„Lotus Esprit“ kupė (1993–2003) apžvalga

„Lotus Esprit“ kupė (1993–2003) apžvalga

Lotus Esprit kupė yra automobilis, kartojantis superautomobilių tradicijas ir pritraukiantis dėmesį dėl išskirtinio valdymo bei sportiškos išvaizdos. Nors šio modelio dizainas susiformavo dar prieš ketvirtį amžiaus, šią kupė dar ir šiandien galima laikyti nuotykių ieškančiųjų pasirinkimu. Kasdieniniam naudojimui Esprit siūlo išties įsimintiną vairavimo patirtį, tačiau nedovanotų kai kurių šiuolaikinių automobilių komforto ar saugumo sprendimų.

Įspūdžiai už vairo

Pirmas įspūdis sėdant prie Lotus Esprit vairo – tai kaip tikra sportinė mašina. Vairo reakcijos itin preciziškos, automobiliui lengvai sekasi sukti posūkius, o pakaba užtikrina komfortišką kelionę net važiuojant netolygiais keliais – to dažnai nesitiki iš žemai esančio dviviečio kupė. Esprit prilygsta kitiems superautomobiliams su savo pajėgumu ir puikiai išlaiko balansą posūkiuose.

1998–2003 metų modeliai buvo dar labiau ištobulinti. Jie tapo komfortiškesni, inžinieriai pašalino daug ankstesnių versijų trūkumų. Vis tik variklio garsas nėra toks įspūdingas, kaip galėtų būti tikintis aštresnio V8 tipo motoro skambesio.

Salono įspūdžiai

Nors Esprit išorė karališkai sportiška, viduje iškart matyti 1980-ųjų palikimas. Vidus atrodo pasenęs, o žmonėms, artėjantiems prie 1,83 m ūgio, įlipti bei įsitaisyti gali būti sudėtinga. Žemi slenksčiai ir taip pat žemos durys reikalauja šiek tiek akrobatikos, ypač aukštesniems vairuotojams. Kita problema – nedidelis bagažinės tūris ir tai, kad automobilyje nerasite šiuolaikinių saugos pagalvių.

Eksploatacijos išlaidos

Ekonomiškų pasirinkimų ieškantiems Lotus Esprit vargu ar patiks. Šio automobilio vertė laikosi aukšta net naudoto rinkoje, todėl norint įsigyti – teks plačiai atverti piniginę. Atsarginės dalys – brangios, o techninės priežiūros intervalai gana trumpi – kas 9 656 km reikia atlikti rimtus aptarnavimus. Prieš įsigyjant rekomenduojama pasikalbėti su dabartiniais Esprit savininkais dėl tikrųjų išlaikymo kaštų.

Draudimas taip pat gali būti nemaloni staigmena – sportiniam dviviečiui draudimo įmokos dažnai siekia aukščiausią lygį.

Tačiau gera žinia – Esprit kuro sąnaudos yra netikėtai racionalios. Oficialusis vidurkis siekia 13,4 l/100 km, – tokio tipo automobiliui tai visai padorus rezultatas. Be to, Lietuvoje registruojant automobilį gali būti taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo variklio tipo, CO₂ emisijos ir pirmosios registracijos metų.

Kurią versiją rinktis?

Gamintojas siūlė keletą Esprit kupė versijų. Geriausiai išlaiko savo vertę vėlesnės, po 2002 metų pagamintos bazinės V8 versijos su 3,5 litro, 349 AG turbobenzininiu varikliu ir penkių laipsnių mechanine pavara. 1998-aisiais modelis gavo atnaujintą interjerą bei patobulintą mechaniką, o 2002-aisiais buvo pakeista ratlankių ir galinių žibintų išvaizda.

Be pagrindinio V8, dar buvo V8 GT variantas, gamintas 1997–2001 m., kuris iš esmės pasižymėjo „GT3“ apdaila, bet išlaikė V8 variklį. Patraukli alternatyva yra ir pats „GT3“ – lengvesnė, asketiškesnė Esprit versija be medinių ar odinių apdailų, varoma 2,0 l keturių cilindrų turbobenzininiu varikliu su 240 AG (gamybos metai – 1996–1999 m.).

Ką verta apsvarstyti vietoje Esprit?

Ieškantiems alternatyvų verta pasižvalgyti ir į kitus žymaus prekės ženklo sportinius kupė, kurie siūlo panašias vairavimo emocijas, bet gali būti pigesni išlaikyti ar turėti šiuolaikiškesnių savybių. Svarbiausia – įvertinti, ko tikitės iš tokio automobilio: gryno vairavimo malonumo ar didesnio praktiškumo bei komforto.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *