Peugeot 2008 (nuo 2019 m.) apžvalga

Peugeot 2008 (nuo 2019 m.) apžvalga

Peugeot 2008 – kompaktiškas miesto krosoveris, kuris išsiskiria drąsia ir modernia išvaizda. Nors matmenimis nedidelis, šis automobilis tikrai nelieka nepastebėtas – ypač po atnaujinimo, kuris suteikė daugiau aštrumo tiek eksterjerui, tiek interjerui.

Stilingas dizainas ir komfortiškas salonas

Viduje Peugeot 2008 stebina aukštos kokybės medžiagomis ir išraiškingu dizainu. Net ir bazinėse versijose vairuotojui suteikiama daug patogumo – vairo ir sėdynės reguliavimas leidžia rasti patogią padėtį, tačiau reguliuojama juosmens atrama siūloma tik kai kuriuose modeliuose.

Ergonomika apgalvota – tiek priekyje, tiek gale vietos keleiviams pakanka, nors galinėje eilėje erdvės gali pritrūkti aukštesniems keleiviams. Bagažinė nėra didžiausia klasėje, tačiau sėkmingai talpina kasdienius pirkinius ar šeimos savaitgalio išvykos bagažą.

Multimedija ir įranga

Standartinėje komplektacijoje rasite 7 colių skaitmeninį ekraną su pagrindinėmis funkcijomis, kuris didesnėse komplektacijose išauga iki 10 colių. Visi modeliai palaiko Apple CarPlay ir Android Auto sistemas, tad integruoti išmanųjį telefoną – paprasta. Pagrindinis šių sistemų trūkumas – valdymas nėra toks intuityvus ir reakcija gali lėtinti naudojimąsi, lyginant su kai kurių konkurentų sprendimais.

Varikliai ir dinamika

Peugeot 2008 siūlo įvairią variklių gamą, todėl kiekvienas suras jam tinkamą versiją. Benzininiai varikliai – trijų galingumų 1.2 litro turbo (99 AG, 129 AG ir 153 AG), tuo tarpu dyzelinių – du 1.5 litro variantai (99 AG ir 108 AG). Norintys važiuoti elektriškai, gali rinktis e-2008 modelį su pilnai elektrine pavara.

Visi varikliai pasižymi gera dinamika – iki 100 km/h įsibėgėja per mažiau nei 12 sekundžių. Galingiausias benzininis variklis (153 AG) praktiškai nesiūlo didesnio pajėgumo už 129 AG variantą, todėl kainos skirtumas nėra pagrįstas.

Važiavimas ir valdymas

Kelyje Peugeot 2008 pasižymi maloniu ir saugiu valdymu. Miesto gatvėmis manevruoti paprasta dėl mažo apsisukimo rato ir greitos vairo reakcijos. Pakaba komfortiška, bet didesnes kelio nelygumus sugeria ne idealiai. Tai automobilis, skirtas daugiau miesto ritmui nei sportiškam vairavimui – posūkiuose jaučiasi stabilumas, tačiau pramogos nuotykių ištroškusiam vairuotojui gali pritrūkti.

Degalų sąnaudos ir eksploatacija

Visi Peugeot 2008 varikliai taupūs: gamintojo duomenimis, vidutinės sąnaudos svyruoja nuo 5,0 iki 6,4 l/100 km, priklausomai nuo pasirinkto variklio. Mažiausiai degalų sudegina 108 AG 1,5 litro dyzelinas – vos apie 4,3 l/100 km. Daugiausia degalų reikalauja 153 AG benzininis variklis – apie 6,0 l/100 km.

Lietuvoje eksploataciniai mokesčiai už Peugeot 2008 priklauso nuo modelio CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Naujesni modeliai su mažesnėmis emisijomis moka mažiau, o benzininiai ir dyzeliniai modeliai paprastai įsitenka į vidutinius mokesčių tarifus. Draudimo kainos šiam modeliui nedidelės – klasė žema, todėl Peugeot 2008 itin palankus tiems, kas vertina automobilio išlaikymo ekonomiškumą. Serviso išlaidos taip pat priimtinos: už trijų metų periodinę priežiūrą dyzeliniam modeliui su mažesne rida reikės apie 760 eurų (anksčiau nurodytas planas).

Patikimumas ir dažniausi gedimai

Remiantis vairuotojų apklausomis, Peugeot 2008 patikimumas įvertinamas vidutiniškai. Dyzeliniai modeliai dažniau susiduria su perspėjimo lemputėmis, variklio triukšmu ir jutiklių gedimais, pasitaiko ir „AdBlue“ sistemos nesklandumų. Elektronikos problemos neretai priverčia apsilankyti servise. Tačiau benzininiai varikliai rečiau kelia rūpesčių – nesklandumai dažnai išsprendžiami greitai.

Servisų aptarnavimo kokybė svyruoja: vieni vairuotojai giria operatyvumą, kiti susiduria su ilgu laukimu ir didesnėmis išlaidomis, ypač pasibaigus gamykliniam garantiniam laikotarpiui.

Kainos ir komplektacijų pasirinkimas

Naudotų Peugeot 2008 kainos Lietuvoje priklauso nuo gamybos metų, ridos, komplektacijos ir būklės. Antros kartos (nuo 2020 metų) 2008 su nedidele rida – dažniausiai benzininiai 99 AG „Allure“ modeliai – kainuoja nuo maždaug 12 870 eurų. Naujesni, 2021 metų automobiliai dažnai parduodami apie 1 170 eurų brangiau. Už 2022–2023 metų modelius rekomenduojama pasiruošti nuo 17 550 iki 18 720 eurų. Brangiausi beveik nauji top komplektacijos GT Premium variantai siekia apie 28 080 eurų.

Populiariausios versijos – Allure ir GT, o po 2023 metų atnaujinimo siūlomi pagrindiniai trys lygiai: Active, Allure ir GT. Bazinis „Active“ turi skaitmeninį radiją, galinio vaizdo parkavimo jutiklius, kruizo kontrolę. „Allure“ modeliai – optimalus kainos ir kokybės santykio pasirinkimas: šie automobiliai pasižymi patogesnėmis sėdynėmis, 17 colių lengvojo lydinio ratlankiais, privačiu stiklu ir pagerinta saugos įranga. Aukštesnių lygių GT modeliai siūlo dar daugiau komforto ir technologijų, tačiau kainuoja ženkliai brangiau.

Ką rinktis: pagrindinės rekomendacijos

Iš galimų variklių optimalus pasirinkimas – 129 AG 1,2 litro benzininis variklis, nes pasižymi geru našumu ir ekonomiškumu. Galingiausias 153 AG benzinas pastebimos persvaros nesuteikia, o kainos skirtumas nemažas. Jei dažnai tenka važiuoti užmiestyje ar magistralėse, galima svarstyti 1,5 litro dyzelinį variantą.

Iš komplektacijų praktiškiausia yra Allure serija – ji užtikrina aukštą komforto ir saugumo lygį, nepermokant už prabangiausias GT versijas, kurios šiuo metu atrodo per brangiai. Papildomos „Allure Premium“ parinktys siūlo daugiau komforto, bet tiems, kam svarbiausi įprasti poreikiai, pagrindinė „Allure“ – geriausia vertė už pinigus.

Kokie konkurentai verti dėmesio?

Mažų SUV klasėje Peugeot 2008 turi stiprių varžovų. Volkswagen T-Roc siūlo daugiau praktiškumo, šiek tiek geresnį valdymą, tačiau neprilygsta Peugeot stiliaus ir vidaus jaukumu. Ford Puma – malonus vairuoti, labai ekonomiškas, dažnai kainuojantis šiek tiek pigiau už 2008.

Trokštantiems daugiau prabangos, verta atkreipti dėmesį į Audi Q2 – jis kainuoja brangiau, bet siūlo galingesnius variklius ir išskirtinai aukštos kokybės saloną. Visgi Peugeot 2008 interjero lygis nenusileidžia net tokiems konkurentams kaip Q2.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *