„Lexus IS (2013–2021) apžvalga“

„Lexus IS (2013–2021) apžvalga“

Ieškantys patikimo ir solidžiai atrodančio prabangaus kompaktinio sedano dažnai žvilgsnį nukreipia į Lietuvoje populiarėjantį Lexus IS. Nors šis modelis išsiskiria aukšta surinkimo kokybe, turtinga įranga ir prestižiniu ženklu, rinkoje jis niekaip nesugebėjo tapti tikru klasės lyderiu, kaip to tikėjosi gamintojas. Visgi, pažvelgus į trečiosios kartos Lexus IS, galima atrasti nemažai privalumų, dėl kurių šis automobilis gali būti patrauklus pasirinkimas ieškant naudoto automobilio.

Automobilio charakteris ir pagrindiniai bruožai

Trečiosios kartos Lexus IS nuo pat 2013 metų pasižymėjo solidžiu dizainu ir nepriekaištinga statybos kokybe. Išskirtinis gamintojo sprendimas pasiūlyti šį modelį tik su benzininiu arba benzininiu-elektriniu (hibrido) varikliu iškart atskyrė Lexus nuo tiesioginių konkurentų, kurių asortimente dominavo dyzeliniai varikliai. Ilgainiui ši kryptis pasiteisino – ypač augant dėmesiui mažesnėms emisijoms ir ekonomiškumui.

Patikima technika ir ekonomiškumas

Dažniausiai naudotų automobilių rinkoje sutinkamas IS300h – tai hibridinis modelis su 2,5 l benzininiu varikliu ir elektriniu motoru, kurie kartu perduoda iki 181 AG galios galiniams ratams per CVT tipo pavarų dėžę. Benzininės versijos IS200t ir IS250 yra žymiai retesnės. Šio automobilio gamintojai siūlė net septynis įrangos lygius: pradedant nuo bazinės SE versijos su raktų neatpažinimu, kruizo kontrole, dviejų zonų klimato kontrole ir 7 colių ekranu bei DAB radiju. Aukštesnėse komplektacijose randama oda apsiūtos sėdynės, palydovinė navigacija, didesni ratlankiai, automatiniai valytuvai, statymo jutikliai bei aukštos klasės garso sistema.

Važiavimo pojūtis ir komfortas

Nors Lexus IS yra stilingas ir stabilus kelyje, jo vairavimas gali pasirodyti kiek santūrus lyginant su sportiškesniais konkurentais. Vis dėlto gyvenant mieste hibridinis IS puikiai susidoroja su užduotimi: tyli važiavimo pradžia naudojant tik elektrą, ekonomiškumas ir geri saugumo sprendimai. Tik intensyvesnis akseleravimas išryškina variklio triukšmą. Automobilio salonas išsiskiria ne tik kruopščiu surinkimu, bet ir kokybiškomis medžiagomis. Saugumo įranga taip pat įspūdinga – kelių ženklų atpažinimo, stabilumo kontrolės sistemos ir aštuonios oro pagalvės jau standartinėje versijoje.

Kuro sąnaudos ir taršos mokestis Lietuvoje

Pagal oficialius duomenis, IS300h ekonomiškiausioje SE komplektacijoje sunaudoja iki 4,2 l/100 km, o anglies dioksido emisija siekia 97 g/km. Brangesnėse komplektacijose, kur yra sunkesni ratai ar kita papildoma įranga, šis rodiklis kiek auga, tačiau vidurkis išlieka apie 4,3–4,6 l/100 km. Realiomis sąlygomis dažniausiai užfiksuojamos apie 5,8 l/100 km sąnaudos. Su tokiu rezultatu IS patenka tarp ekonomiškiausių šios klasės sedanų Lietuvoje, kas leidžia gerokai sumažinti metinį taršos mokestį. Šis mokestis mūsų šalyje apskaičiuojamas remiantis CO₂ emisija, degalų tipu ir pirmosios registracijos metais – taigi, aukštą ekonomiją turintis hibridas yra labai racionalus pasirinkimas.

Kainos ir pasirinkimo gairės

Vertinant naudotų Lexus IS kainas Lietuvoje, kiek nusidėvėję IS250 ar hibridiniai IS300h su didesne rida dažniausiai siūlomi nuo 14 000 eurų. Labiau rekomenduojami automobiliai su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija kainuoja apie 15 000–17 500 eurų už 2014 metų modelius. Už 2015–2016 metų IS galima tikėtis sumokėti 18 000–20 000 eurų, o naujesni 2017–2018 metų modeliai dažniausiai kainuoja apie 21 000–23 500 eurų. Už 2019–2020 metų Lexus IS reikia planuoti 23 500–29 000 eurų biudžetą.

Eksploatavimo kaštai

Lexus atstovybė Lietuvoje siūlo naudotų automobilių aptarnavimo planus, kas leidžia planuoti reguliarius aptarnavimo kaštus. Nors vienkartiniai vizitai gali kainuoti kiek daugiau nei pas kai kuriuos tradicinius gamintojus, Lexus serviso tinklo kokybė bei patikimumas vertinami itin aukštai. Saugumo pojūtį didina ilgaamžiškumas, o žemas degalų suvartojimas padeda sutaupyti ilgalaikėje perspektyvoje.

Kokį Lexus IS rinktis?

Ieškant patikimo naudoto sedano verta dairytis būtent IS300h hibrido – benzininių versijų pasiūla kur kas mažesnė. Hibridinis Lexus mieste veikia itin sklandžiai ir tyliai, o pakankamas elektrinės pavaros pajėgumas užtikrina švelnius pajudėjimus ir išvažiuojant į greitesnį srautą. Nors atviresnėse trasose CVT dėžė gali sukelti didesnio variklio triukšmo įspūdį esant greitam akseleravimui, kasdieniam naudojimui šio automobilio galia tobulai pakanka.

Bazinė SE versija pateikia visą būtiniausią įrangą: klimato kontrolę, LED žibintus, Bluetooth, kruizo kontrolę ir porą papildomų saugumo funkcijų. Mėgstantiems didesnį komfortą verta rinktis Executive ar Luxury įrangos lygius – čia laukia šildomos priekinės sėdynės, dviejų zonų klimato kontrolė, pažangi navigacija, adaptyvi kruizo kontrolė, automatinė tolimųjų šviesų sistema ir eismo ženklų atpažinimas.

Sport entuziastai įvertins F-Sport apdailą su griežtesniu dizainu bei sportinėmis sėdynėmis, o išskirtinio garso mėgėjams siūloma Premier versija su Mark Levinson hi-fi sistema, išplėsta navigacija, odinėmis sėdynėmis bei gausybe kitų patogumų.

Pagrindiniai konkurentai

Šioje klasėje su Lexus IS varžosi ilgą laiką dominuojantys Audi A4, BMW 3 serijos ir Mercedes-Benz C klasės sedanai. Audi A4 išsiskiria itin kruopščiu surinkimu ir komfortu, dideliu ekonomijos pasirinkimu bei modernia įranga. BMW 3 serijos modeliai vertinami dėl išskirtinių vairavimo savybių, plačios variklių gamos bei pažangaus valdymo sistemos. Mercedes-Benz C klasė žavi prabangiu vidumi ir geru komforto bei ekonomiškumo balansu, tačiau gali būti griežtesnė važiuojant prastesniais keliais.

Renkantis tarp šių modelių, Lexus IS išsiskiria patikimumu, ekonomiškumu, aukšta įranga ir aptarnavimo kokybe – ypač jei aktualus hibridinis variantas ir mažesnis taršos mokestis Lietuvoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *