Jei ieškote praktiško ir patikimo naudoto šeimos automobilio, Mazda 626 universalas gali būti vienas iš racionaliausių pasirinkimų. Nors šis modelis nepretenduoja į dizaino ar vairavimo entuziastų simpatijas, jis atsiperka ilgaamžiškumu, kukliomis eksploatacijos išlaidomis ir patogumu kasdienybėje.
Bendra apžvalga
Pagrindinis Mazda 626 universalų pranašumas – patikimumas. Tai automobilis, kurio galima drąsiai tikėtis be didesnių rūpesčių ilgus metus. Jo salonas nėra išskirtinis ar modernus, tačiau pasižymi tvirtumu, funkcionalumu ir pakankamai gera komplektacija. Erdvė viduje atitinka vidutinio dydžio automobilių standartus, o bagažinės talpa universalui – labai praktiška, todėl šis modelis puikiai tiks šeimos kelionėms ar kasdieniams reikalams.
Vairavimo savybės
Nors Mazda 626 universalas negali pasigirti įdomiu ar sportišku važiavimu, ji išlieka išties patikima. Važiuojant galima jausti kietoką pakabą, todėl per nelygius kelius stuburui gali tekti didesnė apkrova. Ilgesnė ratų bazė ir aukštesnis stogas nei hečbeko ar sedano versijų suteikia daugiau erdvės, bet vairavimo pojūčiai išlieka ganėtinai blankūs.
Pagrindiniai minusai – ne itin tikslus pavarų perjungimas, jautri sankaba ir jautrus akceleratorius. Važiuojant didesniu greičiu į saloną patenka išorės triukšmas: labiau girdėti vėjas ir kelio danga.
Variklių pasirinkimas ir degalų sąnaudos
Automobilis komplektuojamas su keliais benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Daugumos benzininių variklių vidutinės sąnaudos siekia apie 8–8,5 l/100 km, o su turbodieseliniu varikliu, taupiai vairuojant, galima pasiekti ir 5,6 l/100 km. Tai itin ekonomiški rodikliai tokio tipo automobiliui.
Rekomenduojama rinktis 2.0 l benzininį variklį su 113 AG – jis pasižymi pavyzdiniu sklandumu ir pakankama galia. 1.8 l benzininis (90 AG) dažnam gali pasirodyti pernelyg silpnas, o 2.0 l turbodieselis (99 AG) – nors ekonomiškas, tačiau triukšmingas ir ne pats maloniausias naudoti kasdien.
Eksploatacijos išlaidos
Naudoto Mazda 626 universalo išlaikymas yra ypač draugiškas piniginei. Lietuvoje atliekant įprastas priežiūros procedūras kas 14 484 km arba kartą per metus, remonto ir dalių kainos labai prieinamos, tad net ir retai pasitaikantys gedimai nesukelia didelių rūpesčių.
Degalų sąnaudos visiems šio modelio varikliams yra santykinai nedidelės, tad automobilis patiks taupiems vairuotojams. Draudimo įmokos šiai klasei taip pat išlieka vidutinės, priklausomai nuo variklio galingumo.
Komplektacija ir komfortas
Dauguma Mazda 626 universalų turi gana gerą įrangą: oro kondicionavimą, keturias oro pagalves, ABS ir stabilumo sistemą. Po 2000-ųjų atnaujinimo modeliai jau turėjo kiek atnaujintą išvaizdą, dviejų atspalvių saloną, o sportinės versijos pasižymėjo papildomomis apdailos detalėmis. Tačiau net ir prieš šį atnaujinimą visi modeliai buvo tinkamai sukomplektuoti kasdienėms reikmėms.
Taršos mokestis
Lietuvoje perkant ir registruojant Mazda 626 universalą, svarbu atsižvelgti į galiojantį transporto priemonių taršos mokestį. Šio mokesčio dydis priklauso nuo automobilio anglies dvideginio (CO₂) emisijos, pasirinkto kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Kadangi seni modeliai dažniausiai pasižymi aukštesnėmis emisijomis, mokestis gali būti šiek tiek didesnis nei naujesniems automobiliams.
Kokį variantą rinktis?
Jei prioritetą teikiate patikimumui ir ekonomiškumui, rekomenduojama rinktis universalą su 2.0 l 113 AG benzininiu varikliu. Jis užtikrina pakankamą galią kasdieniams poreikiams, tačiau nesukelia didelių išlaidų techninei priežiūrai ar degalų sąnaudoms.
Apibendrinant galima teigti, kad Mazda 626 universalas puikiai tiks tiems, kam svarbiausi kriterijai – praktiškumas, patikimumas ir prieinamos eksploatacijos išlaidos, o automobiliui keliami sportiškumo ar ypatingo dizaino reikalavimai nėra prioritetai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.