Land Rover Defender – išskirtinė visureigio ikona, kurią atpažįsta net ir tie, kurie apie automobilius žino mažai. Šis modelis garsėja neprilygstamomis bekelės savybėmis, tačiau tuo pačiu siūlo daugiau komforto ir prabangių akcentų nei bet kada anksčiau. Nors Defender išsaugo tradicinį, retro stilių, viduje persikelta į visai kitą kokybės lygį. Ką reikia žinoti renkantis naudotą Defender Lietuvoje? Apžvelkime esminius faktus, jo variantus ir galimus eksploatacijos kaštus.
Bendra apžvalga
Land Rover Defender stebina universalumu: čia dera stilius, praktiškumas ir išskirtinės važiavimo savybės įvairiomis sąlygomis. Modelių gama plati – pasirinkti galima iš skirtingų kėbulo tipų ir sėdimų vietų skaičiaus, todėl Defender prisitaiko prie įvairių poreikių – nuo šeimos automobilio iki pramogų ar kelionių į žygį.
Nors Defender priskiriamas vieniems patraukliausių 7-viečių SUV, šio gamintojo patikimumas vis dar kelia klausimų. Dar vienas minusas – palyginti aukšta kaina net ir naudotų automobilių rinkoje.
- Puikus komfortas ir važiavimas bekele
- Aukštos kokybės, erdvus salonas
- Daug pasirinkimų: skirtingi kėbulo tipai, varikliai, komplektacijos
- Bendra kuro sąnaudų ekonomija prasta
- Defender 90 bagažinė – itin maža
- Gamintojo patikimumas – ne stiprioji pusė
Varikliai ir dinaminės savybės
Daugelis naujesnių Defender dyzelinių modelių naudoja 3.0 l šešių cilindrų variklius su lengvąja hibridine sistema (MHEV), kuri pagerina efektyvumą ir tolygumą. Galios pasirinkimas – nuo 200 AG iki 345 AG, o galingiausias dyzelinis variantas 0-100 km/val. įsibėgėja vos per 6,1 sek.
Benzininių variklių pasirinkime rasite tiek 2.0 l keturių cilindrų (296 AG), tiek 3.0 l šešių cilindrų (400 AG) bei V8 motorus su dar daugiau galios. Taip pat siūlomas ir plug-in hibridas (P400e), derinantis 2.0 l benziną su elektromotoru – bendra sistema išvysto 398 AG, leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,4 sek., o vien elektra važiuoti apie 43 km.
Važiavimo savybės ir valdymas
Defender – tai visureigis, kuris komfortu užtikrintai lenkia daugumą tikrų bekelės modelių, nors nusileidžia prabangiausiems SUV. Mieste važiuoja minkštai, o autostradoje – labai stabiliai. Kelių vingiuose Defender neprilygsta sportiškesniems miesto visureigiams, tačiau vairavimas maloniai lengvas ir intuityvus.
Bekelėje pranašumų netrūksta: Terrain Response sistema leidžia greitai pritaikyti automobilio nustatymus skirtingoms kelio sąlygoms. Su orine pakaba ir didžiausiu prošvaisos lygiu Defender sugeba įveikti gilias vėžas ar slidžias įkalnes be didesnio vargo.
Salonai, erdvė ir praktiškumas
Vairuotojo vieta Defender automobilyje – aukšta, todėl matomumas puikus. Net bazinėje versijoje galima reguliuoti sėdynę 12 kryptimis, įskaitant atminties funkciją, šildymą ir vėdinimą. Didesnių komplektacijų modeliuose – dar platesnės reguliavimo galimybės.
Salonas solidus, visos detalės laikosi tvirtai, o interjero apdaila maloniai stebina kokybe. Multimedijos sistema – patogi ir labai sklandi, tradiciškai komplektuojama su 10 arba 11,4 colių lietimui jautriu ekranu, Android Auto ir Apple CarPlay funkcijomis.
- Defender 90 – trys durys, kompaktiškesnis, bet mažesnė bagažinė
- Defender 110 – penkių durų modelis, gali būti 5, 6 arba 7-vietis
- Defender 130 – ilgiausias kėbulas, talpina iki 8 keleivių
Defender 110 antroje eilėje vietos gausu tiek kojoms, tiek galvai, o plotis leidžia patogiai sėdėti trims suaugusiems. Defender 130 siūlo dar daugiau vietos trečioje eilėje. Tiesa, Defender 90 bagažinė – ganėtinai aukšta, tačiau trumpa, o 110 versijoje bagažinė didesnė – telpa net septynios rankinio bagažo dėžės. Pasirinkus trečiąją eilę, bagažo tūris mažėja, tačiau ilgiausioje Defender 130 Outbound versijoje, be trečios eilės sėdynių, bagažinė beveik dvigubai talpesnė nei 110 modelyje.
Komplektacijos ir įranga
Defender komplektacijų pasirinkimas nuolat kito, tačiau net baziniai S arba SE modeliai stebina kokybe – rasite elektra sulankstomus šoninius veidrodžius, automatiškai tamsėjantį galinio vaizdo veidrodį, klimato kontrolę, šildomas priekines sėdynes ir adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą. HSE komplektacija papildomai siūlo dar patogesnes sėdynes, panoraminį stiklą ir odinį vairą.
- X-Dynamic versijos – su išskirtinėmis stogo ir ratlankių spalvomis
- X komplektacija: tamsinti žibintai, panoraminis stogas ir dar daugiau patogumų
- Defender 130 Outbound – penkiavietis modelis, išsiskiria matine pilka apdaila
Eksploatacijos kaštai Lietuvoje
Naudoto Defender kainos priklauso nuo modelio, variklio ir komplektacijos. 2020 ar 2021 metų Defender 90 ar 110 galima rasti už maždaug 44 400 eurų; už D250 ar D300 variklius gali tekti pridėti dar apie 4 700 eurų. Norint benzininio modelio – reikėtų turėti bent 46 800 eurų, už galingesnius variklius ir P400e PHEV – apie 64 350 eurų. Defender 130 paprastai kainuoja nuo 70 200 eurų, o mažiausiai naudoti modeliai – dar brangesni.
Kuro sąnaudos ir mokesčiai
Dyzeliniams Defender modeliams, pavyzdžiui, D300, realios vidutinės sąnaudos siekia apie 8,7 l/100 km, tačiau važiuojant švelniai galima pasiekti ir apie 8,3 l/100 km, tuo tarpu mieste jos kartu gali išaugti iki 10,8 l/100 km. Benzininiai varikliai dar labiau pasižymi apetitu degalams.
Kiekvieno Defender modelio taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo CO₂ kiekio, kuro tipo bei automobilio pirmos registracijos datos. Hibridiniai ar elektriniai variantai leidžia sumažinti tiek degalų kaštus, tiek taršos mokestį, jei didžiąją dalį kelionių įveikiate naudojant elektra.
Draudimas ir techninė priežiūra
Defender, ypač galingesnių versijų, draudimas kainuos brangiau, nes priskiriamas aukštesnėms draudimo rizikos grupėms. Techninis aptarnavimas taip pat gali pareikalauti nemažai investicijų – pavyzdžiui, ketvirtų metų apžiūra D250 modelyje gali atsieiti virš 850 eurų.
Patikimumas
Paskutinių metų Defender modeliai renka mišrius atsiliepimus. Išskirtinis dizainas ir bekelės gebėjimai pelno pagyras, tačiau dažniausiai sutinkamos problemos – įvairūs elektronikos trikdžiai, dažnos perspėjimo lemputės, kartais ne iki galo išsprendžiamos per remontą. Sunkumų kelia ir ilgai trunkantis dalių tiekimas bei nemažos remonto kainos.
Kuris naudotas Defender – protingiausias pasirinkimas?
Iš visų pagrindinių Defender versijų praktiškiausia – 110, nes siūlo geriausią kainos bei erdvės santykį. 130 variantas pasiūlys dar daugiau vietos, bet kainuoja ženkliai brangiau, o 90 modelis tinka tiems, kam užtenka kompaktiškumo. Dyzelinis D250 variklis – optimalus pasirinkimas, nes pasižymi gera galia ir pakankamai priimtinomis eksploatacijos išlaidomis. D300 – dar galingesnis, tačiau galite rinktis pagal poreikius ir pasiūlą.
Renkantis komplektaciją, verta pagalvoti apie aukštesnes versijas, tačiau ir S versija visavertiška net pačioje bazėje. Mūsų rekomendacija – Defender 110 su D250 varikliu ir S komplektacija.
Kokias alternatyvas verta įvertinti?
Defender balansuotai sujungia praktišką, visureigiui būdingą tvirtumą su modernaus SUV komfortu. Ieškantiems panašaus charakterio alternatyvų: puikus bekelės pasirinkimas – Jeep Wrangler, o komfortui ir rafinuotumui – Audi Q7, kuris irgi prieinamas su septyniomis vietomis. Turint didesnį biudžetą ir vertinant prabangą, įspūdžių netrūks išbandžius tokį variantą kaip Bentley Bentayga. Visgi didžiausią universalumo, charakterio ir bekelės galimybių paketą, ypač naudotų automobilių rinkoje, siūlo būtent Defender.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.