Ieškantiems erdvaus ir išskirtinio universalo su solidžiu įvaizdžiu, tačiau norintiems neišleisti didelės sumos, verta rinktis trečios kartos Renault Laguna universalą. Šis modelis pasižymi akį traukiančiu dizainu ir erdvia salone vieta penkiems keleiviams. Bagažinė nėra didžiausia klasėje, o nuožulnus galinis stogas riboja krovinių erdvę, tačiau daugumai poreikių jos visiškai pakaks.
Bendras įspūdis
Renault Laguna universalas išsiskiria patikimumu, saugumu bei ekonomišku eksploatavimu. Nors tai nėra geriausias pasirinkimas šeimai tarp universalų, jis tikrai vertas dėmesio dėl geros kainos ir įrangos santykio. Tiek kuro sąnaudos, tiek ir eksploatacinės išlaidos maloniai nustebins pirkėjus.
Verta pažymėti, kad važiuojant prastesnės kokybės keliais, pakabos kietumas gali kelti diskomfortą, be to, į saloną patenka daugiau triukšmo nuo kelio dangos, nors vėjo izoliacija išlieka gera net važiuojant didesniu greičiu.
Važiavimo savybės ir komfortas
Trečiosios kartos Laguna, pasirodžiusi 2007 metais, pasižymi jautresniu vairavimu bei puikia manevringumo kontrole. Nors ankstesni modeliai buvo vertinami kaip „sunkūs“, naujesnės kartos Laguna turi tikslesnį vairą ir geresnį sukibimą su kelio danga.
Salono medžiagų kokybė ir šiuolaikiškas prietaisų skydelis sukuria jaukią, modernią atmosferą. Net bazinėje komplektacijoje pirkėjai ras orų kondicionavimą, lengvojo lydinio ratlankius ir elektrinius langus. Didesniuose įrangos lygiuose atsiranda ir dalinės odos sėdynės, pastovaus greičio palaikymo sistema, parkavimo jutikliai bei navigacija.
Eksploatavimo kaštai ir ekonomiškumas
Renault Laguna universalų išlaikymas – vienas stipriausių šio modelio privalumų. Dyzeliniai varikliai ypač taupūs: 1,5 l dyzelinis vidutiniškai sunaudoja apie 5,0 l/100 km, o 2,0 l dyzelinių variklių sąnaudos svyruoja nuo 5,9 iki 6,6 l/100 km, priklausomai nuo modifikacijos. 2,0 l benzininis variklis naudoja apie 8,0 l/100 km, o benzininis su automatine pavarų dėže – apie 8,9 l/100 km. Galingesni GT modeliai atitinkamai sunaudoja 8,3 l/100 km (benzinas, turbo) ir 6,7 l/100 km (dyzelis).
Renkantis automobilį Lietuvoje svarbu įvertinti ir taikomą taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos lygio, degalų rūšies bei pirmosios registracijos metų. Pavyzdžiui, 1,5 l dyzelinis variklis išmeta 133 g/km CO₂, tad pateks į žemą taršos mokestį, o 2,0 l benzininiai modeliai su automatine pavarų dėže pasižymi didesnėmis – iki 210 g/km – emisijomis bei didesniu mokesčiu.
Renault Laguna universalų techninio aptarnavimo kainos yra vidutinės, nors kai kurie konkurentai gali būti pigesni eksploatuoti. Draudimo įmokos taip pat atitinka šios klasės automobilių lygį.
Modelių rekomendacijos
Patikimiausi ir ekonomiškiausi universalai – dyzeliniai Laguna variantai. 1,5 l dyzelis su 81 kW (110 AG) – puikus pasirinkimas taupantiems, o ieškantiems universalesnių galimybių verta rinktis 2,0 l dyzelinius variklius, kurių galia siekia nuo 94 kW (128 AG) iki 127 kW (173 AG). Didžiausios galios modeliai patiks tiems, kas dažnai tenka vežti sunkesnius krovinius ar važinėti žiediniais keliais.
Benzininių modelių ieškantiems verta pažiūrėti 2,0 l variklį su 101 kW (138 AG) – tai protingas pasirinkimas už mažą kainą. Norint daugiau sportiškumo, tinka 124 kW (168 AG) galingumo automatinė benzininė versija.
Norintiems dar geresnių valdymo savybių verta atkreipti dėmesį į Laguna GT, pristatytą 2008 metų pradžioje. GT variantas turi keturių ratų vairavimą, didesnius ratlankius bei padangas, kas pagerina manevringumą, tačiau kietos pakabos įspūdį padidina dar labiau. GT galima rinktis su 148 kW (201 AG) benzininiu turbo varikliu arba 131 kW (178 AG) dyzeliniu varikliu.
Kokius konkurentus apsvarstyti?
Pirkdami naudotą Renault Laguna universalą, galite lyginti šį modelį su kitais klasės atstovais, tokiais kaip „Ford Mondeo“, „Volkswagen Passat“ ar „Opel Insignia“. Kiekvienas jų turi savo privalumų ir trūkumų, tačiau Laguna išsiskiria gera kaina, komfortu ir taupiais dyzeliniais varikliais.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.