Porsche 718 Cayman (nuo 2016 m.) apžvalga

Porsche 718 Cayman (nuo 2016 m.) apžvalga

„Porsche Cayman“ yra sportinio automobilio etalonas, kurį žino kone kiekvienas automobilių entuziastas. Šis kupė išsiskiria meistrišku balansu, puikiomis važiavimo savybėmis, išskirtiniu dizainu ir solidžia „Porsche“ kokybe. Išanalizuokime, ką siūlo naudotas Cayman, kokios versijos prieinamos ir su kuo teks susidurti renkantis ar eksploatuojant šį modelį.

Privalumai ir trūkumai

  • Nuostabios valdymo savybės
  • Galingi ir efektyvūs varikliai
  • Aukštos kokybės, stilingas salonas
  • Nėra itin sodraus variklio garso keturių cilindrų versijose
  • Bazinė komplektacija galėtų būti turtingesnė
  • Rinkos kaina net naudotų modelių – nemenka

Variklių pasirinkimas ir charakteristika

Net bazinis Cayman modelis gali pasigirti 2.0 l keturių cilindrų turbobenzininiu varikliu, generuojančiu 296 AG. Šis agregatas montuojamas ir Cayman T versijoje. Norintiems daugiau galios siūlomas Cayman S su 2.5 l varikliu, kuris išvysto 345 AG. Abu varikliai leidžia automobilį iki 100 km/h įsibėgėti greičiau nei per 5 sekundes, o maksimalus greitis viršija 260 km/h. Nors iki stipraus sportinio variklio garso keturių cilindrų versijoms šiek tiek trūksta, važiavimo dinamika tikrai žavi.

Tikrieji sportinių automobilių gerbėjai įvertins nuo 2019 m. gaminamas GTS 4.0 (394 AG) ir GT4 (414 AG) versijas su natūraliai įsiurbiamais 4.0 l šešių cilindrų varikliais. O GT4 RS, pasižymintis net 493 AG, išskirtinis savo galios potencialu ir skambesiu.

Pagrindiniai skirtumai tarp versijų

Bazinė Cayman komplektacija gana asketiška – 18 colių ratlankiai, ksenoniniai žibintai, dalinai Alcantara aptrauktos sėdynės ir viena klimato zona. Visgi standartinė įranga jau turi pagrindinius patogumus – 7 colių lietimui jautrų ekraną, navigaciją ir Apple CarPlay palaikymą. S modeliai pasižymi 19 colių ratlankiais bei galingesniu varikliu. T versijos orientuotos į mažesnį svorį ir sportišką vairavimo pojūtį, tačiau pasižymi ir platesne įranga.

GTS 4.0 variantai pabrėžia sportiškumą: 20 colių ratlankiai, nuleista ir adaptuojama važiuoklė, sportinė išmetimo sistema bei riboto praslydimo diferencialas, o sportinį charakterį užbaigia „Sport Chrono“ paketas.

Važiavimo charakteristika ir komfortas

„Porsche Cayman“ visada buvo tarp šios klasės lyderių dėl savo išskirtinio valdymo. Dėl vidurinės variklio padėties automobilis išlaiko pavyzdingą balansą posūkiuose, o vairo mechanizmas pasižymi precizišku tikslumu. Automobilis stabilus ir dinamiškas tiek staigiuose posūkiuose, tiek važiuojant ramiai. Maloniai stebina ir važiuoklės darbas – nors pakaba standi, siekiant sportiškumo, komfortas išlieka pakankamai aukštas kasdienėms kelionėms.

Salonas apgalvotas iki smulkmenų – solidžios medžiagos, ergonomiškai išdėstyti valdikliai, patogi sėdėjimo padėtis. Vairuotojas sėdi žemai ir arčiau veiksmo nei daugelyje kitų sportinių automobilių. Matomumas į priekį geras, o jei pasirenkama papildoma įranga, vis dažniau randami ir parkavimo jutikliai ar galinė vaizdo kamera. Nors vietos daiktams nėra daug, dviems keleiviams automobilio salone vietos pakanka, o papildomai turimi bagažinės skyreliai – priekyje ir gale.

Kiek kainuos naudotas „Porsche Cayman“?

Porsche Cayman vertė naudojamų automobilių rinkoje laikosi stebėtinai aukštai. Paprasčiausią 718 Cayman modelį galima įsigyti nuo maždaug 37 440 eurų (už apytiksliai 2016 metų automobilį su vidutine rida). Šioje kainų kategorijoje dažniausiai randami 2.0 l modeliai. Norint įsigyti Cayman S, dažnai teks skirti apie 46 800 eurų, o Cayman T kaina gali priartėti prie 58 500 eurų.

Galingesnis GTS 4.0 kainuoja bent 74 880 eurų, GT4 versijos siekia apie 93 600 eurų. Retesnis ir unikalesnis GT4 RS rinkoje dažnai kainuoja virš 234 000 eurų. Svarbu atkreipti dėmesį į automobilio ridą – nors sportiniai modeliai dažniausiai nedirba taksi, vis tiek verta įsitikinti, kad automobilis buvo eksploatuojamas atsakingai.

Eksploatacijos kaštai

Degalų sąnaudos

Ekonomiškiausias yra 2.0 l variklis – gamintojo deklaruojama vidutinė sunauda siekia 7,4 l/100 km pagal WLTP, o 2.5 l S modeliui šis rodiklis – 8,1 l/100 km. Galingesni GTS ir GT4 modeliai vartoja atitinkamai 10,9 l/100 km ir 11,1 l/100 km. Tikrovėje, mėgaujantis dinamika, šie skaičiai dažnai būna didesni.

Taršos mokestis

Lietuvoje galiojantis taršos mokestis taikomas pagal automobilio CO₂ emisiją, pirmosios registracijos metus ir kuro tipą. Pavyzdžiui, 2.0 l Cayman emisija – apie 168 g/km CO₂, o S versijos – 186 g/km. Priklausomai nuo pasirinkto modelio ir pirmos registracijos datos, šis mokestis gali būti išties reikšmingas.

Draudimas ir priežiūra

Draudimo įkainiai Cayman modeliui priskiriami prie aukštų dėl galios bei sportinės kategorijos – tarifas gali siekti iki 47 draudimo grupės. Techninį aptarnavimą rekomenduojama patikėti „Porsche“ specialistams – tuomet galima būti tikriems dėl kokybės, tačiau ir išlaidos, lyginant su įprastais automobiliais, išlieka didelės.

Kurią versiją rinktis?

Jei nesate užsibrėžę įsigyti itin brangios šešių cilindrų versijos, logiškiausias pasirinkimas daugeliui bus įprastas 2.0 l Cayman. S versija yra galingesnė, bet kainos skirtumas ne visada pateisina privalumus kasdieniams poreikiams. Bazinis modelis – puikiai subalansuotas pasirinkimas, kuris ir mūsų akimis yra pats universaliausias.

Kokios yra alternatyvos?

Tarp pagrindinių Cayman konkurentų išsiskiria „Alpine A110“. Šis prancūziškas modelis pranoksta daugelį valdymo džiaugsmu ir vikrumu, o eksploatacijos sąnaudos kiek mažesnės nei Cayman’s, tačiau naudotų modelių kainos išlieka didelės – įsigijimui prireiks bent 46 800 eurų. Audi TT – dar vienas variantas ieškantiems efektyvumo, praktiškumo ir malonaus salono. Galingiausios šio modelio versijos dinamiškumu prilygsta Porsche Cayman, tačiau neturi tiek sportinio žavesio bei rafinuotos mechanikos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *