Naujojo „Peugeot Partner“ apžvalga

Naujojo „Peugeot Partner“ apžvalga

Peugeot Partner yra vienas iš penkių labai artimų mažų krovininių furgonų, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo panašūs, tačiau kiekvienas turi savitų bruožų. Partner modelis išsiskiria tuo, kad siūlo būtent „Peugeot“ vairuotojui skirtą prietaisų panelę ir nedidelį vairą. Tai gali pasirodyti smulkmena, tačiau būtent šie sprendimai suteikia Partner savitą atmosferą prie vairo.

Interjero pokyčiai ir išskirtinumas

Pastarasis atnaujinimas Partner viduje atnešė solidesnių pokyčių. Tam tikrose versijose atsirado naujas 10 colių įstrižainės informacijos ir pramogų ekranas, o priekinė furgono dalis dabar papuošta išraiškinga grotelių apdaila su originaliais liūto nagų motyvais, besitęsiančiais nuo žibintų link centro.

Partner interjeras išlaikė pagrindinius Stellantis grupės furgonų bruožus, tačiau vairuotojo aplinka skiriasi. Čia naudojama i-Cockpit sąranka – žemai montuojamas nedidelis vairas ir aukštai sumontuoti instrumentai virš vairo. Dėl šios konstrukcijos automobilio valdymas atrodo judresnis, o prietaisai – aiškūs ir lengvai įskaitomi. Vis dėlto ne kiekvienas vairuotojas lengvai ras tinkamą sėdėjimo padėtį prie šio dizaino, todėl verta patiems išbandyti šią sąranką asmeniškai.

Standartinėje „Professional“ komplektacijoje prietaisų skydelis yra analoginis, o centrinėje konsolėje įrengta telefono laikiklis, tačiau informacijos ir pramogų ekranas nenumatytas – navigaciją čia teks patikėti savo išmaniajam telefonui. Aukštesnės klasės „Asphalt“ versija siūlo visiškai skaitmeninį 10 colių prietaisų ekraną bei 10 colių lietimui jautrų informacijos ir pramogų valdymo ekraną su navigacija ir mobiliųjų įrenginių programų atvaizdavimo funkcijomis.

Kroviniams skirtos vietos praktiškumas ir universalumas Partner modelyje yra vienas stipriausių rinkoje. Galima rinktis tarp dviejų furgono ilgio variantų – Standard (4,4 m ilgio) ir Long (4,75 m), pastarasis siūlo 20 % didesnę krovininę erdvę – nuo 3,3 iki 3,9 kubinio metro.

Krovinio erdvė ir naudojimo patogumas

Nors trumpųjų Partner modelių šone sumontuotos tik vienerios slankiojančios durelės, o aukščio pasirinkimo nėra, krovinio talpa, palyginti su konkurentais, yra itin didelė. Pavyzdžiui, mėlynas BlueHDi 130 Auto Profesionalus Partner gali vežti iki 1 059 kg, o ilgasis modelis – 953 kg. Tokie rodikliai lenkia daugybę konkurentų, tarp jų ir Ford Transit Connect, Renault Kangoo bei VW Caddy. Maksimaliai išnaudojant krovinio erdvę, į galą pro dvigubas duris telpa dvi Euro paletės (durelės atsiveria 180 laipsnių kampu), o ilgiesiems modeliams įrengtos slankiojančios durys abiejuose šonuose.

Aukštesnės komplektacijos modeliuose atidaroma pertvara leidžia pervežti itin ilgus daiktus, pavyzdžiui, vamzdžius ar lentas – su Standard modeliu maksimalus krovinio ilgis siekia 3 090 mm, o su Long – 3 440 mm.

Varikliai ir važiavimo patirtis

Partner furgonas komplektuojamas su 1,5 litro dyzeliniu varikliu, kuris gali turėti 100 AG arba 128 AG. Galingesnė versija siūloma su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže ir 300 Nm sukimo momentu, o ekonomiškesnė ir populiaresnė – su šešių laipsnių mechanine dėže ir 250 Nm.

Abiejų variklių dinamika mieste yra pakankama, o sukimo momentas leidžia greitai pajudėti net ir pakrovus kelis šimtus kilogramų. Partner sukurtas ant lengvojo automobilio važiuoklės, artimos Peugeot 2008 ir Opel Corsa, todėl valdymo savybės bei komfortas stebina kaip mažame hečbeke. Jei papildomai pasirenkamas „Worksite“ paketas, automobilio prošvaisa pakeliama, montuojamos purvo ir žiemos padangos bei pažangesnė traukos kontrolė – tokia versija geriau tinka pravažiuoti statybvietėse ar žvyrkeliais, nors tikros visų varančiųjų ratų sistemos čia nėra.

Keleivių ir bagažo vietos galimybės

Partner galimas kaip klasikinių dviejų ilgių krovininis furgonas arba su papildoma sėdynių eile – „Crew Van“ – ilgajame modelyje. Tokiu atveju galima vežti daugiau keleivių, paaukojant dalį krovinio talpos. Standartiniuose modeliuose yra viena keleivio vieta, o „Asphalt“ versijoje atsiranda dvivietė keleivių sėdynė. Vis dėlto vidurinė vieta čia gana ankšta.

Vairuotojo komfortas ir saugumas

Kelyje Partner pasižymi tiksliai valdomu vairu – didele dalimi dėl nedidelio vairo ir tikslios važiuoklės. Dėl pailginamų modelių, viršijusių 4,7 m, erdvės užtenka net didesniems kroviniams ar įrangai. Svarbu ir tai, kad furgono bendroji leidžiama masė siekia iki 2 400 kg, todėl papildomos vairavimo kategorijos dažniausiai nereikia. Be to, ilgųjų modelių vilkimo geba siekia net 1 050 kg, todėl Partner pritaikomas ir sunkesniems darbams.

Eksploatacija ir išlaidos

Lietuvoje Partner emisijos ir naudojamo kuro tipas lemia mokamą taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ kiekio, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Tai aktualu visoms naujoms ir tam tikroms naudotoms transporto priemonėms.

Partner degalų sąnaudos pagal oficialius duomenis siekia nuo 5,2 l/100 km (automatinei pavarų dėžei) iki 5,1 l/100 km (mechaninei pavarų dėžei). Tai gana geri rodikliai, palyginti su kitais mažais kroviniais furgonais, tačiau konkurentai, pavyzdžiui, Ford Transit Connect ar Renault Kangoo, degalų ekonomija nenusileidžia.

Pagrindinė Partner modelių garantija yra treji metai arba 160 934 km rida (atitinka 100 000 mylių). Tai dažnas rodiklis šioje klasėje, nors kai kurie konkurentai Lietuvoje siūlo ir ilgesnes garantijas.

Komplektacijos pasirinkimai

Entry-level Partner Professional siūlo pagrindinę įrangą: oro kondicionierių, kruizo kontrolę, valdomą garso sistemą nuo vairo ir galinius parkavimo jutiklius. „Asphalt“ versija papildyta automatiniais LED žibintais, lietaus jutikliais, 10 colių liečiamu ekranu bei vaizdo stebėjimo sistema, kuri pagalbinę kamerą perkelia į vietą, kur paprastai būna galinio vaizdo veidrodis.

Nors aukščiausios versijos kaina išauga, bazinės Partner kainos – konkurencingos. Skirtingi lizingo ir likutinės vertės pasiūlymai dažnai leidžia už aukštesnės klasės modelį mokėti nedaug didesnes įmokas per mėnesį.

Išvados

Peugeot Partner išlaiko vienas geriausių krovinio talpos ir naudingos apkrovos savybių tarp mažųjų furgonų. Jis išsiskiria patogumu vairuotojui, praktiška ir universalumu bei ekonomiškumu. Nors vis didėjanti konkurencija verčia inžinierius nuolat tobulinti modelį, Partner išlieka vienu iš racionaliausių pasirinkimų ieškant manevringo, patikimo ir patogaus miesto furgono.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *