„Mazda MX-5 (1998–2005): apžvalga“

„Mazda MX-5 (1998–2005): apžvalga“

Mazda MX-5 – tai dinamiškas dvivietis sportinis automobilis, kuris jau seniai užsitarnavo puikų vardą tarp vairavimo entuziastų. Priekinių ratų pavara, galinis varomasis tiltas ir itin jautrus vairavimo mechanizmas – visa tai užtikrina tikrą vairavimo malonumą, ypač posūkiuose.

Vairavimo įspūdžiai

Pirmas įspūdis sėdus prie vairo – kompaktiškas ir preciziškai pritaikytas salonas. Čia jautiesi tarsi priglustum prie automobilio, bet vietos užtenka ir ilgesnėms kelionėms. Verta žinoti, kad sėdynės ir vairas reguliuojami minimaliai, tačiau patogumas dėl to nenukenčia. Interjeras praktiškas, tačiau be perteklinių komforto įrangų, nebent pasirinksite „Sport“ komplektaciją – tuomet vairuotoją pasitinka oda aptrauktos sėdynės ir lengvojo lydinio ratlankiai.

Bagažinė nėra didelė, tačiau jos forma leis susidėti pagrindinius daiktus, nes salonas papildomų dėtuvėlių beveik neturi. Mechanizmas, skirtas atidaryti minkštą stogą, toks paprastas, kad norėsis tai daryti kaskart leidus saulei – užtenka atsegti du fiksatorius ir stogas atsilanksto ranka. Nuleidus stogą, vėjas bus juntamas, bet būtent to ir tikisi tikras kabrioleto gerbėjas. Važiuojant didesniu greičiu, triukšmas padidėja, tačiau net tada automobilis išlieka stebėtinai komfortiškas.

Varikliai ir dinamikos skirtumai

Atskirų MX-5 modelių skirtumus labiausiai lemia varikliai. 1,6 l 99 AG variklis yra ekonomiškas, tačiau sportiškumo mėgėjams jis gali pasirodyti vangokas. Žymiai smagesnis – 1,8 l 124 AG motoras, kuris, kartu su greitai perjungiama pavarų dėže ir jautria sankaba, leidžia mėgautis tikru sportiniu vairavimu. Visi varikliai pasižymi patikimumu, o remonto poreikis – retas.

Kuro sąnaudos ir išlaikymas

Nors MX-5 yra sportinis automobilis, jo kuro sąnaudos maloniai nustebina: 1,6 l variklis naudoja apie 7,7 l/100 km, o 1,8 l versija – apie 8,7 l/100 km. Draudimas paprastai priklauso nuo jūsų pasirinkto variklio galios, tačiau dažniausiai išlieka prieinamas. Prie šiek tiek didesnių, nei vidutinio hečbeko, eksploatacinių kaštų prisideda tik priežiūros ir detalių kainos, tačiau MX-5 patikimumas šiuos kaštus gerokai sumažina.

Likvidumas ir vertės išlaikymas

Didelis Mazda MX-5 privalumas – ji gana lėtai praranda vertę. Trejų metų automobilis dažnai išlaiko apie du trečdalius pradinės vertės, penkerių – bene pusę. Net 10 metų eksploatuota MX-5, jei tinkamai prižiūrėta, vis dar gali būti parduodama už palankią kainą. Viso to paslaptis – patikimumas, geras įvaizdis ir nenykstantis populiarumas tarp naudotų automobilių pirkėjų.

Automobilio taršos ir registracijos mokesčiai

Lietuvoje registruojant naudotą automobilį, be įprastų eksploatacijos kaštų, pravartu atkreipti dėmesį į taršos mokestį. Jis skaičiuojamas pagal transporto priemonės anglies dioksido emisiją, kuro tipą ir pirmos registracijos metus. Kadangi Mazda MX-5 varikliai nėra ypač taršūs, šio modelio mokesčių našta paprastai būna vidutinė ir nereikalauja papildomų didelių investicijų ilgalaikėje perspektyvoje.

Komplektacijos ir įrangos pasirinkimas

Rinkoje dominuoja trys pagrindinės MX-5 versijos. Bazinis 1,6 l modelis užtikrina ekonomiškumą, tačiau dauguma pirkėjų renkasi 1,8 l variantą dėl geresnių dinaminių savybių. Sport komplektaciją verta papildomai akcentuoti – joje yra ne tik sportiški ratlankiai ir odos apmušalai, bet ir patrauklesnė išvaizda.

Nors standartinė įranga kukli – nuotolinis centrinis užraktas, elektriniai langai, ABS ir oro pagalvės, didžioji dalis naudotų MX-5 turi gausybę papildomų priedų. Daugelis savininkų papildė MX-5 įvairiais aksesuarais: aliumininiais pedalais, sportinėmis išmetimo sistemomis ar patobulinta garso aparatūra. Tad prieš perkant verta peržiūrėti kelis variantus ir išsirinkti tinkamiausią pagal individualius poreikius.

Patarimai renkantis

Mazda per ilgus metus pristatė nemažai riboto leidimo modelių, kurie tapo itin populiarūs tarp kolekcininkų ir entuziastų. Taip pat pasitaiko modelių, atvežtų tiesiai iš Japonijos ir išsiskiriančių aukšta komplektacija už gerą kainą. Dažnai šiems automobiliams trūksta nuoseklios aptarnavimo istorijos, tad tokį variantą renkantis būtina itin atidžiai tikrinti automobilio būklę.

Kokius konkurentus verta svarstyti?

Rinkdamiesi naudotą Mazda MX-5, verta atkreipti dėmesį ir į kitus kompaktiškus sportinio tipo automobilius, kurie siūlo panašius vairavimo įspūdžius. Tai gali būti kitos klasikinės roadsterių alternatyvos ar azijietiškos kilmės sportiniai kupė, vertinantys vairavimo pramogas, patikimumą ir solidų kainos bei kokybės santykį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *