Lexus RX visureigis pasižymi išskirtiniu komfortu ir tylesniu važiavimu, ypač lyginant su daugeliu kitų prabangių SUV. Kaip ir kitų šios markės sedanų atveju, RX siūlo puikiai izoliuotą saloną, kur triukšmas nuo vėjo ir kelio beveik nejaučiamas. Tai vienas tyliųjų rinkoje esančių visureigių.
Komfortas ir interjero erdvė
Lexus RX standartiškai komplektuojamas su elektriškai reguliuojama vairuotojo sėdyne, tad kiekvienas randa sau patogią padėtį. Salono erdvės užtenka penkiems žmonėms, tačiau šis modelis nėra toks erdvus kaip kai kurie konkurentai, pavyzdžiui, BMW X5 ar Land Rover Discovery. Reikėtų atkreipti dėmesį, jog RX niekada nebuvo siūlomas su septyniomis sėdynėmis, todėl tai gali būti apribojimas didesnėms šeimoms.
Lietuvoje taikomi taršos mokesčiai
Perkant arba registruojant naudotą Lexus RX visureigį Lietuvoje, reikėtų įvertinti eksploatacinius mokesčius, kurie priklauso nuo CO₂ emisijos, variklio tipo bei pirmosios registracijos metų. Hibridiniai RX modeliai miestų sąlygomis išmeta mažiau CO₂, todėl galimi mokesčiai bus mažesni nei benzininiams modeliams su didesne emisija.
Važiavimo savybės ir patikimumas
Pagrindinis Lexus RX privalumas – ypatingai komfortiška važiuoklė, ypač automobiliuose, turinčiuose oro pakabą. Žinoma, jei ieškote sportiško valdymo, kitų markių modeliai, pavyzdžiui, BMW X5, pasiūlys daugiau dinamiškumo.
Visi RX varikliai garsėja sklandžiu darbu ir ilgaamžiškumu. Ankstyvieji modeliai buvo komplektuojami su 3,0 l V6 benzininiu varikliu (RX 300), vėliau jį pakeitė ekologiškesnis RX 350. Hibridinis RX 400h yra dar efektyvesnis kasdieniame naudojime – mieste jis sunaudoja mažiau degalų, o elektros ir benzino kombinacija padeda sutaupyti eksploatacines išlaidas.
Kuro sąnaudos ir kaina
Hibridinio RX 400h vidutinės sąnaudos prasideda maždaug nuo 8,5 l/100 km. Benzininiai modeliai naudoja kiek daugiau – apie 10,5–11,5 l/100 km, bet vis tiek išlieka konkurencingi lyginant su panašiais konkurentais. Remonto ir priežiūros kaštai nėra didesni nei kitų prestižinių SUV, o Lexus patikimumas reiškia, kad didesnių netikėtumų tikėtis nereikėtų.
Kainų ribos rinkoje
Senesnį RX 300 galima rasti už maždaug 3 500 eurų, tačiau šie automobiliai dažnai bus nuvažiavę daug kilometrų. Hibridinių RX 400h pasiūla prasideda nuo 5 900 eurų, o mažai eksploatuoti, vėlyvos gamybos modeliai gali kainuoti ir apie 12 870 eurų.
Ką rinktis: benzininį ar hibridinį RX?
Nors benzininiai Lexus RX modeliai dažnai būna pigesni, vertėtų atsižvelgti į hibridinės versijos privalumus. RX 400h puikiai išnaudoja galimybę taupyti degalus pereidamas nuo benzininio prie elektrinio variklio, todėl eksploatacija mieste bus ir pigesnė, ir draugiškesnė aplinkai.
Net bazinė Lexus RX įranga atrodo prabangiai. Tačiau jei norite dar daugiau, SE-L komplektacija siūlo tokius privalumus kaip oro pakaba ir navigacija – jei biudžetas leidžia, verta pasvarstyti.
Mūsų rekomendacija – Lexus RX 400h SE-L
Geriausias universalumo, komforto ir ekonomiškumo pasirinkimas – RX 400h SE-L komplektacija. Jis puikiai tinka kasdienėms kelionėms, pasižymi patikimumu ir išlaiko vertę antrinėje rinkoje.
Alternatyvos naudotam Lexus RX
Jei reikia erdvesnio arba labiau praktiško visureigio, galima pagalvoti apie Land Rover Discovery – septynios vietos leidžia keliauti didesnei šeimai, o komfortas nesiskiria nuo Lexus RX. Nors Discovery yra talpus ir universalus, apie jo patikimumą verta sužinoti daugiau.
Dar vienas septynvietis pasirinkimas – Volvo XC90. Šis modelis patiks tiems, kurie vertina praktiškumą ir norėtų naudoti automobilį tolimoms kelionėms. Tiesa, kai kuriuos gali atbaidyti pasenę dizaino sprendimai ar variklių pasirinkimai, tačiau Volvo naudotų automobilių rinka didelė ir leidžia rasti gerų pasiūlymų.
BMW X5 bus patrauklus norintiems geresnio valdymo ir sportiškumo pojūčio. Jis labiau orientuotas į vairavimo malonumą, o interjeras – itin kokybiškas. Visgi, praktiškumu X5 nusileidžia Discovery ar Volvo XC90, nes ankstyvuose modeliuose net nebuvo siūlomos septynios vietos, o vėliau trečia sėdynių eilė tapo papildoma ir nelabai patogi.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.