Naudotas „Mercedes EQB“ dažnai priverčia susimąstyti, nes savo dizainu labai primena „GLB“ modelį. Pagrindinis skirtumas – visa EQB serija yra varoma elektra. Jeigu norite pastebėti daugiau skirtumų, teks atkreipti dėmesį į priekį ir ratus, bet iš esmės tai tas pats praktiškas, šeimai draugiškas SUV, tik su išskirtinai elektriniu varikliu.
Praktiškumas ir kasdienis naudojimas
EQB siūlo universalumą – čia gali tilpti iki septynių žmonių, todėl tai viena iš nedaugelio elektrinių alternatyvų didesnėms šeimoms. Didelė dalis konkurentų siūlo tik penkias vietas, tad EQB išsiskiria šiuo privalumu. Žemai įmontuota baterija leidžia maksimaliai išnaudoti vietą salone, tad priekyje ir vidurinėje eilėje vietos netrūksta net ir aukštesniems keleiviams. Trečioje eilėje erdvės bus šiek tiek mažiau, ypač kojoms ir galvai, todėl ilgoms kelionėms tinka labiau vaikams ar trumpesniems maršrutams.
Salonas ir bagažinė
Salonas džiugina švariu, moderniu dizainu. Standartiškai gausu LED apšvietimo, o visa valdymo sistema – dvi didelės skaitmeninės ekrano panelės. Viršutinės durelių ir prietaisų skydelio dalys iš kokybiškų, minkštų plastikų, tačiau žemesnės detalės iš paprastesnių medžiagų. Vis dėlto jos nekrenta į akis ir nesugadina bendro įspūdžio.
Bagažinės talpa su penkiomis sėdynėmis siekia 495 litrus – čia tilps net keli vežimėliai ar dideli lagaminai. Nors kai kurie konkurentai gali pasiūlyti šiek tiek didesnę talpą, pavyzdžiui, „Audi Q4 e-tron“, „EQB“ bagažinė lenkia tokius modelius kaip „Volvo EX40“. Su išskleista trečia eile vietos sumažėja, tačiau penkių sėdynių režimu – puikus pasirinkimas praktiškumui mėgstantiems vairuotojams.
Varikliai ir nuvažiuojamas atstumas
Pasirinkimas tarp kelių elektrinių versijų leidžia atrasti optimalų variantą. EQB 250+ pasižymi viena didžiausių oficialiai deklaruojamų ridos tarp pakrovimų – net 517 km vienu įkrovimu. Tai beveik lygus rezultatas su daugeliu pagrindinių konkurentų. Ši versija per 8,9 sekundes įsibėgėja iki 100 km/h.
300 ir 350 modeliai – greitesni, su 8,0 sek. ir 6,2 sek. įsibėgėjimu, bet jų nuvažiuojamas atstumas siekia apie 410 km. Tai solidus rezultatas, užtikrinantis galimybę planuoti ilgesnes keliones be didesnių rūpesčių dėl įkrovimo.
Važiavimas ir valdymas
Žemesnio AMG Line lygio EQB su 18 colių ratais pasižymi patogesniu važiavimu, nes didesni ratai kiek kietesniam važiuoklės nustatymui gali suteikti šiurkštumo, ypač miesto žieduose ir duobėtose vietovėse. Vis dėlto, bendrai automobilio kėbulo valdymas tikslus, vairas reaguoja greitai ir tiksliai, o triukšmo salone itin mažai – tik kartais girdėti lengvas vėjo švilpimas aplink priekinį stiklą.
Įranga ir komplektacijos
- Standartinė AMG Line įranga: 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, priekiniai ir galiniai parkavimo jutikliai, kamera, elektrinė bagažinė, 10 colių „touchscreen“ ekranas, šildomos priekinės sėdynės ir dviejų zonų klimato kontrolė.
- AMG Line Executive: sportiškesnis įvaizdis ir 19 colių ratai.
- AMG Line Premium: adaptyvi pakaba, belaidis telefono krovimas, 20 colių ratai.
- AMG Line Premium Plus: panoraminis stogas, elektra reguliuojamos sėdynės, aukštos kokybės „Burmester“ garso sistema ir projekcinis ekranas.
Kuro sąnaudos, įkrovimas ir išlaikymo išlaidos
Įkrauti EQB iš įprasto buitinio lizdo trunka daugiau nei 34 valandas, todėl rekomenduojama įsirengti nuosavą įkrovimo stotelę – tuomet visą bateriją užpildysite per maždaug 11 valandų. Naudojant greituosius įkroviklius (150 kW), baterija nuo 10% iki 80% įkraunama vos per pusvalandį, o populiaresnės 50 kW stotelės tam užtruks kiek daugiau nei valandą. EQB maksimalus įkrovimo galingumas siekia 112 kW.
Draudimo įmokos – didesnės nei vidutiniškai, mat modelis priklauso aukštoms draudimo grupėms. Reguliarus techninis aptarnavimas irgi nėra pats pigiausias – dviejų patikrų ir dviejų techninės apžiūros kaina sudaro apie 730 eurų už 2022 metų EQB 350 modelį. Lietuvoje teks mokėti ir automobilio taršos mokestį, kuris priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, degalų rūšies ir pirmos registracijos metų.
Naudoto EQB pasirinkimas ir kainos
Rinkoje naudotas EQB galima įsigyti už maždaug 29 250 eurų – už tokią sumą įprastai siūlomi 2022 metų 300 arba 350 modeliai, dažniausiai su mažiau nei 32 000 km rida ir puikios būklės. Naujausias 250+ modelis pasirodė tik 2024 m., tad jo kaina – žymiai didesnė ir prasideda nuo 39 780 eurų. Vis dėlto, tai ženkliai mažiau nei naujos mašinos kaina.
Kokį modelį rinktis?
Jeigu svarbiausia nuvažiuojamas atstumas ir ateities vertė, verta palaukti, kol atpigs 250+ modelis. Šiuo metu geras kainos ir savybių balansas – 350 AMG Line, kuris kainuoja panašiai kaip 300 versija, tačiau yra dinamiškesnis ir pravažiuoja tiek pat.
Pagrindinis rekomenduojamas pasirinkimas – būtent AMG Line, kuris jau standartiškai turi gerą įrangos paketą ir komfortiškesnį važiavimą su mažesniais ratais.
Alternatyvos
IElektrinių SUV su septyniomis vietomis pasirinkimas vis dar ribotas. Pavyzdžiui, „Kia EV9“ – brangus automobilis, o naudoti modeliai Lietuvoje kol kas itin reti. Jei galite apsieiti su penkiomis sėdimomis vietomis, verta apžiūrėti „Škoda Enyaq“ – erdvus, komfortiškas ir su dideliu pasirinkimu baterijų, iš kurių didžiausia nuvažiuoja iki 565 km. Egzistuoja ir daugiau alternatyvų, tačiau septynių vietų elektrinis SUV – retas pasirinkimas šiame segmente.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.