Dar prieš keletą metų prabangių kupė stiliaus SUV pasirinkimas buvo itin siauras. Tačiau augant BMW X6 populiarumui, Mercedes nusprendė pasiūlyti alternatyvą – sportišką ir išraiškingo dizaino GLE Coupe. Šis modelis išsiskiria dinamišku siluetu ir žymi naujos krypties pradžią didelių, prabangių visureigių segmente.
Bendra apžvalga
Mercedes GLE Coupe išsiskiria savo galingais varikliais, komfortiška pakaba ir patikimumu. Vis tik pagal praktiškumą tai nėra geriausias pasirinkimas, nes pailginta ir žemėjanti stogo linija stipriai sumažina bagažinės talpą ir patogumą.
- Galingi dyzeliniai ir benzininiai varikliai
- Patogi, komfortiška pakaba
- Ramybė važiuojant
- Bendra surinkimo kokybė
- Vidutinis valdymas
- Pigesnis salono apdailos pojūtis
Važiavimo įspūdžiai
Standartinė orinė pakaba „350d” versijoje puikiai sugeria kasdienius nelygumus net ir su didesniais ratlankiais. Visgi nuo gilesnių duobių ar staigesnių kelio nelygumų automobilio kėbulas kiek svyruoja – bet tai būdinga daugeliui šios klasės orinių pakabų. Posūkiuose „GLE Coupe” šiek tiek pasvyra ir vairavimas nėra toks aštrus, kaip kad BMW X6.
GLE 43 ir GLE 63 modeliai turi sportiškesnę AMG pakabos versiją, kuri užtikrina standesnį, bet taip pat mažiau komfortišką važiavimą nelygiais keliais. Net ir su visais atnaujinimais dinamikos požiūriu šis Mercedes atsilikęs nuo sportiško X6 M modelio. Tačiau Mercedes 4,0 l V8 variklio skambesys nepalieka abejingų.
Praktiškumas ir vieta viduje
Nors priekinėje salono dalyje sėdėsite ypač patogiai, su daugybe vietos galvai ir kojoms, galinėje eilėje taip pat net ir aukštesni keleiviai liks patenkinti erdve. Grindys beveik lygios, tad trys keleiviai gali jaustis gana patogiai. Tačiau bagažinės erdvę smarkiai riboja žemėjanti stogo linija – viso tūrio ne tik mažiau, bet ir pati iškrova komplikuojama siaura anga ir ribotu aukščiu. Aukšta bagažinės briauna sunkina sunkių figūrinių daiktų kėlimą, o galinės sėdynės lankstosi įprastai ir nėra ypač universalios ar lengvai reguliuojamos.
Išlaikymo išlaidos
Mercedes GLE Coupe eksploatacijos kaštai
GLE Coupe priskiriamas prie brangesnių SUV, tad reikia pasirengti didesnėms bendrosioms išlaidoms. Turint omeny, kad naujas šis modelis Lietuvoje kainuodavo apie 70 200 eurų, naudotų automobilių kainos atrodo jau gerokai draugiškesnės: už 2016 metų 350d AMG Line siūlomi automobiliai dažnai kainuoja apie 35 000 eurų. Tuo tarpu galingesni AMG variantai (43 ar 63) dažniausiai parduodami už 58 500–76 050 eurų. Už 2017–2018 metų modelius prašoma apie 41 000–52 650 eurų, o už paskutinius 2019 metų automobilius – apie 58 500–81 900 eurų.
Kuro sąnaudos ir taršos mokestis
Kuro sąnaudų atžvilgiu GLE Coupe nėra itin taupus – tai būdinga visiems dideliems SUV. 350d dyzeliniu varikliu komplektuotos versijos vidutinės sąnaudos pagal NEDC siekia 7,2 l/100 km. GLE 43 sunaudoja apie 8,9 l/100 km, o 585 AG GLE 63 su V8 varikliu – net 11,9 l/100 km.
Lietuvoje šio automobilio metinis taršos mokestis apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, kuro rūšį ir pirmos registracijos metus. Dyzeliniai varikliai, kurių išmetamo CO₂ kiekis didesnis, pareikalaus didesnio mokesčio, ypač jei automobilis registruotas po naujausių įstatymų pakeitimų.
Mercedes aptarnavimas oficialiose atstovybėse nėra pigus. Visgi galima sutaupyti pasirinkus nepriklausomas, patikimas dirbtuves – jos tokio tipo automobilius dažnai aptarnauja pigiau, naudodamos originalią įrangą ir tuos pačius diagnostikos įrankius kaip ar oficialūs partneriai.
Draudimas ir kitos išlaidos, kaip ir daugumai prabangių visureigių, bus aukštesnės nei vidurkis. Tačiau Mercedes išlaiko vertę ir patikimumą net ir po kelerių metų eksploatacijos.
Kurį modelį rinktis?
Ieškant naudoto GLE Coupe, racionaliausia rinktis 3,0 l 350d dyzelinį variklį – jis pakankamai tylus net ir stipriai pagreitinant, o galios užteks net ir reiklesniems vairuotojams. Mažesnės kuro sąnaudos šią versiją daro protingu pasirinkimu, tuo tarpu AMG modelis tiks tik ieškantiems ypatingo sportiškumo ir pasirengusiems didelėms sąnaudoms.
AMG Line įranga yra ypač turtinga – orinė pakaba, dvikryptis klimato valdymas, pastovaus greičio palaikymas, parkavimo jutikliai, atbulinės eigos kamera, LED žibintai, elektrinė bagažinė, navigacija, Bluetooth, DAB radijas, šildomos odinės sėdynės ir beraktė užvedimo sistema. Ieškoti aukštesnę komplektaciją verta tik jei jums būtinos tokios papildomos funkcijos kaip automatinė parkavimo sistema, švelnaus užsidarymo durys ar vėdinamos sėdynės.
Alternatyvos
Didžiausias GLE Coupe konkurentas – BMW X6. Nors šio BMW valdymas dinamiškesnis, salone daugiau šiuolaikinės technologijos, o bagažinė praktiškesnė. Jei norite sportiškos išvaizdos visureigio, bet GLE Coupe dizainas kelia abejonių, verta pažiūrėti į Range Rover Velar – jo bagažinė talpesnė, o pravažumas bekelėje daug geresnis. Tiesa, Velar kainos dažnai prasideda kiek aukščiau, nes šis modelis yra naujesnis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.