai – 1,6 l benzininis modelis. Jis nėra itin dinamiškas, bet mieste jaučiasi aštresnis už silpnesnį dyzelį. Jei dažnai tenka važiuoti užmiestyje ar magistralėmis, verta rinktis ekonomiškesnį dyzelinį variklį.
Jau bazinė įranga apima lengvojo lydinio ratlankius, oro kondicionierių, elektrinius langus, lietaus jutiklį, „Bluetooth“ ir kruizo kontrolę. Aukštesni įrangos lygiai siūlo parkavimosi jutiklius, panoraminį stoglangį, dalinę odinę apdailą ar net pilną odos saloną bei ksenono žibintus, tačiau jau pirmasis komplektacijos lygis siūlo viską, ko reikia kasdieniam naudojimui ir išsiskiria geriausiu kainos ir įrangos santykiu.
Alternatyvos
Renkantis naudotą Sportage, verta pasižvalgyti ir į artimiausius konkurentus. Vienas jų – Nissan Qashqai: praktiškas, komfortiškas, ekonomiškas, su maloniu vidaus dizainu. Visgi daliai modelių gali kilti klausimų dėl patikimumo. Taip pat verta apsvarstyti Volkswagen Tiguan. Šis modelis garsėja talpiu, išmaniai suprojektuotu salonu, turi gerą komplektaciją ir pasižymi puikiu patikimumu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.